اخبار داغ

حسینی

کلنگ زنی شهرک گردشگری در روستای سعیدیه تفرش/طرح دهکده سلامت و گردشگری تفرش در حال بررسی کارشناسی است

کلنگ زنی شهرک گردشگری در روستای سعیدیه تفرش/طرح دهکده سلامت و گردشگری تفرش در حال بررسی کارشناسی است
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص طرح دهکده سلامت و گردشگری تفرش هر چند پیگیریهای خوبی در استان مرکزی انجام شده ولی این طرح در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در حال بررسی کارشناسی و رفع مشکلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت: در خصوص طرح دهکده سلامت و گردشگری تفرش هر چند پیگیریهای خوبی در استان مرکزی انجام شده ولی این طرح در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در حال بررسی کارشناسی و رفع مشکلات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

حسینی اظهار کرد: در این طرح قرار بود که تعدای ساختمان ساخته و به متقاضیان واگذار شود که این مسئله بنابر دلایلی از دستور کار خارج شد. اصلی ترین موضوع این است که در صورت تایید شورای عالی شهرسازی کشور، مردم می توانند برای مدتی کوتاه از خدمات ارائه شده در این دهکده منتفع شوند و هزینه ای پرداخت کنند.

,

وی افزود: البته هیچ گونه خرید و فروش زمین و یا ویلا در این دهکده سلامت و گردشگری انجام نمی شود و ویلاها به صورت اجاره ای در اختیار متقاضیان و برای مدتی کوتاه قرار می گیرد.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در این شهرک، ادامه داد: احتمالا این کار به صورت فاینانس است که در طول سالهای مشخص، هزینه و سود از سرمایه گذار ایرانی دریافت می شود.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد شهرک گردشگری در روستای سعیدیه تفرش، خاطر نشان کرد: این شهرک توسط بنیاد مسکن استان مرکزی در روزهای آتی کلنگ زنی می شود. در این شهرک، زمینها قابلیت واگذاری دارند و به متقاضیان واگذار می شود.

,

دهکده سلامت و گردشگری تفرش قرار است به مساحت ۱۳۲/۵ هکتار و در منطقه چاپارل تفرش ساخته شود. تیرماه سال گذشته و در سفر حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی به تفرش شنیده شد که قرار است این طرح در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در شهریورماه کنگ زنی شود اما با وجود به تاخیر افتادن سفر ریاست جمهوری و انجام سفر در آبان ماه، حرفی از این طرح به میان نیامد.

,

در ماههای بعد نیز برخی از مسئولین شهرستانی در مصاحبه های مطبوعاتی از کلنگ زنی این دهکده گردشگری خبر دادند اما انجام نشد؛ ۹ بهمن ماه سال ۹۵ اخباری مبنی بر امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد شهرک گردشگری و سلامت در شهر تفرش بین استانداری مرکزی، کارآفرین ایرانی و اتاق بازرگانی و صنایع چین شنیده شد. قراردادی که سقفی نیز برای آن مشخص نشده است.

,

هر چند اخبار و وعده های متفاوتی درباره این دهکده گردشگری شنیده می شود، اما باید دید که این وعده ها در مرحله اجرا تا چه حد و چگونه اجرایی می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه