اخبار داغ

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری:

نامزدی افراد غیر متخصص برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تضییع حقوق الناس است/ جای ضوابط غربالگر در انتخابات شوراها خالیست

نامزدی افراد غیر متخصص برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تضییع حقوق الناس است/ جای ضوابط غربالگر در انتخابات شوراها خالیست
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: حضور افراد غیر متخصص در انتخابات به جهت پایین آوردن ضریب دقت شورای نگهبان و امکان تصدی مناصب مهم توسط افراد غیر متخصص تضییع حقوق الناس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سنت نیوز؛ تقارن نوروز امسال با ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا شور و تکاپو ویژه ای بر کالبد شهر نشانده ست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سنت نیوز,

شور و حالی که هزاران نفر را برای ثبت نام و نامزدی برای شوراهای شهر و روستا بر سر فرمانداری ها ریخته و حاکی از سر شلوغی بیش از پیش برای شورای نگهبان در انتخابات امسال است.

,

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری در این خصوص ابراز داشت: کثرت آمار ثبت نام کنندگان دال بر رقابت آزاد انتخاباتیست که ذاتا پسندیده است.

,

وی در ادامه افزود: کثرت نامزدها سبب می شود که مردم گزینه های متنوعی برای انتخاب داشته باشند اما این حجم انبوه از نامزدها معایبی هم دارد و از جمله آن می توان به پایین آمدن دقت شورای نگهبان در بررسی افراد اشاره داشت.

,

مولوی سلامی بی ضابتگی و عدم موجودیت قوانین غربالگر در ثبت نام شوراهای شهر و روستا را معزلی قانونی شمرد و عنوان داشت: برای اینکه بتوان از ورود افراد ناباب به عرصه انتخابات جلوگیری نمود می بایست ضوابتی را در قانون ملحوظ داشت که افراد بی تخصص و ناکارآمد را از ورود در انتخابات منع نماید.

,

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری حضور افراد غیر متخصص را برای نامزدی و شرکت در انتخابات معزلی جدی فرا روی شورای نگهبان دانست و ابراز داشت: درست است از منظر قانونی دایره حضور افراد شامل افراد غیر متخصص هم می شود اما حضور افراد کم تخصص و بی هنر برای ثبت نام در انتخابات اسباب زحمت و پایین آمدن دقت شورای نگهبان را فراهم می آورد.

,

وی افزود: حضور افراد غیر متخصص و نابلد در عرصه انتخابات به جهت پایین آوردن ضریب دقت شورای نگهبان و امکان تصدی مناصب مهم توسط افراد غیر متخصص تضییع حقوق الناس است.

,

 

,

 

,

انتهای خبر /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه