اخبار داغ

رشد ۱۰ درصدی گردشگران نوروزی آذربایجان غربی/ بازدید از یک هزار و ۵۲۵ اثر باستانی استان توسط مسافران نوروزی

رشد ۱۰ درصدی گردشگران نوروزی آذربایجان غربی/ بازدید از یک هزار و ۵۲۵ اثر باستانی استان توسط مسافران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: مسافران نوروزی از یک هزار و ۵۲۵ اثر تعداد کل آثار باستانی و تاریخی موجود در استان از جمله بنای سه گنبد باغچه جوق، دژ بسطام، تخت سلیمان، قره کلیسا، مسجد مطلب خان، شمس تبریزی، کلیسای سورپ سرگیس، مدرسه هدایت، خانه انصاری، مقبره ساندخت، مقبره زاکاریا، قلعه لبان، پل قلعه جوق، پل بش گوز، زندان سلیمان و … بازدید می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

وی افزود: در کنار تمام آثار باستانی موجود در استان راهنمایان گردشگری جهت ارائه اطلاعات به گردشگران مستقر هستند که شامل ۳۰ نفر راهنمای گردشگری، ۳۰ نفر موزه دار و ۴ هزار نفر عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر به مسافران نوروزی آذربایجان غربی خدمات ارائه می دهند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته پیش بینی می کنیم که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان را داشته باشیم.

,

جباری به امکانات حمل و نقل گردشگری اشاره کرده و افزود: دو دستگاه اتوبوس گردشگری به همراه راهنمایان گردشگری از محل میدان انقلاب تا ۱۲ فرودین ماه آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی و قومی استان، امسال جشن نوروزگاه را در کنار بناهای تاریخی، پایگاه های ملی و برخی شهرهای استان اجرا می شود که نقطه عطف برنامه های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه