اخبار داغ

آخرین تحولات میدانی شرق حمص؛

ارتش سوریه به منطقه راهبردی «آراک» رسید/ پاکسازی و تأمین کامل امنیت شهر تدمر +نقشه میدانی

ارتش سوریه به منطقه راهبردی «آراک» رسید/ پاکسازی و تأمین کامل امنیت شهر تدمر +نقشه میدانی
با باز پس گیری مناطق السخنه و آراک، ارتش سوریه یک گام دیگر به استان دیرالزور نزدیک تر می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مواضع خود را در حومه شهر تدمر تثبیت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حال حاضر امنیت شهر تدمر با پاکسازی مناطق حومه، تامین شده و نیروهای سوری به 3.5 کیلومتری منطقه راهبردی آراک رسیده اند.

,

نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از تثبیت مواضع در سیلوهای شرق تدمر عملیاتی را برای پاکسازی منطقه و ارتفاع «التلیل» آغاز کردند..

,

اگرچه نیروهای سوری و مقاومت با پیشروی های قابل ملاحظه به 32 کیلومتری منطقه مهم السخنه رسیدند اما به نظر می رسد با شعله ور شدن درگیری ها در شمال استان حماه، عملیات به طور موقت در این محور متوقف شده است.

,

مناطق راهبردی و نفت خیز السخنه و آراک در شرق استان حمص نقطه اتصال سه استان «دیرالزور، حمص و حماه» به شمار می آید و در گذشته تروریست های داعش نفت را از این مناطق به کشور ترکیه منتقل می کردند که با قطع ارتباط آنان در شرق استان حلب دیگر امکان غارت نفت و فروش به ترکیه وجود ندارد.

,

با باز پس گیری مناطق السخنه و آراک، ارتش سوریه یک گام دیگر به استان دیرالزور نزدیک تر می شوند و می توان این مسئله را مقدمه شکست محاصره نیروهای سوری در شهر دیرالزور محسوب کرد.

,

از سویی دیگر، با تثبیت مواضع ارتش در حومه شرقی استان حمص، ضرورت پاکسازی مناطق حومه از جمله ارتفاعات و میدان های نفتی شهر تدمر بیشتر از قبل احساس می شود.

,

 

,

در نقشه ذیل آخرین تحولات میدانی در شرق استان حمص را مشاهده می کنید:

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

,
,
, برای دیدن نقشه در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید, برای دیدن نقشه در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه