اخبار داغ

یادداشت؛

وظیفه ما در تحقق شعار سال ۹۶ چیست؟

وظیفه ما در تحقق شعار سال ۹۶ چیست؟
مقام معظم رهبری، عزت، اقتدار ملی، «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» را شاخص‌های موفقیت و پیشرفت ملت ایران می‌دانند و مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند و برای اشتغال جوانان بیش‌ازپیش تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ممی زاده در اهروصال نوشت؛مقام معظم رهبری، عزت، اقتدار ملی، «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» را شاخص‌های موفقیت و پیشرفت ملت ایران می‌دانند و مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند و برای اشتغال جوانان بیش‌ازپیش تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال ,

 

,

رهبر معظم انقلاب سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نام‌گذاری کردند تا در ادامه شعار سال ۹۵، همچنان اولویت اصلی کشور را برای عموم مردم و دولت، اقتصاد درون‌زا و اشتغال قرار دهند و توجه به اینکه جنگ واقعی برخلاف تصور غلط برخی روشنفکرنماها، جنگ اقتصادی است و تنها راه پیروزی بر دشمنان، اقتصاد مقاومتی است، ضروری است.

,

 

,

امام خامنه‌ای عزت، اقتدار ملی، همت جوانانه و حرکات مؤمنانه را نقاط قوت کشور و وضعیت اقتصادی را از نقاط تلخ سال ۹۵ دانسته و فرمودند: «تلخی‌ها و سختی‌ها، عمدتاً مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است... تلخی را با همه وجود حس می‌کنم. گرانی، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و تبعیض‌ها ازجمله آن‌هاست.»

,

 

,

 ویژگی شعار امسال این است که پیاده‌سازی آن، پیش از هر فرد یا دولت، وظیفه شرعی یکایک مردم است؛ یعنی هرکس باید در وهله اول، وظیفه و نقش خود را برای عملی کردن این شعار پیداکرده و اقدام نماید.

,

 

,

 شعار تولید ملی، قطعاً هم‌سطح دولتی دارد و هم گستره مردمی. در سطح مردمی اما حداقل تصمیم جدی بر حمایت از تولید ملی، وظیفه‌ای شرعی محسوب می‌شود.

,

 

,

 با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین تعیین اولویت سال توسط رهبری، این شعار شاخصی مهم برای ارزیابی کاندیداهاست. باید روشن شود که هر کاندیدا چه برنامه واقعی -و نه شعاری- برای عملی سازی این اولویت کشور دارد.

,

 

,

 باید توجه جدی کرد: هر دولتی که اقتصاد مقاومتی را قبول نداشته و جوانان را باور نداشته باشد، بزرگ‌ترین مانع درراه تحقق این شعار در سال ۹۶ خواهد بود.

,

 

,

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای خبرگان رهبری تأکید فرمودند که «حتی اگر ضروریات اقتصاد مقاومتی هم انجام‌شده بود، وضعیت الآن این‌گونه نبود».

,

 

,

متأسفانه در سال 95 برخی‌ها شعار سال را دو بخش نموده و «اقتصاد مقاومتی» را در سقف حرف و شعار و سخنرانی باقی گذاشتند و «اقدام و عمل» را که نه اقدامی و نه عملی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت نداند.

,

 

,

جنگ فرهنگی و اقتصادی را باید باور کنیم و جهت فرهنگ‌سازی صحیح برای فعالیت در بخش تولید داخلی و خرید ایرانی و همچنین برای انتخاب بهتر و رفع مشکلات اقتصادی تلاش نماییم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه