اخبار داغ

رنگ باختن وعده دولتی‌ها در فراهان؛

وعده‌های خوش‌رنگ و لعابی که عملی نشد

وعده‌های خوش‌رنگ و لعابی که عملی نشد
در سال ۹۵ بیشتر از هر سالی وعده های مسئولان از اشتغالزایی تا حوزه فرهنگی در فراهان گوش فلک را کَر کرد اما در عمل اینگونه اظهارات، وعده‌ای بیش نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ مسئولان به عنوان بازوهای اجرایی در مرحله عمل نشان می‌دهند که تا چه میزان به وعده های خود پایبند هستند و چقدر در واقع، عملگرایی را هدف خود قرار می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

در سال ۹۵ هر از گاهی مردم فراهان شاهد وعده‌های سرمایه گذاری از سوی مسئولان در شهرستان بودند، وعده های که همچون برجام هیچگاه رنگ واقیعت به خود نگرفت.

,

در سال ۹۵ بیشتر از هر سالی وعده‌های مسئولان از اشتغالزایی تا حوزه فرهنگی در شهرستان گوش فلک را کَر کرد اما در عمل اینگونه اظهارات، وعده‌هایی بیش نبود.

,

از اواخر خردادماه امسال در همایش «فراهان در محور توسعه» با نوید فرماندار سابق فراهان برای اشتغالزایی ده هزار نفری در فراهان، صدای بوق احداث شهرک صنعتی آلومینیوم در همه جا پیچید. 

,

برای اجرای این پروژه در فراهان و تسهیل شرایط سرمایه گذاری طرح، جلسات مختلفی در شهرستان تشکیل شد و تیمی زیر نظر کارگروه اشتغال شهرستان برای فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری این طرح در شهرستان پیگیر موضوع شدند.

,

 

, ,

بعد از این جلسه کمیته تسهیل سرمایه گذاری در فرمانداری فراهان متشکل از شهردار، رئیس شورای بخش مرکزی، شورای شهر فرمهین و ... تشکیل شد و امام جمعه سابق فرمهین و نماینده تفرش، آشتیان و فراهان هم برای مشارکت در تسهیل سرمایه گذاری این طرح به یاری این کمیته شتافتند.

,

برای واگذاری زمین به سرمایه گذار این طرح، جلسات متعددی با کشاورزان فراهان برگزار شد، در گام اول کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری، با کشاورزان روستای بورقان مذاکره کردند و برای رسیدن به توافق با این کشاورزان حتی در جلسه‌ای فرماندار در فرمانداری فراهان از کشاورز ناراضی بورقانی هم دلجویی کرد اما این توافق به صبح نکشید و کشاورزان پشیمان شدند.

,

کمیته تسهیل سرمایه گذاری، گزینه دوم را برای سرمایه گذاری، روستای آهنگران فراهان از توابع فراهان انتخاب کرد، در روز عید فطر با حضور نماینده فراهان ومسئولان شهرستان، جلسه ای با کشاورزان این روستا برگزار شد. این جلسه از ساعات اولیه صبح آغاز و تا ظهر به طول انجامید و بعد از مدتی چانه زنی کشاورزان این دیار برای واگذاری زمین کشاورزی به سرمایه گذار راضی شدند.

,

این قصه همچنان ادامه داشت، کمیته سرمایه گذاری با یک روستا به توافق می رسید و فردا ساز مخالف برای واگذاری زمین شروع می شد و روز از نو و روزی از نو...

,

این کمیته با اهالی روستاهای دیگری هم جلسه گذاشت تا در صورتی که سرمایه گذار، گزینه اول را برای سرمایه گذاری قبول نکرد، گزینه های دیگر را در دست داشته باشند.

,

این تلاش و تکاپوی مسئولان و وعده اشتغال در فراهان ادامه داشت، از هر تریبونی وعده اشتغال ۱۰ هزار نفری در فراهان به گوش می رسید، همه باور کرده بودند و آرزوی اشتغال و پایان بیکاری را در خیال خود می پروراندند.

,

حتی رسانه های محلی و استانی نوید سرمایه گذاری در فراهان را منتشر کردند، در این میان زمزمه هایی از سوی جریانات سیاسی در فضای مجازی با طرح موضوع آلودگی شهرک آلومینیوم و میزان نیاز منابع آبی این طرح دامن زدند و ایجاد کارخانجات این شهرک را به ضرر شهرستان قلمداد کردند اما از سویی فرماندار و نماینده سرمایه گذار از رعایت الزمات زیست محیطی در این پروژه خبر دادند.

,

اما به ناگاه همه بوق و کرنای این وعده اشتغال ۱۰ هزار نفری در فراهان خاموش شد و هیچ مسئولی دلیل عدم اجرای این طرح سرمایه گذاری را در فراهان بیان نکرد.

,

 

, ,

همچنان که مردم فراهان در خیال وعده اشتغالزایی شهرک آلومینیوم بودند، بوق و کرنای سرمایه گذاری شهرک هوایی فرودگاه گردشگری، تفریحی و آموزشی در فراهان با وعده اشتغالزایی ۶۰۰ نفری از تریبون ها بلند شد و اعلام شد فراهان بزودی قطب اقتصادی و گردشگری می شود.

,

جلسات بررسی طرح و تغییر کاربری باند پرواز جهاد کشاورزی فراهان آغاز شد، تبلیغات در فضای مجازی برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی رشته های خلبانی ppl و مهندس پرواز، برج مراقبت، ابزار دقیق بال و بدنه هواپیما، سوخت موتور و ایمنی پرواز، آتش نشانی، پمپ بنزین هواپیما، باند پروازی هواشناسی، حراست فضای سبز گردشگری، مدیر تور و مدیر فنی با هزینه یک میلیون و پانصد تومان آغاز شد اما دیری نپایید به دلیل عدم اخذ مجوزهای لازم این شرکت برای ثبت نام و استخدام دوره های آموزشی از انجام ثبت نام ممانعت شد.

,

هنوز جلسات با سرمایه گذار و مسئولان شهرستان ادامه داشت اما ناگهان بوق و کرنای این وعده سرمایه گذاری هم خاموش شد و نتیجه این نشست ها و جلسات هم چیزی جز وعده نبود.

,

در حوزه فرهنگی- اجتماعی هم وضع بر همین منوال بود، بازار وعده و وعیدها داغ بود، تشکیل انجمن فراهانی و همایش مفاخر و مشاهیر فراهان در سالروز شهادت امیرکبیر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی هم با کش و قوس های فراوان لغو شد و خروجی جز اتلاف وقت مسئولان چیزی در بر نداشت.

,

 

, ,

در کنار این وعده های اشتغالزایی و فرهنگی وعده های از جمله شهریت تلخاب، افتتاح اداره تامین اجتماعی فراهان، بهره برداری از کارخانه کاغذ فیلتر هوای خودرو، ارتقای ادارات فراهان از نمایندگی به اداره، افتتاح بخش بستری بیمارستان فرمهین هم از سوی مسئولان شنیده شد که تاکنون عملی نشده است و به گفته مسئولان این وعده ها در سال آینده عملی خواهد شد.

,

سال ۹۵ در فراهان در سالی پر از وعده های خوش رنگی بود که عملی نشد و به وعده و وعیدهایی از جنس برجام پیوست که آفتابش طلوع نکرده، غروب کرد و تَن مردم این دیار را گرمایی نبخشید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه