اخبار داغ

عدم حمایت از تولیدات داخلی معضل بیکاری را در پی دارد

عدم حمایت از تولیدات داخلی معضل بیکاری را در پی دارد
شهرستان رودبارجنوب با تمام پتانسیل های که در بخش کشاورزی و دامداری دارد اگر از تولیدات بومی آن به خوبی حمایت می شد شاهد این همه فقر و بیکاری جوانان دراین منطقه نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛به نقل از رودبار ما، سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شد،در حالی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال 1396 را با عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال" نامگذاری کردند که سال گذشته یکی از بدترین سال ها برای تولید ملی بود!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از مصادیق بارز اقدام و عمل است، برای آنکه اشتغال را افزایش دهیم باید به تولیدات داخلی کشور توجه زیادی داشته باشیم  چرا که با افزایش تولید افزایش اشتغال را شاهد خواهیم بود که در همین راستا خودکفایی و بی نیازی جامعه از بیگانگان رخ خواهد داد.

,

اگر شهرستان های رودبارجنوب  با تمام ظرفیت های  که در بخش کشاورزی و دامداری دارد را در نظر بگیریم اگر از تولیدات بومی آن به خوبی حمایت می شد شاهد این همه فقر و بیکاری جوانان دراین منطقه نبودیم.

,

شغل 90درصد مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است و یکی از پر جمعیت ترین شهرستانهای جنوب استان کرمان است که قطب کشاورزی منطقه نیز محسوب می شود،به دلیل نبود صنایع تبدیلی و حمایت نکردن مسئولان از تولیدات داخلی 3000جوان محصل این منطقه بیکار هستند ، شعار اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال مساله حیاتی برای جامعه به شمار می رود و می طلبد که تمامی مردم و مسئولان دست به دست هم داده و این شعار را عملیاتی کنند.

,

کشاورزان ودامداران این منطقه به دلیل نبود صنایع تبدیلی مجبورند که محصولات خود را با قیمتی اندک به دلالان بفروشند متاسفانه یک سیاست جامع و کارآمد برای حمایت از تولید محصولات داخلی این منطقه وجود ندارد و همین امر نیز  باعث بیکاری جوانان شده است و هرساله فقط شاهد متضرر شدن کشاورزان و دامداران منطقه هستیم در حالی که دولت می توانند با ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه معضل بیکاری جوانان را به راحتی حل کند.

,

هر ساله همزمان با برداشت محصولات کشاورزی جنوب کرمان شاهد واردات بیش از اندازه نمونه مشابه خارجی آن به داخل کشور هستیم که این امر ضربه مهلکی را به تولیدات داخلی این منطقه وارد می کند متأسفانه در برخی از موارد مشاهده می شود که  کالاهای مرغوب ایرانی با چاپ و بسته‌بندی در دیگر کشورها به نام آنان معرفی می‌شود.

,

واقعیت آن است که عدم تحقق اشتغال و تولید باعث چیره شدن دشمنان و بیگانگان بر جامعه خواهد شد و لازم است مسئولان مربوطه به این باور برسند که لازم است آن را اجرایی کنند ،اگر دولت از تولیدات داخلی این منطقه حمایت کند بسیاری از مشکلات اشتغال جوانان این شهرستان حل خواهد شد.

,

اگر ملت شریف ایران، بحث خرید تولید داخل سرلوحه برنامه هایشان نباشد و باز هم به دنبال اجناس خارجی باشند و کالاهایی که حتی بعضا کیفیتش هم از کالاهای داخلی ما پایین تر است خرید نمایند، هم موجب بیکار شدن فرزندان خودشان می شوند و هم موجب وابستگی کشور به کشور های دیگر  و خروج ارز خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه