اخبار داغ

پس ازگذشت۴روز از سیلاب؛

عزم جهادی وتراکتور سپاه چاره کار سیل زدگان جازموریان/قایق و نفر بر به محصور شدگان نرسید/حدود ۴۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین گرفتار سیلاب شدند

عزم جهادی وتراکتور سپاه چاره کار سیل زدگان جازموریان/قایق و نفر بر به محصور شدگان نرسید/حدود ۴۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین گرفتار سیلاب شدند
حدود ۵۰خانوار از سه روز قبل در منطقه جازموریان در سیلاب گرفتار شدند در این میان که گفته می شد نفر برها و قایق ها برای نجات این محصور شدگان در حال حرکت هستند ولی تا امروز فقط تراکتور و عزم جهادی سپاه پاسداران توانسته است سیل زدگان را نجات دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از”رودبار ما“؛ پاسداران و بسیجیان قرارگاه شهید معمار با شجاعت روزهای جنگ به کمک گرفتار شدگان سیلاب جازموریان شتافتند و با کمترین تجهیزات و با تراکتور تعدادی را نجات دادند همان مردان جنگ دیده و با تجربه که همیشه در شرایط بحرانی وارد صحنه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

, ,

دامداران محاصره شده در سیلاب نیازمند همکاری و همراهی تمامی ارگان ها و ادارات در زمینه خدمت رسانی به منطقه هستند.

,

به گفته ی یک از نجات یافتگان در محاصره سیلاب تنها نهادی که توانست خود را به محصور شدگان در سیلاب برساند سپاه پاسداران بود که با یک دستگاه تراکتور زنان و کودکان گرفتار در سیلاب تالاب بین المللی جازموریان را نجات دادند و سپس به مسجد روستای تکل حسن انتقال و اسکان داده شدند.

,

, ,

وی افزود: در این سیلاب حدود ۴۰۰۰رأس دام سبک و سنگین گرفتار سیلاب شدند که با بارش باران امکان کمک رسانی به آنها مشکل شده است تعدادی از دامها توسط بسیجیان نجات یافتند هنوز تعدادی از زنان وبچه ها در آن منطقه هستند.

,

, ,

علی گنج کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اعلام این خبر افزود: تیم واکنش سریع جمعیت بعد از ۳ روز تلاش شبانه روزی با کمک نیروهای مردمی و بسیج موفق به نجات ۷۰ نفر از عشایر گرفتار شده در جازموریان شدند.

,

وی بیان کرد: ۱۰ نفر از محاصره شدگان به اختیار خودشان جهت حفظ و نگهداری دام هایشان منطقه را ترک نکردند که اقلام و تجهیرات گرمایشی و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گرفته است.

,

در این بین حضور بسیجیان و سپاه پاسداران به عنوان ارگانی انقلابی و مردمی در اولین لحظات در منطقه جازموریان به صورت محسوس قابل مشاهده بود.

,

به گفته‌ی منابع محلی، امروز به دلیل بارندگی شدید، ارتباط زمینی با گرفتاران در جازموریان قطع شده است.

,

نارویی یکی از بزرگان منطقه گفت: با امکانات شخصی و با کمک آب‌بازان محلی توانسته اند خود را به گروهی از گرفتاران برساند که بعد خروج کامل از جازموریان، در قلعه‌گنج اسکان داده خواهند شد.

,

این خدمات ارزشمند سپاه پاسداران به همراه حضور دائمی در منطقه که امنیت را برای مردم به ارمغان آورده است، برگ زرین دیگری از خدمات ارزنده این نهاد ارزشمند در خدمت به ملت و انقلاب اسلامی محسوب می شود.
به گفته این نیروها، آن ها وظیفه خود می دانند تا برقراری شرایط عادی، در منطقه حضور داشته و از هر خدمتی که در توانشان باشد برای مردم دریغ ننمایند.

,
,

تالاب جازموریان دربین ۲ شهرستان رودبارجنوب و قلعه گنج در جنوب استان کرمان واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه