اخبار داغ

راه های گریز از تشدید آلرژی فصلی در بهار

راه های گریز از تشدید آلرژی فصلی در بهار
ابتلا به بیماری " تب یونجه" یا همان آلرژی افراد را با آبریزش بینی، سرفه و عطسه های مکرر مواجه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، محمد موحدی متخصص داخلی و اطفال در خصوص آلرژی فصل بهار اظهار داشت: بسیاری از افراد به دلیل استنشاق گرده های گل و گیاهان به آلرژی فصلی مبتلا می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

وی افزود: برخلاف تصور عموم حساسیت های فصلی صرفا مختص به فصل بهار نیست و در پائیز و تابستان نیز گرده افشانی علف های هرز و چمن ها افراد را به آلرژی مبتلا می کند.

,

موحدی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: حکما در گذشته از این بیماری به عنوان "تب یونجه" یاد می کردند و مسلم است که منشا آن را مرتبط با گیاه و علف می دانستند.

,

این پزشک با بیان اینکه سهل انگاری در خصوص درمان و حذف عوامل آلرژی زا منجر به بروز بیماری های دیگری می شود گفت: استمرار ابتلا به آلرژی فصلی ممکن است افراد را دچار بیماری "آسم " کند.

,

موحدی تصریح کرد: نگهداری از حیوانات خانگی(جوجه، سگ، گربه و...) ، استفاده از گلدان در فضای داخل خانه و همچنین مصرف میوه هایی همچون ، هندوانه، توت فرنگی، خربزه و گوجه فرنگی عوارض ناشی از حساسیت فصلی را افزایش می دهد.

,

وی آب  ریزش بینی و عطسه و سرفه های مکرر را از علائم مشترک آلرژی های فصلی عنوان کرد و گفت: افرادی که سابقه ابتلا به آلرژی فصلی را دارند می توانند با مصرف امگا3 و انواع میوه(غیر آلرژی زا) و سبزیجات به کاهش عوارض این بیماری در خود کمک کنند.

,

این پزشک خطاب به خانواده هایی که فرزندانشان دچار آلرژی فصلی می شوند اظهار کرد: رطوبت نسبی فضای خانه، استفاده از دستگاه تهویه هوا، حذف فرش به دلیل تجمع گر و غبار در آن و شستشوی بینی کودکان  با محلول آب و نمک می تواند تا حد بالایی از عوارض حساسیت های فصلی بکاهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه