اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

مشکل عمده برخی از مسئولان اجرایی؛ عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر/ روشنگری سیاسی در جوانان روستاها و مناطق دورافتاده مهم است

مشکل عمده برخی از مسئولان اجرایی؛ عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر/ روشنگری سیاسی در جوانان روستاها و مناطق دورافتاده مهم است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلی که امروز برخی مسئولین اجرایی دارند ناشی از عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر است، درعین‌حالی که انسان‌های خوبی هستند اما چون در زندگی با امکاناتی بزرگ‌شده‌اند نمی‌توانند در برنامه‌ریزی‌ها فقیران را در نظر بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در افتتاحیه اردوهای جهادی سال 1396 اظهار کرد: نسل‌های آینده که مسئولیت‌های کشور را و انقلاب را بر عهده می‌گیرند باید شناخت کاملی نسبت به اقشار عقب‌افتاده و جریان اجتماعی آسیب‌پذیر داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر زندگی انسان‌های مستضعف برای جوانان قابل‌لمس نباشد نمی‌توانند رسالت خود را در مسیر انقلاب به‌خوبی انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: مشکلی که امروز برخی مسئولین اجرایی دارند ناشی از عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر است، درعین‌حالی که انسان‌های خوبی هستند اما چون در زندگی با امکاناتی بزرگ‌شده‌اند نمی‌توانند در برنامه‌ریزی‌ها فقیران را در نظر بگیرند.

,

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: مسئله جهاد و حرکت در مسیر جهاد فرصتی است برای آشنایی با اقلیم و فرهنگ‌های گوناگون حتی این موقعیت را فراهم می‌کند تا زندگی سخت مردمی که در اطرافمان زندگی می‌کنند را ببینید.

,

وی ادامه داد: امروز جوانان در اردوهای جهادی علاوه بر خدمت مجاهدانه تصویر ذهنی ایجادشده در ایشان بر مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی آینده که بر عهده می‌گیرند مؤثر خواهد شد.

,

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: کار جهادی فضیلت دارد اما هدف نیست، بخش عمده عواطف انسانی باکار جهادی ارضا می‌شود اما حرکت جهادی برای هدف بالاتری است.

,

هدف کار جهادی انسان‌سازی است که علاوه بر خودسازی باید در مسیر ساختن انسانیت قدم بردارید.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز افراد مناطق دورافتاده نسبت به مبانی نظام توجیه نیستند وازدید آن‌ها نظام اسلامی با نظام ستم‌شاهی فرقی نمی‌کند و اینکه آمریکا بر ما مسلط باشد و یا اینکه مقاومت کنیم برای ایشان تعریف‌شده نیست.

,

اگر شما حرکت انسان‌سازی در کنار کار جهادی وجود نداشته باشد آن فعالیت ابتر است.

,

وی خاطرنشان کرد: روشنگری سیاسی در جوانان روستاها و مناطق دورافتاده مهم است زیرا جوانان به دنبال فکر نو و آگاهی بیشتر هستند.

,

امام‌جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: اگر جهادگری به هدف نهایی برسد و تنها خدمت‌رسانی هدف نباشد یک حرکت جهادی کامل انجام‌شده است.

,

وی افزود: ایجاد و توسعه فکر انقلابی در مرزهای کشور مدافعین مردمی ایجاد می‌کند که تمامی نقشه‌های آسیب‌رسانی خنثی خواهند کرد.

,

آیت‌الله علم الهدی گفت: بخش عمده‌ای از برادران اهل سنت در محل هدفی که برای اردوهای جهادی در نظر گرفته‌شده در معرض تبلیغ وهابیت و جریان‌های تکفیری قراردادند ازاین‌رو ترویج تفکر انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد.

,

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون از نفوذ فیزیکی جریان‌های تروریستی کشور در امان بوده است اما باید از پرورش تروریست در داخل مرزها جلوگیری کرد زیرا از تروریست خارجی خطرناک‌تر خواهند بود.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: گروه‌های جهادی می‌تواند در خط حرکتی جامعه تأثیرگذار باشد، در جامعه دو نگاه ادامه رسالت و نگاه مدیریتی وجود دارد و اردوهای جهادی باید نگاه مدیریتی را باطل کند.

,

وی افزود: خواهران بسیجی که به اردوهای جهادی با رویکرد فرهنگی می‌روند اگر در افکار منطقه هدف نفوذ نکنند فعالیت مؤثری انجام نداده‌اند.

,

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: هرسال که آغاز می‌شود برای افراد مسن سالی است که فرصت داده می‌شود تا قصور خود را جبران کنند و برای جوانان موقعیتی برای برنامه‌ریزی و بهره‌برداری بیشتر از سرمایه عمر است.

,

وی در انتها گفت: ارتباط و دوستی‌ها نقش مهمی در پیشرفت و تعالی شخصیت جوانان دارند و ازاین‌رو باید مراقب بود هر چهره‌ای آفت جوانی نشود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه