اخبار داغ

آذربایجان غربی با صدها جاذبه گردشگری پذیرای میهمانان نوروزی است

آذربایجان غربی با صدها جاذبه گردشگری پذیرای میهمانان نوروزی است
جاذبه های تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی سفری به یادماندنی را برای گردشگران نوروزی این استان مهیا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، استان آذربایجان‌غربی با تاریخ و تمدنی به قدمت بیش از هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح، مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی بکری می باشد که همیشه و در همه فصول و بلاخص در ایام نوروز پذیرای مسافرانی است که علاقه مند به طبیعت و تاریخ کهن می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سرزمینی که به رنگین کمان اقوام و ادیان نیز مشهور است و از طرفی نیز به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی موجب شده تا به عنوان بزرگترین مرکز تعامل فرهنگی و پایتخت تاریخی کشور نیز شناخته شود.

,

این استان به لحاظ جغرافیایی در وضعیتی قرار دارد که هرگوشه آن طبیعت و تاریخ مختص خود را دارد که البته شاید برخی از آثار تاریخی در اثر زمان گرد فراموشی گرفته باشند اما باز می‌توان با سفر به شهرها و روستاهای زیبا و تاریخی این دیار داستانهای زیادی از عشق و همدلی را روایت کرد.

,

در شمال استان مجموعه جهانی قره کیلیسا، کاخ موزه زیبای باغچه جوق در ماکو ، چشمه ثریا، رود ارس، مزار شمس تبریزی، بازرار قدیمی خوی و کتیبه خان تختی از جمله آثاری است که نبایستی از دیدن انها غافل شد و اگر گذری نیز به جنوب این استان داشتید تپه حسنلو، تخت سلیمان ، غار سهولان، کانی برازان مهاباد که به بهشت پرندگان مشهور است و همچنین آبشار شلماش در سردشت را نیز از قلم نیندازید.

,

و اما ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با مسجد جامع که قدمتی نزدیک به سه هزار سال دارد یا آثار تاریخی سه گنبد که از دوران سلجوقیان خبر می دهد و یا کلیساهای متعددی که دارد در کنار سوغاتی هایی مانند عسل، حلوا و عرق بیدمشک منتظر مهمانان نوروزی است.

,

البته نا گفته نماند که غذاهای محلی، آیین ها، نواها و گویش های هر منطقه از آذربایجان غربی نیز که بازگو کننده جلوه هایی از مردم شناسی این استان است توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه