اخبار داغ

بازی بومی-محلی در لاهیجان برگزار شد +عکس

بازی بومی-محلی در لاهیجان برگزار شد +عکس
همزمان با فرارسیدن سال نو شمسی و به رسم هرساله مسابقات بومی-محلی «کلاج ویگیره» و «کلاج واکونه» در روستای حسنعلیده برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، به مناسبت فرا رسیدن سال نو و به رسم هر ساله در نخستین روز آفتابی پس از تحویل سال نو «جشن باشکوه نوروز» در زمین ورزشی روستای حسنعلی ده بخش رودبنه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

در این دوره از مسابقات که مسابقات بومی محلی و دو سرعت در رده های مختلف سنی بین شرکت کنندگان مرد و زن برگزار شد با معرفی نفرات برتر  و اهدای جوایز به پایان رسید.

,

تزئین سفره هفت سین به صورت سنتی و برگزاری بازی های بومی و محلی همچون «جیب جیب»، «کلاج ویگیره»، «کلاج واکونه» از برنامه های خاص امسال در روستای حسنعلیده بخش رودبنه شهرستان لاهیجان می باشد.

,

به گزارش «لاهیجان»، روستای زیبای «حسنعلی ده» در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر لاهیجان و در بین روستاهای دستک، ناصرکیاده، محسن آباد و تی تی پریزاد واقع است. حسنعلی ده مردمانی بسیار خونگرم،مهمان نواز و زحمتکش دارد که شغل اصلی آنها کشاورزی است، تالاب معروف «شالکول» که این مسابقات نیز در حاشیه این مکان برگزار شد از جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان لاهیجان است.

, «لاهیجان»,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه