اخبار داغ

استاندار لرستان:

آثار و بافت تاریخی بروجرد هر روز آب می شود/موزه ورشو در این شهر تنها یک تابلو دارد

آثار و بافت تاریخی بروجرد هر روز آب می شود/موزه ورشو در این شهر تنها یک تابلو دارد
استاندار لرستان گفت: آثار و بافت تاریخی بروجرد هر روز آب می شود که برای حفظ آنها حمایت هایی نیاز است و موزه ورشو در این شهر تنها یک تابلو دارد و هنوز راه اندازی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان در نشست خبری که در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد گفت: بروجرد قابلیت این را دارد که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران معرفی شود چرا که این شهر انسان های بزرگی داشته و دارد و اماکن و خانه هایی وجود دارد که زادگاه مردان بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,


وی اضافه کرد: حیف است که بناهای تاریخی و آثار این شهر از بین برود به طوری که در این شهر 400 اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 170 اثر ثبت ملی شده و این آثار سرمایه های بزرگی هستند که می تواند در راستای بهبود وضعیت اقتصاد بروجرد نیز موثر باشد.

,
,


به گفته وی آثار تاریخی که سرمایه های این شهر هستند هر روز آب می شوند که نیاز است حمایت هایی در این راستا صورت گیرد.

,
,


بازوند اظهار داشت: ورشو بروجرد یک برند برای کشور است ولی این هنر در حال فراموشی است و نیاز است برای احیای آن اقداماتی صورت گیرد که در این راستا مهمترین اقدام راه اندازی موزه ورشو در این شهر است که به علت نبود تجهیزات این موزه هنوز راه اندازی شده است.

,
,


وی بیان کرد: موزه ورشو در این شهر وجود ندارد و تنها یک تابلو بر روی دیوار نصب شده که نیازمند اقدامات لازم است.

,
,


استاندار لرستان اضافه کرد: با معرفی یک متولی و مسئول برای پایگاه شهر تاریخی می توان از این سرمایه به خوبی استفاده کرد.

,
,


به گفته وی نباید اجازه داد مدرسه تاریخی امام(ره) از بین برود که این مدرسه یکی از ظرفیت های بروجرد است و همچنین بیت تاریخی آیت اله بروجردی(ره) که یکی از شخصیت های مهم است باید به خوبی نگهداری شود و باید کمک کرد تا در سال 96 آثار زیادی از این شهر مرمت و حفظ شوند.

,
,


بازوند تصریح کرد: 50 درصد هزینه نگهداری را سازمان پرداخت کند و 50 درصد را ما کمک می کنیم تا امسال مقداری از این بناها در بروجرد مرمت شوند که در این راستا می توان از خیرین نیز کمک گرفت.

,
,


وی به طرح توسعه هتل زاگرس بروجرد اشاره کرد و افزود: قرار شد طی برنامه ای سند داده شود تا طرح توسعه اجرا گردد اما بعد از انجام کار سند، در راستای طرح توسعه تعلل هایی صورت گرفته است.

,
,


به گفته وی هتل زاگرس شاخص ترین هتل بروجرد است که می تواند با طرح توسعه و سرمایه گذاری جدید اقدامات خوبی انجام داد.

,
,


در ادامه "منوچهر یوسفی" شهردار بروجرد گفت: مسجد جامع بروجرد در کوچه های قدیمی این شهر محصور شده و برای این که شرایط لازم برای ورود بیشتر گردشگر ایجاد شود باید خانه های اطراف در کوچه تملک شود که این کار نیازمند اعتبار ویژه است.

,
,


وی اضافه کرد: 60 هکتار باغ در تملک شهرداری قرار دارد و شهرداری این آمادگی را دارد تا روی باغات این شهر اقداماتی انجام دهد چرا که باغات این شهر مغفول مانده که چندی پیش شهرداری با اقداماتی باغ دیده ور را برای بازدید راه اندازی کرد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه