اخبار داغ

امامان جمعه شهرستان های استان تهران تاکید کردند؛

همه گروه‌ها و جناح‌ها بایستی تسلیم رای مردم در انتخابات باشند/ رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی و یکپارچگی است

همه گروه‌ها و جناح‌ها بایستی تسلیم رای مردم در انتخابات باشند/ رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی و یکپارچگی است
در اولین جمعه فروردین ماه ۹۶ نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر شهرستان های استان تهران با حضور مردم ولایتمدار و مومن برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش تهران نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با تأکید بر تقوای الهی، مقابله با گناه و  مبارزه با هوای نفس، گفت: مسأله آمدن فصل بهار و حیات زمین بعد از مرگ، کلاس معارف، خداشناسی و معادشناسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش , تهران نیوز,  ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با تأکید بر تقوای الهی، مقابله با گناه و  مبارزه با هوای نفس، گفت: مسأله آمدن فصل بهار و حیات زمین بعد از مرگ، کلاس معارف، خداشناسی و معادشناسی است.,

مقام معظم رهبری از رکود، تورم و بیکاری جوانان رنج می‌برند/ برای تولید داخلی باید صحت عمل تولیدکنندگان را افزایش داد

, مقام معظم رهبری از رکود، تورم و بیکاری جوانان رنج می‌برند/ برای تولید داخلی باید صحت عمل تولیدکنندگان را افزایش داد, مقام معظم رهبری از رکود، تورم و بیکاری جوانان رنج می‌برند/ برای تولید داخلی باید صحت عمل تولیدکنندگان را افزایش داد,

, ,

وی با اشاره به اموری که سبب زنده کردن دل انسان می‌شود، افزود: بر اساس روایت از امام جعفر صادق(ع)، خداوند زمین و زمینیان را با حضور حضرت حجت(ع) زنده می‌کند و دل‌های مرده با حضور حضرت حجت(ع) حیات پیدا می‌کنند.

,

صدیقی اظهار داشت: همچنین امام علی(ع) فرمودند فکر نیز حیات قلب انسان است؛ موعظه نیز از اموری است که دل را زنده می‌کند، یاد مرگ و عاقبت اندیشی نیز دل را جلا می‌دهد.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه ما تهدید به بی اخلاقی و کفر می‌شود، گفت: شبکه‌های مجازی و آسیب‌های اجتماعی خطرهای جدی است و حوزه‌های علمیه دارالشفاء هستند، فرزندانتان را به حوزه‌های علمیه بفرستید تا بیشتر با قرآن و حدیث آشنا شوند.

,

صدیقی در ادامه بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال را سرنوشت ساز و اثرگذار برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری حکیم و دیدبان هستند و مسائل مهم مملکت را با بصیرت درونی خودشان که معلول تقواست ارزیابی می‌کنند و با کارشناسان نیز صحبت می‌کنند، نظر ایشان نظر یک شخص نیست، نظر دین شماست، نظر کارشناس خبره است.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری موشک‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن را که کاری‌تر از موشک‌های نظامی آن‌هاست رصد می‌کنند، دشمن تشخیص داده که اگر فشار اقتصادی بیاورد مردم را خسته می‌کند و به همین دلیل مقام معظم رهبری چند سالی است که بر مساله اقتصادی تاکید کردند و امسال هم مسیر را خوب ریل‌گذاری کردند و مساله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بخصوص اشتغال جوانان را سرلوحه کار قرار دادند.

,

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری از مردم تشکر کردند که در سال گذشته در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا عکس‌العمل در تراز انقلابی نشان دادند، دشمن ما این هدف را دارد که در ابتدا القا کند مردم و نظام مشکلات قابل حلی دارند و با ادامه تحریم‌ها قدرت ادامه زندگی ندارند، دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب و نظام ناکارآمد است.

,

وی افزود: باید ببینیم آیا نظام در این سی و چند سال دچار رکود بوده؟ آیا در مقایسه با قبل انقلاب صحنه‌هایی را فتح نکرده است؟

,

صدیقی گفت: حضرت آقا فرمودند قدم‌هایی برداشته شده ولی باید ملموس باشد و چشم مردم ببیند کدام خلاها پر شده است، پیشرفت در مسائلی مانند راه، دانشگاه، سدها، محصولات فولاد، ۲۰ برابر شدن ظرفیت بنادر، مخابرات مشخص است و همه تائید می‌کنند که رو به رشد بودیم ولی مشکلاتی که مقام معظم رهبری رنج می‌برند، رکود و تورم و بیکاری جوانان است که باید برای آن چاره اندیشید.

,

وی با بیان اینکه مشکلات به دلیل ضعف مدیریت‌ها هنوز ادامه دارد، گفت: باید مدیران انقلابی، متدین، کارآمد، شجاع و پرکار در رأس امور قرار گیرند.

,

صدیقی با بیان اینکه از نظر منابع انسانی دارای ۵ میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون دانش‌آموخته تشنه و منتظر کار هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد برون‌زا، درون‌نگر و دانش‌بنیان است که ما با داشتن منابع طبیعی و نیروی انسانی کارآمد باید بتوانیم آن را تحقق بخشیم.

,

وی ادامه داد: از نظر منابع نفت و گاز در مقام نخست قرار داریم ولی از نظر مسکن و اشتغال پس‌رفت داشتیم، باید به ظرفیت‌ها توجه داشت. باید اقتصاد مقاومتی را به مردم سپرد، جنگ اگر دولتی بود به یقین با شکست مواجه می‌شد.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای تولید داخلی باید صحت عمل تولیدکنندگان را افزایش داد، گفت: در یکی از شهرها فروشگاهی برای خوراک و پوشاک قرار دارد که تمام محصولات این فروشگاه تولید کشور چین است. چرا برای کالای ایرانی چنین فروشگاهی وجود ندارد؟ دولت باید این مسأله را مدیریت کند، تعیین یک کانون و گماردن کارشناسانی برای افزایش تولیدات داخلی که قابل مقایسه با کالاهای کشور چین نیست ضرورت دارد.

,

وی افزود: آنها کالاهای بی‌کیفیت می‌آورند و قدرت رقابت را از کالاهای داخلی سلب می‌کنند در حالی که ما باید مسأله بیمه، گمرک و بانک‌ها را اصلاح کنیم تا تولیدکننده داخلی قدرت رقابت داشته باشد.

,

صدیقی در رابطه با انتخابات، گفت: انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است  اگر چارچوب دین قانون وضع کند و روابط بین‌الملل دارد ولی مردم انتخاب می‌کنند و مسأله انتخابات، استمرار مردمی بودن نظام است و باید مردم که صاحب انقلاب هستند همیشه صاحب کار باشند. هر چند که مردم صاحبان مظلومی هستند که خواسته‌هایشان گاهی در نظر گرفته نمی‌شود.

,

امام جمعه موقت تهران، خاطرنشان کرد: مردم و مقام معظم رهبری به عنوان صاحبان انقلاب می‌خواهند که عزت و استقلال بین‌المللی، دیپلماسی اثرگذار غیرمنفعل و شجاعت کارگزاران را در همه جا در تراز انقلابی ببینند، حضور مردم در انتخابات یک سرمایه برای خودشان است که می‌توانند مسئولان را انتخاب کنند بنابراین حضور حداکثری مردم هویت انقلابی آنها را تحکیم می‌کند.

,

وی با بیان چند توصیه انتخاباتی خطاب به مردم ایران، گفت: باید با خدا معامله کنید، دنیا چه امسال و چه در سال‌های گذشته بنای نفوذ دارد و می‌خواهد کسانی انتخاب شود که تحت نفوذ بیگانه باشند و از آنها خط بگیرند، کسانی که به فرهنگ، به دین مردم بی‌اعتنا بوده و توان داخلی را باور نداشته باشند و احساس وابستگی و  احتیاج به بیگانه کنند ولی شما با خدا معامله کنید و کسانی را در نظر بگیرید که خط شهدا را مدنظر گرفته و توکل دارند.

,

صدیقی ادامه داد: مگر در جنگ وسایل مدرن داشتیم؟ شهید همت کجا کم آورد؟ نیروهای متدین و انقلابی انتخاب کنید، بصیرت شما همیشه کارساز بوده و در انتخابات امسال نیز خود را نشان می‌دهد.

,

امام جمعه موقت تهران خطاب به برگزارکنندگان انتخابات، گفت: عمل به مُرّ قانون توصیه ما است، کسی که می‌خواهد حافظ قانون باشد نباید قانون‌شکنی کند، باید به رأی مردم تمکین کرد نه مثل سال ۸۸ که با بی‌حیایی و اردوکشی خیابانی به آرای مردم بی‌احترامی شد، آرای مردم هر چه که هست باید همه تمکین کنند.

,

وی اضافه کرد: اگر اشخاصی از رسانه‌ها و بوق‌های بیگانه حمایت می‌شوند نقاط منفی است، نفوذ زور و زر نباید باشد، برخی در موضع قدرت هستند و امکانات دارند و اینکه رقیبشان این امکانات را ندارد نوعی بی‌عدالتی است، باید کسانی را انتخاب کنیم که توان مقابله با فساد را داشته باشند و به دنبال کسانی که نمی‌خواهند تولید داخلی رشد کند نرویم.

,

صدیقی اضافه کرد: مسأله تبعیض امروز یکی از مسائل ایضایی جامعه ما است، کسی باید روی کار باشد که با تبعیض مقابله کند، فقر مردم را لمس کند، خودش مرفه نباشد و بداند که کارگر چگونه کرایه خانه می‌دهد، کسانی باید روی کار باشند که متن جامعه بوده و درد مردم را کشیده باشد.

,

مشروح خطبه های نماز جمعه استان تهران

, مشروح خطبه های نماز جمعه استان تهران, مشروح خطبه های نماز جمعه استان تهران,

امام جمعه دماوند:

, امام جمعه دماوند:,

همه گروه‌ها و جناح‌ها بایستی تسلیم رای مردم در انتخابات باشند/ تولید و اشتغال تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور است

, همه گروه‌ها و جناح‌ها بایستی تسلیم رای مردم در انتخابات باشند/ تولید و اشتغال تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور است,
, ,

به گزارش تارود،امام جمعه دماوند با اشاره لزوم تسلیم همه گروه‌ها در برابر رای مردم در انتخابات، گفت: تمرکز بر تولید و اشتغال راه علاج و مبارزه در برابر جنگ اقتصادی دشمن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با تشریح برخی از زاویه‌های زندگی حضرت فاطمه (س) در دفاع از پیامبر و حضرت علی در زمان حیات پربرکت آن حضرت،، اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند توفیق پیروی لز سبک زندگی آن حضرت را به همه اعطا کند.
وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف ماه رجب افزود: عزیزان در مساجد برای انجام مناسبت‌های بزرگ این ماه به‌خصوص برگزاری اعتکاف اقدام خواهند کرد.
امام جمعه دماوند با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب و سخنرانی ایشان در حرم امام رضا (ع)، بیان کرد: ما جنگ نظامی را پشت سر گذاشتیم و دشمن جرئت جنگگ نظامی را علیه ما ندارد و در این حوزه بنابر سفارش قرآن خودمان را تقویت کردیم.
فتاح دماوندی، جنگ امروز را جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: سازش با استکبار جهانی و دست کشیدن از هویت انقلابی و اسلامی، تسلیم در برابر فشارهایی اقتصادی دشمن و جنگ اقتصادی با دشمن و مقاومت در برابر این جنگ با تکیه بر تولید و اشتغال سه راه پیشرو ملت ایران است.
وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج کشور در برابر این جنگ اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: بنابر فرموده رهبر انقلاب، سرمایه‌های زیادی از جمله نیروی انسانیی جوان و منابع طبیعی در اختیار جمهوری اسلامی قرار دارد و با این سرمایه‌ها، می‌توان اقتصاد را سامان داد.
امام جمعه دماوند، شرکت در انتخابات را دیگر توصیه مهم رهبر انقلاب بود، ادامه داد: در انتخابات باید در مسیر قانونی حرکت کنند و با یادآوری برخی بی‌قانونی‌ها وو ایستادگی در برابر رای مردم از هم جناح اصلاح‌طلبان و هم جناح اصولگرایان ایستادگی و خدشه ایجاد کنند.
فتاح دماوندی سال‌های ۸۸ و ۹۲ را دو صحنه ایجاد خدشه در انتخابات را تز سوی گروه‌ها دانست و تاکید کرد: آنچه در راستای قانون ایجاد شده است باید صیانت شود وو همه در برابر رای مردم، سر تسلیم فرود بیاورند.

,
,
,
,
,
,
,
,
امام جمعه موقت شهرری:
, امام جمعه موقت شهرری:,

امسال باید همه نهادها به سمت تولید فاخر حرکت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی ری برگزار شد، نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزکاری دعوت کرد.

ابراهیمی گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان گوهربار ایشان در جوار بارگاه امام هشتم، راهگشای همه ما در طول یک سال است که باید این بیانات را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه عزت ملی با امنیت ملی گره خورده است، اضافه کرد: اگر به دنبال عزت ملی هستید باید همه ابزار امنیت را فراهم کنید؛ امروز کشور ما در شرایطی امن ترین کشور منطقه است که دارای عزت فوق العاده ای هستیم.

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه برخی عوامل عزت ملی را تهدید می کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ مهمترین راه مقابله با تهدیدات همت جهادی جوانان و حرکات مومنانه است لذا مقدمه و وسیله لازم برای فائق آمدن بر مشکلات و پیشبرد اهداف بلند کشور، همت جوانان است.

ابراهیمی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران با یک نگاه ریزبینانه و با بصیرت در انتخابات شرکت کنند که البته تعداد بالای ثبت نام کنندگان در شوراها با اینکه نشان از استقبال خوب مردم دارد ولی انتخاب کردن را دچار مشکل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شوراها در سطح شهر تصمیم گیرنده هستند و وظایف حساسی دارند و لذا مردم نباید فریب شعارهای انتخاباتی را بخورند بلکه افراد شایسته، مومن، متعهد و متخصص را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی شایسته تقدیر است، گفت: نظام نمی تواند با وعده های دروغین کاندیداها کنار بیاید و لذا هر کاندیدی باید در حوزه اختیارات خودش وعده بدهد.

امام جمعه موقت شهرستان قدس:

رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی و یکپارچگی است

امام جمعه موقت شهرقدس گفت: تقوای الهی به معنای اطاعت از خدا و پیامبر و خاندان او و همچنین ولی عصر است و با ترک محرمات و اهتمام ورزیدن به حضور خداوند در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی محقق خواهد شد.
وی در ادامه افزود: اگر انسان ملبس به لباس تقوا شود و خدا را حاضر در تمام لحظات خود بداند، خداوند نیز آخرین کتاب الهی خود را مامور هدایت خاص آن دسته افرادد قرار خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین موحد در پایان خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته تصریح کرد: قرآن وسیله ی نجات تمام جامعه بشری است ولیکن این هدایتت متقین هدایتی خاص است که بن بست ندارد.

امام جمعه موقت شهرقدس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته که اولین نماز جمعه سال ۹۶ بود، اظهار کرد:نو شدن سال و عید یاد اور قیامت است که نشان از عظمت  و قدرت الهی دارد و همه ما  باید از این راه به نکته ای مهم که بازگشت به سوی حق تعالی است برسیم.

وی ادامه داد: این جدید شدن را باید به فال نیک گرفت و ما نیز از آن بهره ببریم و خود را از رفتار و کردار و .. بد دور کنیم و به سمتی حرکت کنیم که در ان مسیر رضایت و شادمانی خدا به همراه باشد و همچنان در راهی که بندگی است قدم برداریم.

امام جمعه موقت شهرقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام خامنه ای (مدظله ) در آغاز سال  شعار بسیار ارزنده ای  را عنوان کردند که لازمه امروز کشور است و همه ما باید در این مسیر با وحدت و همدلی حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موحد در پایان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی  و یکپارچگی است و ما با وحدت رویه میتوانیم  معضلات و مشکلات را به سمتی ببریم که کاهش یابد و صد البته لازم است توجه ویژه ای نیز  در این میان نیاز است که به بحث تولید داخلی داشته باشیم تا به بهترین ها دست یابیم.

,

امسال باید همه نهادها به سمت تولید فاخر حرکت کنند

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی ری برگزار شد، نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزکاری دعوت کرد.

,

ابراهیمی گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان گوهربار ایشان در جوار بارگاه امام هشتم، راهگشای همه ما در طول یک سال است که باید این بیانات را به کار بگیریم.

,

وی با بیان اینکه عزت ملی با امنیت ملی گره خورده است، اضافه کرد: اگر به دنبال عزت ملی هستید باید همه ابزار امنیت را فراهم کنید؛ امروز کشور ما در شرایطی امن ترین کشور منطقه است که دارای عزت فوق العاده ای هستیم.

,

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه برخی عوامل عزت ملی را تهدید می کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ مهمترین راه مقابله با تهدیدات همت جهادی جوانان و حرکات مومنانه است لذا مقدمه و وسیله لازم برای فائق آمدن بر مشکلات و پیشبرد اهداف بلند کشور، همت جوانان است.

,

ابراهیمی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران با یک نگاه ریزبینانه و با بصیرت در انتخابات شرکت کنند که البته تعداد بالای ثبت نام کنندگان در شوراها با اینکه نشان از استقبال خوب مردم دارد ولی انتخاب کردن را دچار مشکل خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: شوراها در سطح شهر تصمیم گیرنده هستند و وظایف حساسی دارند و لذا مردم نباید فریب شعارهای انتخاباتی را بخورند بلکه افراد شایسته، مومن، متعهد و متخصص را انتخاب کنند.

,

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی شایسته تقدیر است، گفت: نظام نمی تواند با وعده های دروغین کاندیداها کنار بیاید و لذا هر کاندیدی باید در حوزه اختیارات خودش وعده بدهد.

,

امام جمعه موقت شهرستان قدس:

, امام جمعه موقت شهرستان قدس:,

رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی و یکپارچگی است

, رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی و یکپارچگی است,

, ,

امام جمعه موقت شهرقدس گفت: تقوای الهی به معنای اطاعت از خدا و پیامبر و خاندان او و همچنین ولی عصر است و با ترک محرمات و اهتمام ورزیدن به حضور خداوند در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی محقق خواهد شد.
وی در ادامه افزود: اگر انسان ملبس به لباس تقوا شود و خدا را حاضر در تمام لحظات خود بداند، خداوند نیز آخرین کتاب الهی خود را مامور هدایت خاص آن دسته افرادد قرار خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین موحد در پایان خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته تصریح کرد: قرآن وسیله ی نجات تمام جامعه بشری است ولیکن این هدایتت متقین هدایتی خاص است که بن بست ندارد.

,
,
,

امام جمعه موقت شهرقدس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته که اولین نماز جمعه سال ۹۶ بود، اظهار کرد:نو شدن سال و عید یاد اور قیامت است که نشان از عظمت  و قدرت الهی دارد و همه ما  باید از این راه به نکته ای مهم که بازگشت به سوی حق تعالی است برسیم.

,

وی ادامه داد: این جدید شدن را باید به فال نیک گرفت و ما نیز از آن بهره ببریم و خود را از رفتار و کردار و .. بد دور کنیم و به سمتی حرکت کنیم که در ان مسیر رضایت و شادمانی خدا به همراه باشد و همچنان در راهی که بندگی است قدم برداریم.

,

امام جمعه موقت شهرقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام خامنه ای (مدظله ) در آغاز سال  شعار بسیار ارزنده ای  را عنوان کردند که لازمه امروز کشور است و همه ما باید در این مسیر با وحدت و همدلی حرکت کنیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین موحد در پایان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند همت ملی  و یکپارچگی است و ما با وحدت رویه میتوانیم  معضلات و مشکلات را به سمتی ببریم که کاهش یابد و صد البته لازم است توجه ویژه ای نیز  در این میان نیاز است که به بحث تولید داخلی داشته باشیم تا به بهترین ها دست یابیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه