اخبار داغ

امام جمعه موقت میاندوآب:

وام با سود ۲۰ درصد نمی تواند اشتغال زایی کند/ اثرات آمار ارائه شده باید در جامعه مشخص باشد/ افرادی را شورا کنیم که برای آبادانی شهر تلاش کنند

وام با سود ۲۰ درصد نمی تواند اشتغال زایی کند/ اثرات آمار ارائه شده باید در جامعه مشخص باشد/ افرادی را شورا کنیم که برای آبادانی شهر تلاش کنند
امام جمعه موقت میاندوآب گفت: وامی که با ۲۰ درصد سودبانکی به جوانان برای اشتغال زایی داده می شود، نمی تواند اشتغال زایی ایجاد کند، چون سود آن به بانک می رسد و نتیجه آن رکود و کم شدن اشتغال می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام مهدی بایرامی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، اظهار کرد: تجمل گرایی که لازمه آن مصرف گرایی می باشد در مقابل تولید و اشتغال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه اسراف و تبذیر از نتایج تجمل گرایی است، افزود: این موضوع از گناهان کبیره است که پیامدهای ناگواری برای جامعه و شخص دارد.

,

وی با اشاره به اینکه تجمل گرایی، سرمایه مادی انسان را نیز تباه می کند، گفت: تجمل گرایی و دنیا پرستی ارزش های معنوی و اخلاقی را زیر سوال برده و زمینه ساز گناهان دیگر بوده و فقر را در جامعه گسترش می دهد.

,

بایرامی با تاکید بر اینکه ثروت و دارایی مردم باید صرف تولید و اشتغال شود، تصریح کرد: وظیفه دولت و مردم در تحقق شعار سال بسیار مهم و اساسی است و باید به سوی تولید رو آورده و برای اشتغال زایی تلاش کرد.

,

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه اشتغال زایی با سود ۲۰ درصد بانکی محقق نمی شود، اظهار کرد: وامی که با ۲۰ درصد سودبانکی به جوانان برای اشتغال زایی داده می شود، نمی تواند اشتغال زایی ایجاد کند، چون سود آن به بانک می رسد و نتیجه آن رکود و کم شدن اشتغال می شود.

,

وی با اشاره به ارائه آمارهای اشتغال، افزود: اگر اشتغال زایی شده پس کو اشتغال جوانان ما؟ اگر از تولید داخلی حمایت می کنیم پس چرا کارخانجات راکد می شوند، چرا ثمرات آنها در جامعه مشاهده نمی شود در حالی که در این صورت باید ثمره آن در جامعه مشاهده شود.

,

بایرامی با بیان اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: باید افراد صالح را انتخاب کنیم، افرادی که مومن، امانتدار، متعهد و کارآمد بوده و برای آبادانی شهر تلاش کنند.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه مشاهده می شود که در برخی شهرها افراد امین انتخاب نمی شوند و ثمره آن عقب افتادن حقوق کارگران است، اظهار کرد: اگر در انتخاب خود سهل انگاری کنیم ما نیز در خیانت آن سهیم هستیم.

,

وی با تاکید بر اینکه باید در صلاحیت ها نیز به دقت بررسی شود تا حق کسی پایمال نشده و به افراد مومن، متعهد و کاربلد صلاحیت بدهند، افزود: انگیزه فامیلی، قومیتی و غیر الهی سبب پایمال شدن حق و حقوق می شود و لذا باید در این موضوع بسیار دقت کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه