اخبار داغ

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی؛

عضوی که در شهری عضو شورا بود و تعلیق شد چرا دوباره کاندیدا می‌‌شود؟/ قرار نیست به هر کسی که ثبت‌نام کرد صلاحیت دهیم

عضوی که در شهری عضو شورا بود و تعلیق شد چرا دوباره کاندیدا می‌‌شود؟/ قرار نیست به هر کسی که ثبت‌نام کرد صلاحیت دهیم
نماینده مردم ملکان گفت: نام‌نویسی در انتخابات برای کسی حق حضور در عرصه را ایجاد نمی‌کند و بنده نمی‌دانم عده‌ای که خودشان می‌دادند حساسیت‌ها نسبت به نام‌شان زیاد است، چرا کاندیدا می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج، در پاسخ به این سوال که آیا اعضاء تعلیق شده‌ی شورای شهر تبریز در صورت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات تائید صلاحیت می‌گیرند، ابراز داشت: بنده پیش از آغاز نام‌نویسی طی مصاحبه‌ای از افرادی که نسبت به آن‌ها حساسیت وجود دارد خواهش کردم با کاندیداتوری حاشیه ایجاد نکنند و وقت ما را نیز نگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای همگان آزاد است و شاید 100 هزار نفر در خود تبریز از شرایط عمومی برای نام‌نویسی در انتخابات برخوردار باشند اما این دلیل نمی‌شود دستگاه‌های نظارتی به وظیفه‌شان عمل نکنند و به همه تائید صلاحیت دهند.

,

 رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چنانچه نظر دستگاه‌های نظارتی نسبت به صلاحیت کاندیدایی منفی باشد، هیئت نظارت آن‌ها را رد خواهد کرد، متذکر شد: حتی اگر دستگاه‌های 4 گانه استعلام فردی را تائید کنند اما مستنداتی مبنی بر عدم صلاحیت شخصی از خارج به دست ما برسد، قطعاً او را رد صلاحیت می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان ساخت: فارغ از کسانی که قبلا عضو شورا بوده‌اند و اکنون علی‌رغم تعلیق از پارلمان محلی ثبت نام کرده‌اند، برخی هم به صورت مداوم رد صلاحیت شده‌اند اما بازهم نام‌نویسی می‌کنند تا بلکه صلاحیت بگیرند.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با تاکید بر لزوم مشورت عده‌ای قبل از نام‌نویسی در انتخابات، عنوان کرد: بهتر است آن‌هایی که خود می‌دانند مشکل دارند نیایند و اگر می‌آیند پیش‌تر با دستگاه‌های نظارتی صحبت و ابهامات موجود را رفع کنند، هیئت نظارت با کسی رودربایستی ندارد و در صورت وجود گزارشات مستند اجازه نمی‌دهد افراد فاقد صلاحیت در مظان انتخاب قرار گیرند.

,

وی یادآور شد: بعضی از افراد قبلا در شهر ایکس و ایگرگ عضو شورا بوده‌اند و با صدور کیفرخواست تعلیق شده‌اند، حال معنی ثبت‌نام مجدد آن‌ها چیست و می‌خواند چه چیزی را ثابت کنند، بنده نمی‌دانم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه