اخبار داغ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز؛

مطالبه سود بانکی بالا از تولید کننده نظر مقام معظم رهبری را تحقق نمی بخشد!/ بیکاری سال ۹۵ در البرز به ۱۵/۴ رسید/ ۲۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی البرز تزریق شد

مطالبه سود بانکی بالا از تولید کننده نظر مقام معظم رهبری را تحقق نمی بخشد!/ بیکاری سال ۹۵ در البرز به ۱۵/۴ رسید/ ۲۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی البرز تزریق شد
اسماعیل خلیلی: کمک های مالی به واحدهای تولیدی باید ارزان قیمت باشد چرا که با سود بانکی که بانک ها از تولید کننده مطالبه می کنند نمی تواند نظر مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز درباره شعار سال ۹۶ به خبرنگار ما گفت: سال گذشته قریب به ۳۰ جلسه اقتصاد مقاومتی در راستای شعار سال ۹۵ تشکیل شد و با ایجاد ستاد تسهیل رفع موانع تولید در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴ ,

اسماعیل خلیلی افزود: امسال مقوله اشتغال و تولید رویه سال قبل را در پیش خواهد گرفت چرا که سال گذشته دولت اقتصاد مقاومتی را در همین راستا تعریف کرده بود و در سال ۹۶ آنچه از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب استنباط می شود تولید ملی و حمایت مردم از آن با خرید اجناس داخلی است.

,

وی اظهار داشت: البرز قطب کارگری کشور است و در استان قریب به ۳۰۰ هزار بیمه شده اجباری و با خانواده آنها ۷۰۰ هزار فعال اقتصادی در حوزه های تولید و اشتغال داریم و البته قطب قطعه سازی کشور است لذا با توجه به آمار فارغ التحصیلان و شرایط موجود سیاست های سال قبل با رویکرد بیشتری به سمت تولید و اشتغال در البرز دنبال می شود.

,

خلیلی تصریح کرد: امروز کشور نیازمند تولید بوده و به تبع افزایش تولید میزان اشتغال بیشتر خواهد شد و البته سال گذشته کشور رشد ۷ درصدی اقتصادی را داشت که بخشی از آن به صادرات خام باز می گردد و اگر در عرصه تولید قرار گرفته و باعث اشتغال شود مسلما وضعیت بهبود خواهد یافت.

,

وی گفت: سال گذشته بسیاری از شرکت های البرز تزریق مالی شد و مشکلات تامین اجتماعی، برق، انرژی و … در واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و امسال نیز تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی حول محور اشتغال و تولید است لذا باید حرکت جدی تری انجام شود و به بخشی از واحدهای تولیدی که غیر فعال بوده و یا فعالیت کمتری دارند کمک مالی تزریق شود.

,

خلیلی افزود: کمک های مالی به واحدهای تولیدی باید ارزان قیمت باشد چرا که با سود بانکی که بانک ها از تولید کننده مطالبه می کنند نمی تواند نظر مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد و تولید با ۲۸ درصد سود بانکی، ۱۰ درصد ارزش افزوده، تامین اجتماعی، گرانی انرژی در واحدهای تولیدی و … باعث شده است که فضای کشور از تولید سرد شود.

,

وی اظهار داشت: سال ۹۵ در استان البرز قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی از طریق بانک ها کمک شد و وام های پرداخت شده بدون در نظر گرفتن مشکلات دیگر و به صورت فوق العاده اعطا شد و امسال دولت باید همت خود را بر مبنای تولید و اشتغال قرار دهد چرا که این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: استان البرز دارای ۲ کارخانه بزرگ خودرو سازی است و شهرک های صنعتی در سال ۹۶ با شعار مد نظر رهبر معظم انقلاب باید به ظرفیت هایی برسند که از آن عقب مانده اند و اگر ظرفیت واحدهای خود را کامل کنند بسیاری از مشکلات اشتغال استان مرتفع خواهد شد.

,

خلیلی گفت: اگر سرمایه گذاری و کمک بر واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال متمرکز و از صدور مجوز، ایجاد واحد جدید و هزینه هایی که برای ساخت و ساز واحدها باید انجام می شود کاسته شده و این مهم صرف توسعه واحدها شود بخشی از اهداف محقق خواهد شد.

,

وی افزود: بیکاری در سال ۹۵ به ۱۵/۴ در استان البرز رسید و البته مشارکت برای کار افزایش یافته و در این صورت تقاضا برای کار زیاد می شود و البته با حفظ وضعیت اشتغال موجود ۴۰ هزار نفر در دولت تدبیر و امید اشتغال در البرز افزایش یافت اما ۲ درصد مشارکت افزایش یافت به این معنا که اگر ۲ درصد اشتغال زیاد شده است با ۲ درصد بیکاری و افزایش تقاضا برای شغل همراه شده است.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرزدر خاتمه اظهار داشت: البرز استانی مهاجر پذیر است و با وجود ایجاد شغل به همان میزان جمعیت از استان های دیگر به آن سرازیر می شود البرز متفاوت از مناطق دیگر بوده و محل گذر غرب کشور است و بیکاران کرمانشاه، همدان، آذربایجان، کردستان و … در فصل زمستان روستاها و دیگر شهرها کوچ انتقالی به البرز خواهند داشت و در واقع یکی از دلایل اصلی بیکاری در استان ما افزایش مهاجرت است.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه