اخبار داغ

زرگرایان و تفریحی به‌نامِ شورانشینی

زرگرایان و تفریحی به‌نامِ شورانشینی
از نشانه‌های فروپاشیِ عدالت در شهر، یکی هم شکل‌گیری شبکه‌ی قدرت‌ثروت است که آشکارا خودنمایی می‌کند. تا همین چند سال پیش، چنین تجمیع و تمرکزی در کار نبود. از روزی که زرگرایان، هوای بازیِ سیاسی به سرشان زد و برای اوقات فراغت خود، در کنار سیاحت در غرب و تجارت در شرق تفریحی به نام شورانشینی را هم برگزیدند، نطفه‌ی این تمرکز نامبارک هم بسته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه، از نشانه‌های فروپاشیِ عدالت در شهر، یکی هم شکل‌گیری شبکه‌ی قدرت‌ثروت است که آشکارا خودنمایی می‌کند. تا همین چند سال پیش، چنین تجمیع و تمرکزی در کار نبود. از روزی که زرگرایان، هوای بازیِ سیاسی به سرشان زد و برای اوقات فراغت خود، در کنار سیاحت در غرب و تجارت در شرق تفریحی به نام شورانشینی را هم برگزیدند، نطفه‌ی این تمرکز نامبارک هم بسته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

زرگرایان، کانون تولید قدرت شدند و مُقسّم آن!
در یک سیر ده‌ساله، شهر در قرقِ مطلقِ زرگرایان قرار گرفت و همه‌ی مناسبات شهر (از خُرد تا کلان و از نرم تا سخت) در محضر زرگرایان رقم خورد.
هیچ ساحتی از دست‌اندازی و عاملیت اینها در امان نماند. فرهنگ، هنر، مذهب، اقتصاد، عمران، ورزش، بهداشت، زمین، آسمان، کوه، دشت و…
چنین شهری، با چنین مناسباتی، هیچ‌گاه رویِ خوش عدالت و سعادت را نخواهد دید. مگر می‌شود از مُشتی زرگرایِ قدرت‌بازِ سیطره‌جو، توقع تحقق عدالت داشت؟ آنها خودْ یگانه مانع تحقق عدالت‌اند.

,
,
,
,

مرد می‌خواهد که با اینها دربیفتد. کم جهادی نیست گلاویز شدن با اینها و به زیر کشیدنشان.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه