اخبار داغ

مطالبه اصلی مردم بیجار از رییس جمهور ایجاد مجتمع فولاد در این منطقه است/ افزایش موج مهاجرت جوانان جویای کار بیجار دستاورد چهار سال اخیر است

مطالبه اصلی مردم بیجار از رییس جمهور ایجاد مجتمع فولاد در این منطقه است/ افزایش موج مهاجرت جوانان جویای کار بیجار دستاورد چهار سال اخیر است
امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه افزایش موج مهاجرت ارمغان چهار سال گذشته بوده است ، گفت:احداث مجتمع فولاد در بیجار انتظار همه مردم شهرستان بیجار از سفر فردای رییس جمهور به استان کردستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی مرادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بیجار بام ایران ، ضمن تبریک سال نو با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کردستان ، خواستار توجه ویژه وی به مشکلات شهرستان بیجار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار از لحاظ گستردگی از وسیعترین شهرهای استان کردستان است،افزود: به دلیل عدم اجازه حفر چاه های عمیق در این شهرستان متاسفانه وضعیت کشاورزی در این شهرستان رونق خاصی ندارد .

,

خطیب جمعه بیجار با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار در زمینه های کشاورزی،دامپروری،معادن و صنعت گردشگری از استعداد خاصی برخوردار است،گفت: متاسفانه به علت عدم حمایت مسئولان استان شاهد مهاجرت روز افزون در این شهرستان هستیم.

,

مرادی تصریح کرد: در 10 سال گذشته جمعیJ عظیمی از شهرستان بیجار به دلیل نبود منبع اشتغالزایی پایدار مجبور به مهاجرت شهرهای اقماری کرج و تهران شده اند.

,

وی تاکید کرد: از رییس جمهور انتظار داریم با توجه به اینکه شهرستان بیجار رکن امنیت استان کردستان است و با توجه به نیروهای توانمند انسانی پای کار در جهت ایجاد فضای اشتغال پایدار در این منطقه اهتمام بیشتری داشته باشند تا از روند مهاجرت کاسته شود.

,

امام جمعه بیجار بیان داشت: از رییس جمهور انتظار داریم فردا به نمایندگی خود یک کارشناس به بیجار بفرستند و با گرفتن گزارش های موثق و کارشناسی شده از مسئولان شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان این شهرستان اقدام اساسی انجام دهند.

,

حجت الاسلام مرادی در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در طی چهار سال گذشته تحول آنچنانی در شهرستان صورت نگرفته است ، خواستار ایجاد مجتمع فولاد با توجه به معادن غنی سنگ آهن در شهرستان بیجار شد.

,

وی با بیان اینکه معادن سنگ آهن ظرفیت 70 میلیون تن سنگ آهن دارند،گفت: اگر این مجتمع تولید فولاد در شهرستان بیجار ایجاد شود 60 الی 70 سال فعال خواهد بود.

,

امام جمعه بیجار با اشاره به وجود ظرفیت آبی منطقه و دسترسی آسان به راه های مواصلاتی این شهرستان ،اظهار داشت: ایجاد این مجتمع تولیدی در نزدیکی معادن آهن بیجار توجیه کاملا اقتصادی دارد.

,

خطیب جمعه بیجار تاکید کرد: احداث مجتمع فولاد در بیجار انتظار همه مردم شهرستان بیجار از سفر فردای رییس جمهور به استان کردستان است.

,

مرادی تصریح کرد: موج لشکر بیکاری در شهرستان بیجار از دغدغه های مسئولان این شهرستان است و با توجه به این موج بیکاری بردن سنگ آهن این شهرستان به شهرهای دیگر استان قابل توجیه نیست.

,

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار بهترین گزینه برای ایجاد مجتمع فولاد در این منطقه است ، یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال خواستار توجه ویژه رییس جمهور جهت استقرار این منطقه تولیدی در بیجار هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه