اخبار داغ

بازدید خبرنگاران از پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر

بازدید خبرنگاران از پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر
تعدادی از خبرنگاران استان همدان روز گذشته از پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان بازدید داشتند و ضمن تبریک سال نو و خسته نباشید از روند کار امدادگران و نجاتگران این پایگاه جویا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، امدادگران در دو کانکس خانم و آقا مشغول خدمت رسانی بودند. به بخش خانم ها مصدومان و بیمارانی که نیاز به کمک داشتند مراجعه می کردند و آقایان نیز برای حضور در صحنه حوادث و تصادفات آماده خدمت رسانی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

پای صحبت این امدادگران نشستیم و از خاطرات تلخ و شیرین آنها در ایام نوروز جویا شدیم. یکی از امدادگران خانم تعداد افراد مراجعه کننده به این پایگاه را به طور متوسط 10 الی 15 نفر و به دلایلی همچون دل درد، سوختگی، سردرد،پانسمان و ... عنوان کرد و گفت: در حد نیاز سعی می کنیم مشکل این افراد را برطرف کنیم و اگر فردی نیاز به بیمارستان و درمان بیشتر داشته باشد به بیمارستان ارجاع می دهیم.

,

یکی از امدادگران از برخورد مردم با آنها گفت: بعضی ها خیلی خوب برخورد می کنند ؛ اما بعضی ها هم خیلی طلبکارانه با ما برخورد می کنند و انتظار بیش از حد از ما دارند مثلا قرصی که تخصصی است و باید پزشک تجویز کند از ما می خواهند و یا اینکه بعضی ها از ما گاز استریل و باند می خواهند که با خود ببرند، اما تجهیزات ما برای درمان و رفع مشکل مسافران در این پایگاه است.

,

در ادامه امدادگران از شور و عشق خود به کار امدادرسانی گفتند و بیان کردند: هر کدام از ما بیش از ده سال است که امدادگر هستیم و همه با مدارک لیسانس و فوق لیسانس های مرتبط عاشقانه به کار خود می پردازیم و گاهی پیش آمده که تلاش می کنیم زمان سال تحویل در پایگاه باشیم.

,

امدادگران در پایان از مشکلات خود گفتند و مهمترین تقاضای خود را استخدام رسمی عنوان کردند و گفتند: متاسفانه در زمان استخدام هلال احمر از خارج از سازمان نیرو جذب می کند به غیر از سال 95 که آن هم آنقدر شرایط عجیبی گذاشته بودند که کمتر کسی پیدا می شد که تمام شرایط را داشته باشد.

,

امدادگران ادامه دادند: از آنجایی که سالهاست در این کار هستیم، نوعی دلبستگی به سازمان و کار در ما ایجاد شده و با اینکه ممکن است به کار دیگری هم مشغول باشیم اما علاقه داریم که در آخر در همین سازمان مشغول به کار شویم.

,

در پایان خبرنگاران از کانکس های مختلف مستقر در این پایگاه و تجهیزات آن همچون جوانان، راهنما و ماشین نجات دیدن کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه