اخبار داغ

گزیده‌ای از خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین:

رییس جمهور آینده ایران نباید نگاهش به اجانب باشد/ بیکاری فساد و اعتیاد را در استان افزایش داده است

رییس جمهور آینده ایران نباید نگاهش به اجانب باشد/ بیکاری فساد و اعتیاد را در استان افزایش داده است
در گزیده‌ای از خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین آمده است که بیکاری فساد و اعتیاد را در استان افزایش داده است و مردم باید در انتخابات سال بعد رییس جمهوری انتخاب کنند که نگاهش به اجانب نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، امامان جمعه استان قزوین در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال 1396 و  با اشاره به اهمیت پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، اظهار کرد: باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست به دقت مطالعه کنیم و آن را نقشه راه خود و کشور قرار دهیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

در ادامه به تفسیر و تشریح برخی نکات از فرمایشات رهبری پرداخت و تصریح کرد: در فرمایشات رهبری دیدیم که ایشان بر روی اجرای دقیق و صحیح اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و از اینکه این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گلایه‌مند بودند. 

,

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های  نماز جمعه  این هفته که در مسجدالنبی (ص) برگزار شداذعان کرد: باید ببینیم از سال گذشته که به صورت مشخص نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کرد، تا چه میزان در راستای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، حل مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال برای جوانان موفق عمل کرده‌ایم. 

,


امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: میزان دلگرمی مردم به امنیت شغلی، نگاه به توانمندی‌ها و تولید داخلی و توجه به نیروی انسانی توانمند، نشان دهنده میزان توجه مسئولان به اقصاد مقاومتی است که باید با بررسی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم. 

رییس‌ جمهور آینده کشور باید با نشاط و کارآمد باشد 
وی در فراز دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پیش رو از نگاه رهبری اشاره کرد و یادآور شد: همه می‌دانیم اگر در انتخابات تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیریم و بتوانیم آدم‌ها را از پشت رنگ آمیزی‌های تبلیغاتی بشناسیم و در نهایت انتخابی اصلح داشته باشیم، در آینده گله‌ای از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان نخواهیم داشت. 

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: راهنمایی‌های رهبری بر این اساس بود که ما باید رئیس جمهوری و اعضای شورایی را انتخاب کنیم که دنبال باندبازی نباشند، صادقانه کار کنند و با ظاهر سازی به دنبال گرفتن رأی ما نباشند. 

عابدینی با تأکید بر اینکه رییس جمهور آینده کشور باید بانشاط، فعال و پای کار باشد، گفت: رییس جمهور کشور باید به جای دلخوش بودن به اجانب، دلخوش به مردم کشور و توانمندی‌های ملت باشد و اگر چنین رییس جمهوری انتخاب شود می‌توانیم امیدوار باشیم که مشکلات از پیش روی جامعه برداشته خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه نباید در انتخاب رییس جمهور اصلح کوتاهی کنیم، عنوان کرد: اگر رییس جمهوری نگاهش به اجانب باشد تا بتواند کشور را اداره کند، نمی‌تواند برای ملت مستقل و شرافتمند ایران رییس جمهور مناسبی باشد و در نهایت این نگاه رکود، بیکاری، فقر و گرفتاری برای کشور به همراه می‌آورد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: رییس جمهور آینده ایران نباید از دشمنان واهمه داشته باشد و باید همواره در مقابل دشمنان با شجاعت رفتار نماید و قاطعیت داشته باشد. 

امام جمعه قزوین به سرمایه عظیم و توانمند نیروی انسانی کشور اشاره و اظهار کرد: کشور ما در کنار بهره‌مندی از منابع انسانی توانمند، از منابع طبیعی بسیار غنی نیز برخوردار است و در خیلی از حوزه‌ها نیز ظرفیت بسیار بالایی در سطح جهانی دارد اما برای استفاده حداکثری از آن‌ها خلأهایی داریم که مهم‌ترین آن خلأ مدیریت است. 

وی با بیان اینکه کشور ما نیازمند مدیران مستقل و دلسوز است، تصریح کرد: اگر دولتی داشته باشیم که مدیران کشور را از نیروهای مؤمن، متدین، مجرب، دلسوز و عادل انتخاب کند و از انتصاب‌های سفارشی پرهیز نماید، مشکلات حوزه مدیریتی کشور برطرف خواهد شد و از هر لحاظ در دنیا سرآمد خواهیم شد. 


خطیب جمعه قزوین استفاده از تولیدات داخلی را یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی معرفی کرد و افزود: اگر با خرید خود از تولیدات داخلی حمایت نکنیم و از محصولات خارجی استفاده نماییم، کارخانه‌های ما تعطیل و کارخانه‌های خارجی فعال خواهند ماند. 

عابدینی با تأکید بر اینکه دولت باید در مبارزه با قاچاق کالا جدیت بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: امروز در بازار مشاهده می‌کنیم که کالاهای قاچاق بسیار زیادی وجود دارد و این‌ها صدمات بسیاری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند و مقابله با این پدیده ضروری است. 

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که در دولت شعار ارتباط با همه کشورها سر داده می‌شود؛ اما با تعداد انگشت شماری از کشورها رابطه تجاری داریم و این موضوع فرصت‌های صادراتی کمی را به وجود آورده است. 

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راهیان نور اشاره و عنوان کرد: صداقت، یک‌رنگی، اخلاص، ایمان، ایثار و برادری رزمندگان اسلام گنجی است که امروز مردم و جوانان به دنبال شناخت بیشتر آن‌ها هستند و به همین خاطر به سفر راهیان نور می‌روند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: وحدت و یکپارچگی و تبعیت مؤمنانه و صادقانه از فرماندهان در جبهه‌ها موج می‌زد و این‌ها گنج‌های بسیار ارزشمندی بود که در دوران دفاع مقدس به خوبی مشاهده می‌شد و این گنج‌ها رمز موفقیت رزمندگان در آن دوران بود. 

عابدینی بیان کرد: ایام عید فرصت مناسبی برای صله‌رحم است؛ اما باید دقت کنیم که این دید و بازدیدها کمترین زحمت را برای میزبان به همراه داشته باشد و در نهایت این دید و بازدیدها منبع خیر شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


اقبالیه 
حجت الاسلام فاطمیان درخطبه‌های این هفته نماز جمعه اقبالیه  با  تبریک سال نو بکارگیری افکار دانشگاهیان را در تحقق شعار “اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال” موثر دانست.

,
, اقبالیه ,
,

وی با اشاره به شعار امسال و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: در بحث اقتصادی هنوز چندان موفق نبوده ایم متاسفانه تنها در سطح استان نزدیک به ۱۰۰۰ کارخانه تقریبا از کار افتاده داریم که با راه اندازی آنها میتوان اشتغال بسیاری از جوانان را حل نمود.

,

فاطمیان با تاکید بر ضرورت حل همه مشکلات کشور در سایه مدیریت های متدین،انقلابی، کارآمد و پر انگیزه افزود: تمرکز مسئولان بر تولید داخلی و مطالبه گری ملت در این زمینه موجب حل مشکلات فراوان به ویژه بیکاری جوانان خواهد شد.

,

امام جمعه اقبالیه با اشاره به انتخابات آینده عنوان کرد: حضور پرشور همه واجدان شرایط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروی ایران خواهد افزود و با درخشش واقعی در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشید.

,

وی اضافه کرد: انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی و باعث فخر ملت ایران در جهان است.

,

آبیک  
 حجت‌الاسلام فاطمی امام جمعه موقت آبیک درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر آبیک با مخاطب قرار دادن مسؤولین شهرستان آبیک ادامه داد: مردم منطقه آبیک از شما جامعه‌ای دارای امنیت می‌خواهند که خداوند این نعمت را به ایرانیان اعطا کرده است و ما باید از خداوند بخواهیم این امنیت را از ما نگیرند.

, آبیک ,
,

وی افزود: مسؤولین سعی کنند این منطقه آنطور که مقام معظم رهبری می‌خواهند بدون اعتیاد باشد، اعتیاد خانواده‌ها را بدبخت کرده است چقدر خانواده‌ها بی‌سرپرست مانده است اعتیاد باید از این شهر جمع شود.

,

فاطمی متذکر شد: مسؤولین فساد را از این شهر برطرف کند. وقتی انسان به خیابان‌ها می‌آیند و صحنه‌هایی را می‌بیند که شایسته یک کشور اسلامی نیست.

,

خطیب موقت نماز جمعه آبیک با اشاره به اینکه ما چطور مسلمانی هستیم ما از نیروی انتظامی عاجزانه می‌خواهیم با امر به معروف جلوی این منکر را بگیرند، گفت:

,

وی با بیان اینکه برای جوانان این منطقه کار و اشتغال ایجاد کنید زیرا مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال نامگذاری کردند، گفت: اگر جوان بیکار بماند فساد و اعتیاد افزایش پیدا می‌کند و اگر اشتغال باشد بیشتری از معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

,

امام جمعه موقت آبیک متذکر شد: عده‌ای می‌گویند تورم پایین آمده است شما پارسال و امسال اگر قیمت‌ها را مقایسه کنید می‌بینید چیزی کاهش پیدا نکرده است.

,

فاطمی ادامه داد: باید قدرت خرید مردم بالا برود و ارزانی ایجاد شود مردم قدرت خرید ندارند. دولت باید در فکر ضعفا و فقرا باشند.

,

وی با اشاره به وضعیت بد آب و هوای و فصای سبز در آبیک، تصریح کرد: این خواسته همه مردم آبیک است آب و هوای آبیک بسیار بد است. نبود فضای سبز. عدم درخت‌کاری، بوی بد گاوداری، ریزگردها، گرد و غبار سیمان و دود نیروگاه شهرستات را احاطه کرده است.

,

این خطیب موقت با تأکید بر اینکه معدن و آلودگی سرتاسر شهر را فرا گرفته است، اضافه کرد: عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست. برای مردم فضای سبز و جاهای تفریحی ایجاد کنید. همه‌جا را معدن گرفته و دیگر برای نفس کشیدن جایی نمانده است.

,

وی افزود: کنار اتوبان در سه راه نظرآباد فضای سبز آنجا از آبیک بسیار بیشتر است از مسؤولین می‌خواهیم به این مشکلات رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه