اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب:

تولید و اشتغال دو اصل برای پویای و توسعه اقتصاد کشورند/ واردات کالاهاى مصرفى تولید داخل«مایه شرمندگى» است

تولید و اشتغال دو اصل برای پویای و توسعه اقتصاد کشورند/ واردات کالاهاى مصرفى تولید داخل«مایه شرمندگى» است
مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب گفت :مسأله اساسى و اولویت اول کشور مقوله اقتصاد و البته گره اصلى مشکلات اقتصادى کشور "رکود تولید" و "بیکارى" است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام و المسلمین سید سیف اله موسوی درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجر، ضمن تبریک سال نو  و گرامی داشت  شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب که به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نام گذاری شده است اظهار داشت: در واکاوی  وضعیت اقتصادی کشور باید گفت که تولید و اشتغال دو اصل برای پویای و توسعه اقتصاد کشورند و البته بیکارى به‌خصوص بیکارى جوانان تحصیل کرده و مشکلات معیشتى مردم به‌ویژه طبقات ضعیف دو مشکل اصلى در عرصه اقتصاد است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مطلع الفج,
,

وی با تاکید بر اینکه  برون رفت از وضعیت موجود  نیازمند بذل توجه به یک اقتصاد پویا و درونگرا است تصریح کرد: آمارهاى رسمى کشور، شرایط را به سمت حل مشکلات اقتصادى نشان نمى‌دهند.

مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب  افزود:نام گذارى سال جدید به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتى و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامى بر تولید و اشتغال نشان دهنده‌ى آن است که در کنار برخى کارهاى خوب صورت‌گرفته، هنوز اقدام شایسته و عمل لازم در باب اقتصاد مقاومتى از سوى مسؤولان کشور انجام نشده است.

 وی ابراز داشت:همچنین در این حوزه  مشکل اصلى و مطالبه‌ى اصلى رهبرى و مردم از مسؤولان کشور تمرکز بر تولید و اشتغال است که علاوه بر این باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامى در پیام نوروزی  بر لمس مشکلات و معضلات زندگى مردم از سوى رهبر معظم انقلاب تأکید کردند و تلخى‌ها و سختى‌هاى سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتى و اقتصادى مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند.


حجت الاسلام موسوی موضوع مدیریت تخصصی و متعهد در عرصه فعالیتهای اقتصادی را عنوان کرد و گفت: براى رونق گرفتن تولید ملى ، سه پیش نیاز اصلى یعنى نیروى انسانى، سرمایه و ابزار پیشرفته وجود دارندو بی شک مهم‌ترین اولویت براى حل مشکلات اقتصادى، تکیه بر «تولید ملى و تولید داخلى» است.

وی اذعان کرد:گماشتن مدیران کارآمد، متعهد، با نشاط، پرانگیزه و قوى از جانب مسؤولان ارشد کشور براى بخشهاى تولید، دخالت دادن مردم در تولید با استفاده از سیاستهاى اصل ۴۴، گسترش صادرات و طرف هاى صادراتى، تأمین امنیت سرمایه گذارى، ثبات سیاست ها و قوانین و حذف قوانین دست و پا گیروجلوگیرى از واردات‌بى‌رویه و قاچاق از الزامات و وظایف مسؤولان براى رونق گرفتن تولید داخلى است .

 مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر تصریح کرد :مهم‌ترین نکته در این باره این است که واردات کالاهایى که در داخل به اندازه کافى تولید مى‌شوند، باید حرام شرعى و قانونى شناخته شود. واردات کالاهاى مصرفى داراى تولید داخل همچون مواد خوراکى، پوشاک، وسایل منزل و لوازم‌التحریر «مایه شرمندگى» است.

حجت الاسلام موسوی  همچنین به وظیفه عمومی مردم اشاره و  ابراز داشت: مصرف تولید داخلى بجاى نشان‌هاى خارجى، دورى جوانان ازبى‌حالى و تنبلى و به‌دنبال کار رفتن و اثبات حسن عمل و صحت عمل ایرانى، از طریق صادرات اجناس و کالاهاى مرغوب و جلوگیرى از تولید کالاى نامرغوب داخلى از وظایف کنونی همه ما مردم برای حمایت از اقتصاد کشور است.


 وی در پایان بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله اقتصاد مقاومتی و اهمیت دادن به ان از سوی مردم و مسئولان  تاکید و اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سال های گذشته مباحث اقتصادی را عنوان داشته ؛سال گذشته اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را شعار سال قرار دادند و امسال نیز بنا بر تاکید به حوزه اقتصادی  به نظر تاکید مقام معظم رهبری همچنان بر امر اقتصاد و سفارش بیشتری بر محقق شدن سیاست های ابلاغی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی داشتند.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه