اخبار داغ

پنجشنبه بازار میناب؛ موزه‌ای از فرهنگ و هنر هرمزگان+تصاویر

پنجشنبه بازار میناب؛ موزه‌ای از فرهنگ و هنر هرمزگان+تصاویر
پنجشنبه بازار میناب از دیرباز مکانی برای عرضه صنایع دستی و هنرمردم این خطه هرمزگان بویژه زنان هنرمند بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،  پنجشنبه بازار یکی از  کهن ترین بازارهای تاریخی مردمان خونگرم دیار آفتاب است که ذوق و استعداد هرمزگانی ها در قالب صنایع دستی به گردشگران و علاقه مندان در شرق هرمزگان واقع در 90 کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

در این بازار سنتی  که به ‌عنوان موزه‌ای از فرهنگ و هنر هرمزگانی ها شهرت گرفته با قدمت تاریخی و کهن  خود الهام گرفته از فرهنگ و نوع زندگی مردم این خطه را در معرض میهمانان و گردشگران رخ نمایی کند.

,

پنجشنبه بازار میناب که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، محل عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی،انواع حصیر بافی، ظروف حصیری ،سفال، لوازم دوخت لباس، برقع، ماهی و انواع مواد غذایی است.

,

انواع صنایع دستی با طرحی از نقش و نگارهای طبیعت، امواج زیبای دریا ، شاخ و برگ درختان  در تار و پود صنایع دستی خلق شده و هنر دست بومی های شهرستان میناب زبانزد خاص و عام بوده است به طوری که 90 در صد از صنایع دستی استان هرمزگان در شهرستان میناب عرضه می شود.

,

از محصولات حصیری این شهرستان می توان به سجاده حصیری، بادبزن، سبد نگهداری لباس، نوعی زیرانداز به نام "تک" ، درپوش کوزه، گلدان حصیری، ظرف میوه، ظرف نگهداری نان نام برد که به عنوان رایج ترین و معمول ترین صنعت دستی از برگ درخت خرما تامین می شود.
این بازار هر سال به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پذیرای مسافران وگردشگران نوروزی علاقمند به بازدید از سبک بازار، صنایع دستی و همچنین تهیه سوغات است که بیش از 64 هزار در زمینه صنایع دستی هرمزگان فعال اند که بانوان جمع کثیری را ازین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

,
,

شهرستان میناب با داشتن جاذبه های گردشگری ، تاریخی و به ویژه نوع پوشش زنان و مردانش همه ساله میزبان گرداشگران مشتاق به ویژه در فصل بهار و تعطیلات نوروزی از اقصی نقاط کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه