اخبار داغ

اردوی جهادی گروه شهید احمدی جوان در فقیه حسنان دشتی؛

دستان طلایی در راه بازسازی/خیریه ها در صف مقدم سازندگی در دشتی

دستان طلایی در راه بازسازی/خیریه ها در صف مقدم سازندگی در دشتی
خیریه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام شعبه 18 سردار شهید بخش شنبه و طسوج از فعال‌ترین و درعین‌حال موفق‌ترین خیریه‌هایی است که کار سازندگی را در قالب اردوهای جهادی آغاز نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه و تداوم اردوهای جهادی در حالی است که این اردوها، مجموعه‌ای از فعالیت‌های خودجوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، دانش آموزان،  دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود که هرکدام بنا بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، انواع خدمات ازجمله انجام پروژه‌های عمرانی موردنیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و ... را در کنار فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی,

بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوارشده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می‌شود.

,

اما گروهی که به این قشر اضافه‌شده‌اند گروه‌های جهادی هستند که در قالب خیریه‌های مردمی فعالیت خود را در قالب اردوهای جهادی خارج از شهرهای ایجادشده و در روستاهای مستضعف انجام می‌دهند.

,

, ,

خیریه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام شعبه 18 سردار شهید بخش شنبه و طسوج از فعال‌ترین و درعین‌حال موفق‌ترین خیریه‌هایی است که کار سازندگی را در قالب اردوهای جهادی آغاز نموده است.

,

محمد فهیمی مسئول خیریه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام در گفتگو با این پایگاه خبری افزود: گروه جهادی شهید احمدی جوان خیریه با همکاری خیریه آبشار عاطفه‌ها و بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) دشتی نوروز امسال طی سه روز در روستای کم‌ بضاعت فقیه حسنان دشتی اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای در قالب فعالیت‌های عمرانی مانند جوش‌کاری، دیوار کاری با بلوک، رنگ‌آمیزی معابر، ساخت سرویس‌های بهداشتی نموده است.

,

, ,

وی اضافه کرد: فعالیت‌های پزشکی مانند تست فشارخون و تست قند و فعالیت‌های فرهنگی مانند تدریس برای دانش آموزان نیز در برنامه‌های اردوهای سه‌روزه‌ی این گروه جهادی قرار داشت.

,

شاید به‌جرئت گفت این سازندگی مقدس‌ترین غنیمت باقی‌مانده از این سفرها است چراکه همیاری و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی در محیطی که رنگی از ریا و نمایش‌های شهری را ندارد، خودسازی در درون را به اوج می‌رساند.

,

, ,

البته در کنار این مهم نباید فراموش کرد که توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه جزو رسالت‌های تعیین‌شده بر دوش جهادگران است.

,

حرکت‌های جهادی صرفاً یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن، در سه حوزه مردم و اهالی مناطق محروم»،شرکت‌کنندگان در این حرکت‌هاو مسئولان و مدیران منطقه‌ای قابل‌بررسی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه