اخبار داغ

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه هرمزگان:

مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است/اقتصاد مقاومتی نیاز به ترمیم دارد/برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا تشدید شود

مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است/اقتصاد مقاومتی نیاز به ترمیم دارد/برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا تشدید شود
ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است، اظهار کردند:شعار سال راه مشخصی است برای عزت ملت ایران و لازم است برای تحقق آن با قدرت و قوت تلاش کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است، اظهار کردند:شعار سال راه  مشخصی است برای عزت ملت ایران و لازم است برای تحقق آن با قدرت و قوت تلاش کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رونق اشتغال درتوکهور و هشتبندی وابسته به کشاورزی و مدیریت انقلابی است

, رونق اشتغال درتوکهور و هشتبندی وابسته به کشاورزی و مدیریت انقلابی است,

حجت الاسلام بارانی،خطیب جمعه توکهور و هشتبندی در اجتماع امروز نماز گزاران جمعه ضمن تبریک سال جدید با دعوت مردم به تقوا گفت: اگر می خواهیم در سال جدید رضایت پروردگار را جلب  کنیم باید همان گونه که طبیعت رنگ نو به خودگرفته ماهم لباس کهنه گناه را از تن بیرون کنیم و در مسیرصحیح خدمت صادقانه و خالصانه به مردم در نظام اسلامی گام برداریم.

,

خطیب جمعه توکهور و هشتبندی همدلی،همزبانی، وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان با در نظر گرفتن منافع کلی نظام اسلامی و پرهیز از حواشی و شایعه سازی ، تخریب و ایجاد فضای تهمت را یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت درهر جامعه و منطقه عنوان کرد.
بارانی با توصیه به مردم ومسئولان در رعایت این اصول اساسی اظهار داشت: هر کسی بخواهد با جنجال فضای کشور را به درگیری و التهاب بکشاند قطعا به مردم و نظام خیانت کرده است و مردم هم چنین اجازه ای را به آنها نخواهند داد.

,
,

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی برای کشور و منطقه طی سال گذشته سال درخشانی عنوان کرد و بیان داشت: حضور چشمگیر در یک منطقه محروم برای دوستان ودشمنان ما پیام داشت که هویت ملی ، سمت و سوی ملت بزرگ ایران انقلابی و دینی است و ان شاءالله درسال جدید هم مردم فهیم و بصیر ما پرشورتر از همیشه درصحنه حضور خواهند داشت.
خطیب جمعه توکهور و هشتبندی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی را به عنوان سخن دل انقلاب ، نظام و مردم برای پیشرفت انقلاب وجمهوری اسلامی برشمرد و گفت: دو حوزه اقتصاد و انتخابات در موجزترین وکامل ترین شکل در ابعاد مختلف توسط معظم له مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت.
بارانی نامگذاری سال 96به عنوان اقتصاد مقاومتی بامحوریت تولیدداخلی و اشتغال را نشان از اهمیت این موضوع دانست و با انتقاد ازعملیاتی نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر در سال گذشته حتی به ضروریات اقتصاد مقاومتی عمل می شد الان وضع مردم این نبود و قطعا در اوضاع اقتصادی مردم تاثیر ملموس داشت.

,
,
,

وی با اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی مردم در سال گذشته تنها راه خلاصی از این معضل را اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان داشت: دولت مردان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی بدانند تنها راه حل مشکلات کشور ، مطالبه مردم و رهبری عمل  به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

,

بارانی با اشاره به اینکه معمولا در اجرایی شدن شعار سال همه مسئولان باید نقش ایفا کنند، تصریح کرد: ویژگی شعارامسال این است که پیاده سازی آن بیش ازهرفرد ودولتی وظیفه شرعی آحاد مردم است و همه باید از تولید داخل حمایت کنیم چنانچه اگر مسئولان  با حمایت و نظارت بر تولید داخل محصولات مرغوب با قیمت مناسب  را به بازار عرضه کنند بدانندکه ملت ما قطعا حمایت خواهند کرد.
خطیب جمعه توکهور و هشتنبدی با اشاره به تعریف و نقش اقتصاد مقاومتی در منطقه آنرا به بحث مهم کشاورزی مربوط دانست وخطاب به مسئولان گفت: اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار ،تولیدداخلی و خودکفایی درگرو حمایت ازکشاورزان در این منطقه است و متاسفانه عدم فروش محصولات کشاورزی وحمایت از کشاورز تبدیل به یک غم بزرگ وتراژدی برای مردم نجیب وزحمتکش این منطقه شده است.

,
,

بارانی تاکید کرد: اگر بخواهیم دولت  یک کارماندگار و یک تحول پرخیرو برکت بادستاوردهای فراوان برای این منطقه انجام دهد قطعا سروسامان دادن به فروش محصولات کشاورزی در صدراولویت قرارخواهد گرفت.

,

وی تاکیدکرد: رونق بازار، مسکن و اشتغال درتوکهور و هشتبندی وابسته به کشاورزی است که با مدیریت انقلابی و بانشاط قطعادستیابی به آن ممکن خواهد بود.

,

بارانی با اشاره  به کسب رتبه اول ستاد نمازجمعه توکهور و هشتبندی  دربین ستادهای نماز جمعه استان  هرمزگان درسال 1395 بنابر اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه سنگرنظام اسلامی، محل بیعت با ولایت و قرارگاه فرهنگی هر شهر است .

,

امام جمعه توکهور و هشتنبدی باتشکر از همه اعضای ستاد نماز جمعه بابت تلاش خالصانه، وجودجناب آقای یاراحمدی به عنوان شخصیتی انقلابی و دلسوز و متین رانعمتی بزرگ در راس ستاد دانست وگفت: امیدوارم که باحضور شمامردم وبابرنامه ریزی بهتر در ستادنمازجمعه بتوانیم خشنودی حضرت ولی عصرارواحنا فداه و نائب ایشان را به دست بیاوریم.

,

مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است

, مشکلات اقتصادی اهرم فشار دشمن علیه ایران است,

حجت الاسلام والمسلمین مسلم کریمی، امام جمعه موقت بندرچارک با تبریک سال نو به ایام پیش رو اشاره کرد و گفت: ششم فروردین به روایتی شهادت حضرت امام هادی (ع) است  که این مناسبت را به همه مسلمین جهان تسلیت عرض می کنیم.

,

کریمی گفت: اولین شب جمعه ماه رجب شب لیله الرغائب است که ۱۲رکعت نماز سفارش شده است ، در روایتی آمده است که رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است و هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد از آن نهر به او می نوشانند.

,

امام جمعه موقت بندرچارک با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری (حفظه الله ) به نام  سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده است عنوان کرد: هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی ملت ایران را نسبت به مسئولین و نظام اسلامی ایران دلسرد و دلزده کند و دشمن با تبلیغات وسیع خودش تلاش می‌کند کمبودهای معیشتی و اقتصادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهد اینطور وانمود کند که نظام اسلامی ایران قادر نبوده و نیست که مشکل اقتصادی ملت ایران را حل کند .

,

وی افزود: خدماتی که نظام اسلامی ایران و جمهوری اسلامی به ایران و ملت کردند نباید نادیده گرفت ، اگر نگاهی به قبل از دوران انقلاب و بعد از دوران انقلاب اسلامی داشته باشیم خیلی خدمات صورت گرفته البته ضعف هایی که وجود دارد فشار تحریم هاست ولی با همت مسئولین و ملت بزرگ ایران این کمبودها هم .با توکل به خداوند متعال  حل خواهد شد.

,

کریمی گفت: مسئولین نظام و ملت بزرگ ایران شعار امسال ( اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتعال)  را که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد ،  راه  مشخصی است برای عزت ملت ایران و لازم است برای تحقق آن با قدرت و قوت تلاش کنند .

,

برترین میهمان نوازی رعایت انصاف در معامله است

, برترین میهمان نوازی رعایت انصاف در معامله است,

حجت الاسلام غلامرضا حقانی، امام جمعه موقت کیش درخطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی و تبریک سال نو گفت: میهمان نوازی یکی از سفارشات دین مبین اسلام ، رسوم مهم و ارزشمند ایرانی است و در خصوص ساکنان جزیره کیش رعایت عدل و انصاف در معامله می تواند بهترین میهمان نوازی باشد.

,

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رجب این ماه را از مهمترین و ارزشمندترین ماه های سال دانست و افزود: خداوند با حلول ماه های رجب و شعبان به مومنان فرصت می دهد تا خود را برای ماه میهمانی خدواند و تقرب به آستان الهی در شب های قدر و استفاده از معنویت های این ماه و شب های مبارک آن آماده کنند.

,

خطیب موقت جمعه کیش با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال 96 و حرم مطهر رضوی اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در سال 95 تلخی ها و شیرینی های بسیاری را شاهد بودیم.

,

وی عزت ملت، امنیت و همت جوانان را از مواردی عنوان کرد که رهبر انقلاب به عنوان شیرینی های سال 95 از آن یاد کردند و افزود: مردم فهیم ایران اسلامی با وجود اختلاف سلیقه های سیاسی خود در سال 95 توانستند از تفرقه افکنی های دشمن جلوگیری کرده و با اتحاد و همدلی از دوقطبی شدن و جناحی عمل کردن در مواردی که نیاز به اتحاد ملی داشت جلوگیری کنند.

,

حقانی امنیت کشور در میان تلاطم فراوانی که در منطقه دیده می شد را از نعمات الهی برشمرد که به واسطه قدرت لایزال الهی و غیرت مردان سلحشور و نیروی های امنیتی کشور به وجود آمده است و افزود: با وجود اینکه ایران اسلامی همواره هدف دشمنان بوده با همت دلیرمردان ایران اسلامی همواره شاهد برقراری نظم و امنیت در جای جای کشور بوده ایم.

,

وی نگاه ارزشی، جهادی جوانان متدین ایران اسلامی را ضامن رشد و توسعه کشور خواند و اظهار کرد: تدین و نگاه جهادی جوانان پر تلاش و متخصص ایرانی موجب شد تا با وجود کاستی ها ، نقصان های موجود و بر خلاف تلاش های مذبوحانه و تبلیغات مسموم دشمن شاهد رشد و توسعه کشور باشیم.

,

امام جمعه موقت کیش تلخی های سال 95 را کمبودها و نقصان های اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: به فرموده رهبرمعظم انقلاب اگر کمی و کاستی هایی هم دیده می شود نباید به پای نظام نوشت زیرا این از سستی و ضعف مدیریت هاست و هرجا مدیری متدین، کارآمد و انقلابی در رأس مجموعه ای قرار گرفته با وجود تمام رکود و نقصان ها شاهد رشد و توسعه آن بخش بوده ایم مانند بخش هسته ای که با وجود جوانان پر تلاش و متدین رشد قابل توجهی داشت.

,

وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد به عنوان اولویت ایران و دشمنان اظهار کرد: اقتصاد همانطور که اولویت ما بوده اولویت دشمن هم هست و آن ها تلاش می کنند تا در اقتصاد ما را دچار تزلزل کنند.

,

حقانی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب وظیفه محور است و اگر مدیری در مجموعه خود به دنبال بهانه ای برای انجام ندادن کار است یا کاستی ها را به گردن دیگران می اندازد بی تردید روحیه انقلابی ندارد.

,

وی تاکید کرد: روحیه انقلابی بر تلاش استوار است و مدیر انقلابی از جان، مال و آبروی خود برای پیشبرد اهداف نظام و برطرف کردن نقصان ها استفاده می کندلذا هرجا چنین روحیه انقلابی وجود داشته است کارها پیش رفته و کاستی ها جبران شده است.

,

امام جمعه موقت کیش همچنین بر استفاده از تولیدات داخلی کشور تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب استفاده از تولید داخلی را فریضه دانسته اند و با وجود کمبودهایی در تولید بهتر است برای حمایت از رشد و توسعه تولید داخلی ملت ایران نیز همگام و همدل در این راه تلاش کرده و از تولیدات داخلی استفاده کنند.

,

اقتصاد مقاومتی نیاز به ترمیم دارد/برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا تشدید شود

, اقتصاد مقاومتی نیاز به ترمیم دارد/برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا تشدید شود,

آیت‌الله سید محمد جواد رکنی،امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به نام‌گذاری سال۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال اظهار داشت: تکرار موضوع اقتصاد مقاومتی در سال جدید از سوی رهبر انقلاب، نشان از اهمیت این موضوع دارد وهم اینکه که در سال گذشته به اقتصاد مقاومتی به اندازه لازم وکافی پرداخته نشده و ناقص است ونیاز به ترمیم دارد.

,

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود فرمودند، از سوی دولت کارهای خوبی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام گرفته، اما متاسفانه در فضای مجازی جنبه‌های منفی را گرفتند ونظرات خودشان را راجع به کم‌کاری دولت بیان می‌کنند در صورتی معظم له هم جنبه‌های منفی وهم جنبه‌های مثبت را دیدند واشاره فرمودند.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حمع زائرین حرم رضوی، اضافه کرد: معظم له در اجتماع عظیم و پر شور زائران و مجاوران حرم رضوی(ع) با تجلیل از وحدت و پایبندی ملت به ارزشهای انقلاب و دلبستگی مردم به مبانی و عرصه‌های دینی، «مسائل معیشتی و اقتصادی» و «انتخابات» اردیبهشت ماه را دو موضوع مهم سال جدید خواندند و با تأکید بر ضرورت حل همه مشکلات کشور در سایه «مدیریت‌های متدین، انقلابی، کارآمد و پر انگیزه»، افزودند، تمرکز مسئولان بر تولید داخلی، و مطالبه‌گری ملت در این زمینه موجب حل مشکلات فراوان بویژه «بیکاری جوانان» خواهد شد.

,

رکنی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند، در طول انقلاب اسلامی، هرگاه مدیریت انقلابی، فعال و پر تحرک داشتیم، کارها پیش رفته است و هر جا مدیریت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیر انقلابی و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف شده است، بنابراین باید مدیران، افرادی با انگیزه‌تر و کارآمدتر باشند و تلاش بیشتری انجام دهند و بحول و قوه‌الهی اینگونه نیز خواهد شد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای که فرمودند، کج‌فهمی در مبارزه با قاچاق و برخورد با مغازه‌داران خُرد و یا برخی مرزنشینان که امرار معاش مختصری از طریق جابجایی کالا دارند و منظور از مبارزه با قاچاق اینگونه موارد نیست، بلکه باید با باندهای قاچاق برخورد شود، بیان داشت: همانطور که ازبیانات رهبری می‌توان برداشت کرد منظورمعظم له مبارزه با باندهای قاچاق سازمان یافته از خارج کشور است نه مرزنشینان که دو رقم کالا مثال، چند جفت کفش جابجا می‌کنند.

,

اقتصاد مقاومتی راهکار بهبود معیشت مردم است

, اقتصاد مقاومتی راهکار بهبود معیشت مردم است,

حجت الاسلام نبوی زاده امام جمعه موقت خطبه های این هفته پارسیان با تبریک فرارسیدن عید نوروز گفت:شهرستان پارسیان همه ساله در ایام نوروز پذیرای حجم وسیعی از مسافران نوروزی است بنابراین تامین امکانات مسافران وگردشگران در این ایام امری ضروری و قابل توجه است.

,

نبوی زاده با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید افزود: مسئولین سال اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال را سرلوحه خود قرار دهند و با تابلو نوشتن هیچ امری درست نمی شود، مگر اینکه دولت وملت درمسئله تولید واشتغال که دغدغه مقام معظم رهبری است ورود پیدا کنند.

,

خطیب موقت نماز جمعه پارسیان اظهار کرد: مردم از تولیدات داخلی و دولت نیز از کارخانجات داخلی حمایت کنند.

,

وی ادامه داد:تنها راه بهبودی معیشت مردم پیگیری اقتصاد مقاومتی است که نبایدبه کلیشه تبدیل شود  زیرا اقتصاد مقاومتی اولویت و کلیدی ترین راه حل مشکلات کشور است.

,

نبوی زاده با تأکید بر ورود افراد خدوم به عرصه انتخابات تصریح کرد:در عرصه انتخابات افراد خدوم و شایسته وارد شوند، و ورود صرف اشغال یک جایگاه و پست نباشد  و کسانی که دغدغه حل مشکلات مردم را دارند نام نویسی کنند.

,

 انسان های شایسته و لایق کاندید انتخابات شوند

,  انسان های شایسته و لایق کاندید انتخابات شوند,

شیخ عبدالعزیز افراز،امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک اظهار کرد: امروز در جامعه یکی از حلقه های کم رنگ  در اجتماع و خانواده ها کمبود مهر و محبت است لذا مهر و محبت در اسلام اصل است لذا پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بنای اسلام را با محبت و دوستی تشکیل داد و همه را با مهربانی به اسلام و یکتاپرستی دعوت کرد.

,

وی با توجه به ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: شوراها نقش مهمی  در شکوفایی و پویایی سطح روستاها و شهرها دارند لذا کسانی که  شایستگی ، لیاقت ،توانایی ، مدیریت و تخصص لازم برای تصدی شورایی دارند بدون توجه به قومیت و جناح وارد عرصه خدمت شوند.

,

افراز بیان کرد: تمام عرصه های مدیریتی و کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه دموکراسی،  مردم سالاری و مشارکت مستقیم مردم در  تعیین جایگاهها و قانون گذاری ها  مشخص می شود که در دنیا بی نظیر است و مردم در تعیین سرنوشت و آینده خود مشارکت داشته باشند.

,

امام جمعه اهل سنت شهر بندر سیریک یادآور شد: احترام به پدر و مادر  و رفتار مهربان با فرزندان را از اولویت های مهم و واجب اسلام دانست و نقش سازنده  مهربانی و محبت را بسیار تاثیر گذار  برشمرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه