اخبار داغ

از بنر های صورتی تا عمل های سیرتی!

از بنر های صورتی تا عمل های سیرتی!
نامگذاری سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر انقلاب موجب شد تا مسئولین بنر های متعددی را با این عنوان که زیرشان روابط عمومی فلان اداره حک شده است در مقابل ادارات و میادین شهر تدارک ببینند، تا شاید اقدام اولیه ای باشد در راستای عملی تحسین برانگیز!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، تابلو کردن، دیوار نویسی و حک کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در جای جای شهر ظاهراً اقدام اولیه مسئولین در عمل به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را گویاست؛ اصولی که رهبر انقلاب در سالهای اخیر به آن پرداخته اند و واژه" اقتصاد، حمایت از تولید کنندگان داخلی و کالای ایرانی" را لازمه اقتدار ایران اسلامی و رفع موانع اقتصادی و تحریم ها عنوان کرده اند.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

این اقدام مسئولین برای بها دادن به فرمایشات رهبری تحسین برانگیز است و قوت قلبی هم برای مردم و هم برای خود دستگاه ها خواهد بود؛ اما منوط به اینکه این حرکت مسئولین در راستای عملیاتی سازی شعار سال، اقدام و عمل به اهداف ملی صورت گیرد تا هم مردم از به ره آن استفاده کنند هم مسئولین.

,

هر چند رهبر انقلاب در این خصوص می فرمایند: "تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها (برای شعار سال) هیچ لزومی ندارد. اگر هزینه‌ای نداشته باشد، لزومی ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد".

,

به هر حال در این خصوص و برای پیگیری های شایسته مسئولین در امر اقتصادی که در راس آن سیاست ملی اقتصاد مقاومتی قرار دارد لازم است صورت و سیرت مسئله بر همگان عیان و مشهود باشد؛ مسئله ای که متاسفانه تا کنون تنها صورت پررنگی داشته و سیرت آن به فراموشی سپرده شده است.

,

همانطور که رهبر انقلاب چند روز پیش در اولین روز بهار طبیعت مشکلات اقتصادی مردم را مطرح کردند؛ «گرانی، بیکاری، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و آسیبهای اجتماعی» بیش از پیش در سطح جامعه حکم فرما است و این مسئله ای نیست که تنها با بنر و دیوار نویسی ها حل شود؛ چرا که روحیه انقلابی و همت جهادی مستلزم مقابله با جنگ اقتصادی در این برهه از زمان می باشد و این دو رکن را می بایست مسئولین فصل الخطاب خود قرار دهند.

,

زمانی دردی از مشکلات مردم دوا می شود که سفره مردم LARGE باشد و در جیبشان MONEY؛ مختصّاتی که به هیچ عنوان مستلزم ارائه هیچ آمار و ارقامی نیست، چرا کهاوضاع نابسامات اقتصادی و ... به عینه در سطح اجتماع ملموس می باشد.

,

بی‌شک آنچه باعث تحقق شعار سال در بین آحاد مردم خواهد شد میزان تقید و عملکرد دستگاه‌های ذی ربط در اجرای فرامین رهبری است؛ عدم موفقیت اقتصادی و تشدید تحریم ها و به دنبال آن رکود و تورم تاسفبار در سال 95، شواهد و مدارک علنی و مشهودی است که در پَس بی توجهی ها به ارمغان آمد.

,

کاهش 22 درصدی واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات، کاهش صادرات غیر نفتی برای نخستین بار در دهه اخیر، افزایش واردات کالاهای لوکس در سه سال اخیر و واردات کالا های اساسی که در به خطر افتادن امنیت غذایی مردم نقش بسیار اساسی دارد از جمله مواردی بود که ملزومات توجه به سیاست های ملی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را می طلبید!

,

باشد که مسئولین برای جبران مافات سال گذشته، اقدام خود را در زمینه های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عملی کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه