اخبار داغ

اندر احوالات گرفتار شدگان در تالاب جازموریان؛

از نا امید شدن پرواز بالگردها تا ورود نفربرهای ارتش/ بخشدار جازموریان :محاصره شدگان سه روز است که گرفتار سیلاب شده اند

از نا امید شدن پرواز بالگردها تا ورود نفربرهای ارتش/ بخشدار جازموریان :محاصره شدگان سه روز است که گرفتار سیلاب شده اند
۵۰ خانوار عشایر سه روز است که در جازموریان گرفتار سیلاب شده اند و دو پرواز از کرمان و هرمزگان به سمت جازموریان پرواز کرده اند که متاسفانه ناموفق بوده و نتوانستند به جازموریان برسند نفر برهای ارتش به کمک محاصره شدگان حرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از”رودبار ما“، در پی بارندگی های اخیر و نزول باران الهی و همچنین پر شدن سد جیرفت و بازگشایی دریچه های فوقانی آن پس از قریب ۲۴ سال آب دایمی در هلیل رود جاری شده که نهایتا به تالاب جازموریان می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

عشایر حوزه چاه دادخدا همراه با بیش از ۲۰۰۰ راس دام که برای چرای گوسفندان به منطقه جازموریان کوچ کرده بودند در منطقه گرفتار در منطقه جنگل جگا جازموریان واقع در شرق بخش چاه دادخدا، هستند که همچنان راهی برای نجات آنها پیدا نشده است.

,

این منطقه در ۹۰کیلومتری شهرستان قلعه گنج و۱۱۰کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است محاصره شدگان  در سخت ترین شرایط قرار دارند.

,

فرماندار رودبار جنوب در این رابطه گفت: تالاب جازموریان در ۲ شهرستان رودبارجنوب و قلعه گنج است و افراد گرفتار شده در حوزه رودبار جنوب ۲۰ نفر هستند.

,

وی افزود: با هماهنگی از طریق ستاد بحران استان کرمان تیم هلال احمر استان و شهرستان رودبارجنوب عملیات کمک رسانی زمینی را آغاز کرده اند.

,

ناوکی اظهار داشت: از طریق تماس تلفنی با سرطایفه شمبویی پیگیر مشکلات خانوارهای گرفتار شده در حوزه رودبارجنوب هستیم و تاکنون هیچ مورد تلفات جانی گزارش نشده است.
شمبویی، سرطایفه عشایر شمبویی شهرستان رودبارجنوب در این باره گفت: که در آخرین ارتباطی که با محاصره شدگان گرفته، گفته اند که حتی غذا هم برای خوردن ندارند.

,
,

وی ادامه داد:  به دلیل نبود هیزم، آن ها قادر به درست کردن آتش نیستند و نمی توانند غذایی تهیه کنند ارتفاع محاصره شدگان از آب به قدری است که اگر بارندگی بالادست جازموریان ادامه یابد، احتمال غرق شدن آن ها وجود دارد.

,

قانعى بخشدار جازموریان نیز در این رابطه گفت: محاصره شدگان سه روز است که در جازموریان گرفتار سیلاب شده اند.

,

بخشدار جازموریان ادامه داد: دو پرواز از کرمان و هرمزگان به سمت جازموریان پرواز کرده اند که متاسفانه ناموفق بوده و نتوانستند به جازموریان برسند.

,

وی گفت: یک هلیکوپتر از چابهار به مقصد جازموریان در حال پرواز است و آب جازموریان همچنان در حال بالا آمدن است ،به علت باتلاقى بودن منطقه جازموریان دسترسى به گرفتارشدگان به سادگى امکان پذیر نیست.

,

ابوالقاسم سیف الهی، جانشین استاندار در ستاد بحران کرمان اظهار داشت: که نفربرهای ارتش از ایرانشهر به سمت جازموریان می آیند تا آن ها را نجات دهند.

,

جانشین ستاد بحران استان بیان داشت:  قایق های هلال احمر هم به  سمت جازموریان در حرکتند تا دوشنبه امکان پرواز هیچ هلی کوپتری نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه