اخبار داغ

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش واردات بی رویه بزرگ ترین مانع پیش روی اشتغال ایران است/چرا پله برقی باید از ترکیه که تکنولوژی ساخت آن را از ایران گرفته است وارد کشور شود

افزایش واردات بی رویه بزرگ ترین مانع پیش روی اشتغال ایران است/چرا پله برقی باید از ترکیه که تکنولوژی ساخت آن را از ایران گرفته است وارد کشور شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات بی رویه توسط دولت یکی از موانع بزرگ پیش روی اشتغال ایران است؛متاسفانه برخی از دولتمردان پله برقی را از ترکیه که تکنولوژی تولید آن را از ایران گرفته است وارد کشور می کنند و این ضربه بزرگی به تولید داخل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیز اکبریان در گفت و گو با خبرنگار بوتیا نیوز  اظهار کرد:مشکل اصلی امروز کشور ما مسئله اقتصاد است که اگر بتوانیم اقتصاد خود را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات فرهنگی ما نیز حل می شود و قطعا تحریم ها هم نمی توانند بر ما تاثیر بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه مطرح کرد: با یک اقتصاد قوی به راحتی می توانند در برابر بزرگ ترین دشمنان ایستادگی کرد و مقام معظم رهبری هم به درستی در شعار سال به این مطلب اشاره فرمودند.

,

تولید ملی باید سرلوحه کار دولت و مجلس قرار گیرد

, تولید ملی باید سرلوحه کار دولت و مجلس قرار گیرد, تولید ملی باید سرلوحه کار دولت و مجلس قرار گیرد,

اکبریان تصریح کرد: با افزایش تولید داخلی می توان به راحتی اشتغال را افزایش داد که تولید باید سر لوحه کار دولت و مجلس قرار گیرد چرا که با تولید موفق می توان اشتغالی را به وجود آورد که برای مردم اعتماد بخش باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه تولید ملی را افزایش دهیم در مرحله اول باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در بین مردم گسترش دهیم و در کنار آن از ورود کالاهای قاچاق خارجی که با عناوین مختلف وارد کشور می شود جلوگیری کنیم.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر در جایی نیاز به تصحیح قوانین وجود دارد ما آمادگی داریم که این کار را با کمک کمیسیون های اقتصادی و سایر کمیسیون های با همکاری مرکز پژوهش های مجلس انجام دهیم.

,

اگر قانون رفع موانع تولید نیاز به اصلاح دارد چرا دولت اعلام نظر نمی کند؟

, اگر قانون رفع موانع تولید نیاز به اصلاح دارد چرا دولت اعلام نظر نمی کند؟, اگر قانون رفع موانع تولید نیاز به اصلاح دارد چرا دولت اعلام نظر نمی کند؟,

اکبریان بیان کرد: هر چند قانون رفع موانع تولید در سال 94 در مجلس تصویب شد ولی دولت هنوز آن را صد در صد اجرا نکرده است لذا اگر این قانون اصلاحاتی نیاز دارد چون مسئولیت اجرایی به عهده دولت است، دولت باید سریع تر اعلام نظر کند تا ما آن را اصلاح کنیم و در راستای تولید ملی و ایجاد اشتغال قدم بر داریم.

,

افزایش واردات بی رویه بزرگ ترین مانع پیش روی اشتغال ایران است

, افزایش واردات بی رویه بزرگ ترین مانع پیش روی اشتغال ایران است, افزایش واردات بی رویه بزرگ ترین مانع پیش روی اشتغال ایران است,

وی افزایش واردات توسط دولت را یکی از موانع بزرگ پیش روی اشتغال ایران دانست و گفت: دولت باید از واردات بی رویه بپرهیزد چرا که مثلا ما در کشور خودمان لوله تولید می کنیم ولی وزارت نفت این لوله ها را وارد می کند .

,

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: پله برقی را خودمان در داخل تولید می کنیم ولی متاسفانه برخی از دولتمردان آن را از ترکیه وارد می کنند در حالی که همین کشور ترکیه تکنولوژی تولید پله برقی را از ما گرفته است، بنابراین باید جلوی این گونه وارداتی که دولت انجام می دهد گرفته شود و هم چنین شرکت های خصوصی نیز نباید کالاهایی که در داخل تولید می شوند را از خارج وارد کنند.

,

اصلاح سیستم نظام بانکی روند تولیدات داخلی را افزایش می دهد

, اصلاح سیستم نظام بانکی روند تولیدات داخلی را افزایش می دهد, اصلاح سیستم نظام بانکی روند تولیدات داخلی را افزایش می دهد,

اکبریان جلوگیری از قاچاق کالا را گامی موثر در ایجاد اشتغال بیان کرد و افزود:  طبق آمار گمرک واردات پوشاک یکی از کشورها به ایران 200 میلیون دلار است ولی طبق آمار وزیر صنایع و معادن همان کشور صادرات پوشاک آن ها به ایران نزدیک به 1.5 میلیارد دلار است و اینجا معلوم می شود که این میزان تفاوت از طریق قاچاق وارد کشور شده است که باید جلوی این کار گرفته شود.

,

وی اصلاح سیستم نظام بانکی را امری ضروری خواند و اظهار کرد: با این سودهای بالای بانک ها نمی توان در جهت تولید ملی گام برداشت، ما قبلا هم اعلام کردیم که کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی دارد با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و بخش خصوصی و بانک مرکزی سیستم بانکی را اصلاح کنیم تا تسهیلاتی با سود متعارف در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه