اخبار داغ

تاملی بر روند ثبت نام کاندیداهای شورای شهر؛

تخصص و تعهد شرط اصلی انتخاب

تخصص و تعهد شرط اصلی انتخاب
تجربه و حواشی موجود در شورای فعلی، بسیاری از بایدها و نبایدها را در تشخیص و احراز صلاحیت نامزدها برعهده مراجع ذی‌ربط می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، تب ثبت نام کاندیداهای شورای شهر در تبریز داغ است. اغلب چهره‌های شاخص که در مدت اخیر نقشی در تبریز ایفا کرده‌اند، بنا دارند خود را در معرض انتخاب عمومی قرار دهند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تجربه و حواشی موجود در شورای فعلی، بسیاری از بایدها و نبایدها را در تشخیص و احراز صلاحیت نامزدها برعهده مراجع ذی‌ربط می‌گذارد. چه بسا اگر در شورای فعلی درجه نظارت و تایید صلاحیت افراد کمی بیشتر بود، شاهد بسیاری از قضایای پیش آمده نبودیم.

,

از طرفی یکی از مولفه‌های اصلی در بحث تایید صلاحیت‌ها، میزان تخصص و توانایی افراد در برنامه ریزی و اداره شهری بنام تبریز در ابعاد مختلف آن است. بدیهی می‌باشد افرادی که تخصصشان با مقوله‌ای به‌نام مدیریت و برنامه ریزی شهری در زمینه‌های مرتبطی مانند عمرانی و اقتصادی و فرهنگی، تفاوت دارد نباید جایگاهی در بالاترین مرکز تصمیم گیری شهر تبریز داشته باشند.

,

از آن سو مردم تبریز پس از تجارب فراوان چندین ساله به‌خوبی دریافته‌اند که چهره‌ها نه‌ تنها دردی از مشکلاتشان دوا نمی‌کنند، بلکه در برخی مواقع مایه شرمساری تبریز و تبریزیان می‌گردند.

,

مبنای دیگر تایید صلاحیت افراد که تخصصی در زمینه‌های مطرح شده دارند میزان تقید آنها به مبانی اصلی انقلاب و مدیریت جهادی است. بسیاری از افرادی که امروز قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند سابقه هرچند کوچک، از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی را در گذشته برعهده گرفته‌اند لذا میزان و عیار جهت گیری و مدیریت انقلابی و مردمی یکی از وجه‌های اصلی این افراد خواهد بود.

,

در نوشته‌های دیگر، بیشتر به تبیین شاخصه‌های شورای شهر مطلوب پرداخت خواهد شد اما آنچه این روزها بیشتر اهمیت دارد و اخبار جست و گریخته از ثبت نام افراد حکایت می‌کند، تمییز افراد دارای تخصص و صلاحیت توسط خود مردم است تا عاقلانه از همین روزها به فکر انتخاب افراد لایق باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه