اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

صله رحم در نوروز به دور از اسراف و تشریفات باشد

صله رحم در نوروز به دور از اسراف و تشریفات باشد
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صله رحم عمر را طولانی ، زندگی را گوارا و رزق و روزی را فراوان می کند، گفت: صله رحم در ایام نوروز به دور از ریخت و پاش ، اسراف ، چشم و هم چشمی ها ، تجملات و تشریفات زائد برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار  فرهنگ نگار با اشاره به انجام صله رحم در ایام نوروز، اظهار داشت: آیین ایرانی و باستانی نوروز به عنوان یک سنت کهن و ملی که پس از اسلام نیز در میان ملت بزرگ و متمدن ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفته و پایدار مانده است ، تا به امروز هم همواره در طول تاریخ اسلام مورد توجه ایران اسلامی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  فرهنگ نگار,

وی افزود: این عید دارای نکات مثبت انسانی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی فراوانی است که از جمله نکات بارز و برجسته این آیین و رسم باستانی ایرانی، مسئله دید و بازید ها و آمد و رفت ها و سرکشی از فامیل و اقوام و بستگان است که در اسلام این عمل به عنوان صله رحم شناخته شده است.

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اسلام به صله رحم بسیار سفارش شده است، گفت: برای صله رحم آثار و برکات فراوانی وجود دارد که در روایات ما به این آثار و برکات اشاره شده است مثل اینکه می گویند صله رحم عمر را طولانی ، زندگی را گوارا  و رزق و روزی را فراوان می کند.

,

وی اضافه کرد: شاید دلیل روانی این موضوع که وقتی صله رحم انجام می گیرد صفا و صمیمیت بین فامیل و بستگان برقرار شده و کدورت ها، قهر و ناراحتی ها از بین می رود و یک آرامش روحی و روانی خاصی تحقق پیدا می کند که طبعا انسان با برخورداری از روان آرام و برخورداری از فضای زندگی محبت آمیز آمیخته با آرامش از سلامت جسمانی بیشتری برخوردار می شود.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این آیین باستانی به عنوان صله رحم در اسلام تاکید شده است و از نظر علمی هم پذیرفته شده است، بیان داشت: سلامت جسمانی در پی برخورداری از سلامت روحی و روانی باعث طولانی شدن عمر و افزایش کیفیت چشم افزون زندگی خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: ما با تکیه بر تاکیدات و آموزه های دینی باید از فرصت تعطیلات نوروزی استفاده کنیم و دید و بازدیدها را با انگیزه صله رحم انجام دهیم که رنگ و لعاب دینی  و عبادی پیدا کند و از برکات آن برخوردار شویم.

,

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی  درادامه با اشاره به اسراف و تشریفات زائد، گفت: این دید و بازدید ها و صله رحم که در ایام نوروز انجام می شود باید در این شرایط فعلی جامعه ما به‌دور از تشریفات زائد و برخی مسائل نامناسب که با شأن یک ملت مسلمان و بزرگی مثل ملت ایران باشد.

,

وی در ادامه افزود: سفارش شده است در این نوع مراسم ها از ریخت و پاش ، اسراف ها ، چشم و هم چشمی ها ، تجملات و تشریفات زائد بر عرف خانواده های ایرانی جدا پرهیز شود تا این فرصتی که قرار است باعث رسیدن به آرامش روحی و روانی باشد تبدیل به یک استرس و اضطراب نشود.

,

عضو خبرگان رهبری در خاتمه با اشاره به اینکه برخی استرس ها باعث افسردگی می شود، تصریح کرد: باید سعی کنیم روح رفت و آمدها همان صفا و صمیمیت باشد ، پذیرایی ها به شکل معقول برگزار شود، رفت و آمد ها به دور از تشریفات و تجملات باشد تا یک تعطیلات آرامش بخشی را داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه