اخبار داغ

امام خمینی(ره): «هیچ‌کس حق ندارد فحشای کسی را پیش دیگران افشاء کند»؛

روحانی و بازیِ انتخاباتی با کلام روح‌الله!

روحانی و بازیِ انتخاباتی با کلام روح‌الله!
رئیس دولت تدبیر و امید در راستای عقیده‌ی مردم را نمی‌توان به زور به بهشت برد، حفظ حریم شخصی را لازم می‌داند و به‌گونه‌ای حرف می‌زند که انگار مشروب‌خواری و قماربازی جرم نیست و به احدی هم ربط ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، شاید فیلم اظهارات رئیس‌جمهور درباره‌ی حریم خصوصی افراد و رعایت حقوق شهروندی را دیده‌اید. روحانی در مقام صیانت از حقوقِ مردم گریزی بر مشروب و قمار می‌زند و جملاتی را بر زبان می‌آورد که دارای ایهام است و هرکسِ با تکیه بر روحیاتِ خویش می‌تواند از آن‌ها برداشت‌های متفاوتی را نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, شاید فیلم اظهارات رئیس‌جمهور درباره‌ی حریم خصوصی افراد و رعایت حقوق شهروندی را دیده‌اید. روحانی در مقام صیانت از حقوقِ مردم گریزی بر مشروب و قمار می‌زند و جملاتی را بر زبان می‌آورد که دارای ایهام است و هرکسِ با تکیه بر روحیاتِ خویش می‌تواند از آن‌ها برداشت‌های متفاوتی را نماید.,

اینکه هیچ‌کس بدون داشتنِ مجوز قانونی حق تفتیش خانه‌ی کسی را ندارد و نمی‌تواند حریم شخصی احدی را خدشه‌دار نماید، مقوله‌ای است که قبل از منشور حقوق شهروندی در خود قانون نیز ذکر شده و پدیده‌ی تازه‌ای نمی‌باشد، حفظِ اسرار متهم نیز از جمله‌ی اصولی است که در رویه‌ی قضایی رعایت می‌گردد و تاکنون ندیده‌اید قوه قضائیه اسامی قماربازان و مشروب‌خواران منتشر کرده باشد.

,

در همین راستا نیز امام خمینی(ره) در فرمان 8 ماده‌ای به قوه قضائیه عنوان کردند: «اگر برای کشف خانه‌های تیمی و مراکز جاسوسی و افساد علیه نظام جمهوری اسلامی از روی خطا و اشتباه به منزل شخصی یا محل کار کسی وارد شدند و در آنجا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافی مثل مواد مخدره برخورد کردند، حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند، چرا که اشاعه فحشا از بزرگترین گناهان کبیره است و هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید.»

, «اگر برای کشف خانه‌های تیمی و مراکز جاسوسی و افساد علیه نظام جمهوری اسلامی از روی خطا و اشتباه به منزل شخصی یا محل کار کسی وارد شدند و در آنجا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافی مثل مواد مخدره برخورد کردند، حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند، چرا که اشاعه فحشا از بزرگترین گناهان کبیره است و هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید.», حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند,

اکثرِ کسانی که اظهارت روحانی را درباره‌ی قمار و مشروب دیده‌اید، اینگونه برداشت کرده‌اند که رئیس‌جمهور مخالف برخورد با مشروب‌خواران و قماربازان است، لذا افراد می‌توانند به‌نام حریم خصوصی هرنوع کار غیرشرعی که از دست‌شان برمی‌آید را انجام دهند. چنانچه کسی هم اعتراض کرد، در پاسخ بگویند این حکم را امام راحل داده‌اند!

,

به‌نظر می‌رسد خودِ دولت‌مردان از اینکه چنین برداشتی از سخنان‌شان شود، بدشان نمی‌آید و با چنین حربه‌هایی می‌توانند حق و ناحق را درهم آمیزند و ماحصلی را به ارمغان بیاورند که سرانجام آن جذبِ آراء قشر جوان و گروه‌های غرب‌زده است.

,

اینکه روحانی برای دفاع از عقاید خویش پایِ امام را به میان می‌آورد و سخنی از ایشان را به اظهارات خود ربط می‌دهد که در اصل هیچ‌گونه سنخیتی بایکدیگر ندارد، تحریف آشکار است و قطعاً انقلابی‌ها در برابر استفاده ابزاری از روح‌الله برای اهداف انتخاباتی ساکت نمی‌نشینند.

,

چنانچه بخواهیم حریم خصوصی را به معنای عدم برخورد با هنجارشکنان در نظر بگیریم، در آن صورت زنا با محارم و قوادی در منزل شخصی که از حدود الهی محسوب می‌شوند نیز، جزو مسایل شخصی تلقی می‌گردند و هیچ کس حق ندارد به این افراد خرده بگیرد!

,

آنچه که مبرهن می‌باشد، یک فرد ملبس به جامه‌ی روحانیت خود بهتر از هرکسِ دیگری به مبانی اسلام و کلام قرآن آشناست و اگر درصدد انکار آن‌ها برآید و یا در مقام مخالفت با احکام الهی حرف بزند، مصداقِ آیه‌ی 11 سوره بقره تحقق می‌یابد.

, آنچه که مبرهن می‌باشد، یک فرد ملبس به جامه‌ی روحانیت خود بهتر از هرکسِ دیگری به مبانی اسلام و کلام قرآن آشناست و اگر درصدد انکار آن‌ها برآید و یا در مقام مخالفت با احکام الهی حرف بزند، مصداقِ آیه‌ی 11 سوره بقره تحقق می‌یابد.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه