اخبار داغ

تعطیلات نوروزی کارگران یاسوجی با گچ و سیمان/ کارگری با مدرک معماری / تلاش برای سربلندی خانواده + تصاویر

تعطیلات نوروزی کارگران یاسوجی با گچ و سیمان/ کارگری با مدرک معماری / تلاش برای سربلندی خانواده + تصاویر
یا مقلب القلوب که می گوید دستشان و لباس هایشان گچی و سیمانی است سال که تحویل شد نیز همچنان همان لباس ها را به تن داشتند و کار می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو،؛ لحظه تحویل سال برای خیلی ها می تواند خاطرات و لحظه های شیرینی را رقم بزند و برای خیلی ها نیز سختی زندگی را یادآوری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،, ؛ ,

یا مقلب القلوب که می گوید دستشان و لباس هایشان گچی و سیمانی است سال که تحویل شد نیز همچنان همان لباس ها را به تن داشتند و کار می کردند لحظه تحویل سال و تعطیلات نوروز که می تواند روزهای آرامش و اسایش برای برخی باشد اما برای این افراد اسایش خانواده هایشان در کار در لحظه تحویل سال و ایام تعطیلات و سایر ایام سال است تعطیلات برای آنها مفهومی ندارد باید کار کنند که اخر ماه چیزی برای خوردن  داشته باشند.

,

 

,
, ,
 
,

این افراد با نشست پشت میز حقوق آنچنانی گیرشان نمی اید این افراد باید کار کنند تا بتوانند لبخند رضایت بچه هایشان و آرامش خانواده هایشان را ببیند.

,

یک ساعت دیگر به لحظه تحویل سال 1396 مانده است من نیز در اتاق کار هستم صدایی در طبقه بالای ساختمان شنیده می شود وقتی رفتم دیدم که تعدادی کارگر مشغول به کار هستند آنها حتی نمی دانستند یک ساعت دیگر به سال تحویل نمانده فقط تلاش می کردند که در زمان تعیین شده کار را تحویل دهند.

,

یکی از این افراد که به اآن استاد کار می گفتند سر صحبت را باز کرد و گفت: مسئولان هیچ ارزشی برای کارگران قائل نیستند در حالی که نقش پررنگی در جامعه دارند کارگران حافظ امنیت و جان مردم هستند آنها با ساختن خانه ها و ساختمان های ایمن امنیت مردم در مقابل بلایای طبیعی را تضمین می کنند.

,

 

,
, ,
 
,
 
,

علی فتح مهراب در ادامه گفت: اگر کارگر نباشدمدیران، پزشکان و سایر مسئولان چگونه می توانند بدون ساختمان و دفتر وظیفه شان را انجام دهند.

,

این استاد کار بدون اینکه من اشاره کنم خودش به حقوق های نجومی و فساد های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این فسادهای اقتصادی و حقوق های نجومی ظلمی بزرگ به قشر کارگر است کسی که آب در دلش تکان نمی خورد میلیاردی حقوق می گیرد و اما حقوق ما که باید ساعت ها در گل و سیمان و گچ باشیم در ماه به یک میلیون هم نمی رسد ما اگر کارگری نکنیم نانی نداریم که بر سر سفره زن و بچه مان ببریم اما این افراد اگر صبح تا ظهر پا رو پا هم بگذارند اخر ماه حقوقشان را می گیرند.

,

 

,
, ,
 
,

جوانان ما دارند از بین می روند

, جوانان ما دارند از بین می روند, جوانان ما دارند از بین می روند,

گفتم لحظه تحویل سال است بزرگترین آرزویت را بگو گفت: ریشه کن شدن فسادهای اقتصادی در کشور است فساد اقتصادی زمینه را برای سایر فسادها از جمله فساد اخلاقی و اجتماعی فراهم می کند این ریشه کن شود خیلی از مشکلات برطرف می شود و آروزی دیگرم رفع بیکاری جوانان است من می بینم که در جامعه ما جوانانمان چگونه به دلیل بیکاری گرفتار آسیب های فراوانی شده اند  جوانان ما دارند از بین می روند باید آنها را نجات داد.

,

وی ادامه داد: باید مسئولان به جوانان اعتماد کنند آنها را جلو بکشند و وارد کار کنند اگر همین گونه پیش برود و به جای جوانان از افراد با سن بالا استفاده کنند پیشرفتی نخواهیم کرد چرا که جوانان انرژی و روحیه ای شاد دارند که در حال نابودی است.

,

 

,
, ,
 
,

 

,

یکی دیگر از این کارگران که بیست و سه سال سن داشت سوالهایی که از استاد کارش پرسیده بودم را اینگونه جواب داد:

,

کارگری فساد اقتصادی ندارد

, کارگری فساد اقتصادی ندارد, کارگری فساد اقتصادی ندارد,

او گفت: امید به آینده کاری در استان ندارم من رشته مهندسی معماری از دانشگاه شیراز هستم اما بعد از فارغ التحصیلی کارگری را پیش گرفته ام این کار هم ابرو دارد و هم فساد اقتصادی ندارد کارگری انسان را کوچک نفس می کند.

,

صابر گوهری که دارای مدرک کارشناسی معماری است و دانشجوی ممتاز دانشگاه شیراز بوده است ادامه داد: افراد زیادی که هیچ سوادی ندارند اما در پست های مختلف کار می کنند اما افراد بی سواد به دلیل نداشتن پارتی باید کارگری کند من خودم را مثال نمی زنم بلکه از زبان همه جوانانی می گویم که با مدارک بالا یا بیکار هستند و یاهم کارگری می کنند.

,

گوهری در حالی که کارش را انجام می داد گفت: در ادامه صحبت های استاد کار می گویم که تا زمانی که این فسادها هست اکثر افرادی که وارد این گونه کارها شوند رویه گذشته را ادامه می دهند.

,

 

,
, ,
 
,

وی ادامه داد: باید برای اصلاح این فسادها در جامعه نسلی تربیت شوند که این فسادها را ریشه کن کنند و زمانی این خواسته برآورده می شود که زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و به به آنها اعتماد شود.

,

گوهری در پایان گفت: وقتی دریچه امیدی نباشد این روند ادامه پیدا می کند همچون سال گذشته که رهبر انقلاب بارها در سخنرانی های خود به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کردند اما مسئولان  آن را فقط در حد شعار گذاشتند و کاری انجام ندادند اقدام و عملی ما ندیدیم.

,

 

,
, ,
 
,
 
,
دو روز قبل از این گزارش مردی نزدیک به پنجاه ساله را دیدم که در حال کار است برایم دردناک بود که با این سن کارگری می کند پنجاه سال داشت اما هنوز نه خانه دارد و نه وضعیت درست و حسابی، کارگر فصلی است به راستی که چه در دناک است دیدن افراد مسن که در حال کارگری هستند و سنگ های بزرگ و فرغون پر از سیمان را جا به جا می کنند آنهایی که حقوق های نجومی می گیرند ببینند که این افراد چه درد و رنجی می کشند ببینند در چه وضعیتی به سر می برند آنها قصر ، استخر، سونا و جکوزی نخواستند فقط سرپناهی بود که آن را هم ندارند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه