اخبار داغ

یادداشت؛

اقتصاد مقاومتی، تنها راه نجات کشور

اقتصاد مقاومتی، تنها راه نجات کشور
با اجرای اقتصادمقاومتی در کشور توسط دولت مردان می شود کشور را از مشکلات اقتصادی فعلی نجات داد و کشور را از حالت وارداتی به کشوری صادراتی تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "ناصرون " غرب به رهبری آمریکای جنایتکار به این نتیجه رسیده اند راه به زانو در آوردن جمهوری اسلامی از شیوه نظامی نیست آن ها در جنگ 8ساله شاهد سلحشوری ملت شریف ایران و جوانان در جبهه های حق علیه باطل بودند لذا آن ها به این نتیجه رسیدند که باید با تهاجم فرهنگی و همچنین از راه های اقتصادی ایران را به زانو در آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "ناصرون " ,

در راستای همین سیاست بود که در سال 1392 تحریم های سنگینی از طرف اتحادیه اروپا و سازمان ملل و ایالات متحده بر علیه ما وضع گردید و اگر بخواهیم واقع بینانه به این تحریم ها نگاه کنیم می بینیم که خسارت های مالی این تحریم ها به اندازه خسارات 8سال دفاع مقدس بود.

,

علت اصلی این آسیب پذیری اقتصاد ما را باید در وابستگی اقتصاد به نفت و خام فروشی باید جستجو کرد، لذا اقتصاد ما اقتصادی مصرفی و وابسته به نفت بود به این ترتیب حضرت آقا سیاست های اقتصاد مقاومتی را به دولتمردان ابلاغ کردند و  بر خلاف عده ای که اقتصاد مقاومتی را اقتصادی ریاضتی می دانند اتفاقا اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که دنبال رفاه و آسایش مردم است.

,

این اقتصاد، اقتصادی درون زا است که می تواند اقتصاد نفتی و وابسته ما را به یک قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل کند و اقتصاد مقاومتی می تواند بنادر تجاری استان بوشهر را  همانند بندر گناوه، دیلم و... را الان تبدیل به محل تولید و صادرات کالا کند اما بر خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی این بنادر به محل واردات کالا از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده اند.

,

اما در راستای همین سیاست ها مقام معظم رهبری سال 1395را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند تا بهانه ای باشد که سیاستمداران دولت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بپردازند و به واردات بی رویه کالا نپردازند هر چند که دولت مردان اقداماتی در اجرای اقتصاد مقاومتی پرداختند و با اختصاص دادن اعتباراتی نتوانستند بیست هزار کارگاه متوسط و کوچک را راه بیندازند.

,

اما همان طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند که دولت این اقدام خوب و سایر اقدامات را انجام داده اند اما در عمل و همچنین در بهبود زندگی مردم تغییری ایجاد نشده است. اگر دقت کرده باشیم برای اولین بار است که مقام معظم رهبری دو سال پشت سر هم را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند و نامگذاری مجدد امسال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می تواند تلنگری برای مردم و مسئولین باشد که در سال 1395مطالبات ایشان محقق نشده است و امیدواریم که در سال 1396تمام مطالبات مقام معظم رهبری بر آورده شود و شاهد آن باشیم که کشورمان به یک قدرت اقتصادی بزرگ در دنیا تبدیل شود.

,

عباس آفریدون

,

انتهای پیام/.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه