اخبار داغ

لنده قطب صنعت فرش دست باف در جنوب کشور/ دست بافته های زنان لنده ای در اروپا و خلیج فارس + تصاویر

لنده قطب صنعت فرش دست باف در جنوب کشور/ دست بافته های زنان لنده ای در اروپا و خلیج فارس + تصاویر
شهرستان لنده با وجود همه جاذبه های خوب گردشگری که دارد در حوزه صنایع دستی و فرش دست باف یکی از بهترین شهرستان های جنوب ایران است که تاجران تهرانی و اصفهانی از جمله مشتریان اصلی این صنعت پر رونق در این شهرستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرلنده، شهرستان لنده از جمله شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است که تنوع آب وهوای گرمسیری و سردسیری آن باعث شده است سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خویش انتخاب نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبرلنده,

, ,

, ,

شهرستان لنده ازجمله قطب های اصلی تولید فرش دست باف با کیفیت 100درصدی در جنوب کشور است که تاجران و سرمایه گذاران تهرانی، اصفهانی و قمی با ایجاد کارگاه های قالبی بافی در روستاهای بخش مرکزی و بخش موگرمون و سطح شهرلنده سالانه حجم عظیمی فرش دست باف تهیه و تولید و به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادرات می شوند.

,

این شهرستان به دلیل تنوع آب و هوایی که دارد به عنوان یکی از مراکز عمده تولید کننده گوشت قرمز و پشم گوسفند و بز در استان است که مواد اولیه کارخانه های ریسندگی و فرش بافی را نیز تامین می کند.

,

, ,

سید باقر افشین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده با اشاره به وضعیت بافت فرش در شهرستان لنده گفت: کیفیت فرش دست باف شهرستان لنده به تبع بهتر از سایر شهرستان های استان است چرا که نوع سبک کار و دقت بسیار بالای بافندگان و هنر اصیل در ارتقای سطح کمی و کیفی آن نقش مستقیم دارد.

,

, ,

, ,

وی افزود: تا کنون دوره های مختلفی کیفی نیز برای ارتقای سطح کمی و کیفی بافندگان در بخش مرکزی لنده با همکاری اداره فنی و حرفه ای نیز برگزارشد.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: به‌صورت میانگین ماهیانه 50 متر فرش دست‌بافت در شهرستان لنده تولید و عرضه می‌شود که به سایر مناطق کشور و حتی کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

,

گزارش: سید اسماعیل میری

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه