اخبار داغ

پس از سال‌ها انتظار؛

تونل انقلاب سنندج به بهره برداری رسید/شهردار: هزینه 12 میلیارد تومانی تا اتمام پروژه

تونل انقلاب سنندج به بهره برداری رسید/شهردار: هزینه 12 میلیارد تومانی تا اتمام پروژه
در راستای کنترل هوشمند و روانسازی ترافیک پروژه تونل انقلاب با اعتبار 12 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، "منوچهر فخری" هردار سنندج در مراسم افتتاحیه پروژه تونل انقلاب با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات سطح شهر بواسطه وضعیت توپوگرافی آن معظل ترافیک است، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی اجرا شده در سطح شهر توسط این شهرداری طرحهای است که بتواند در کاهش و یا روانسازی ترافیک تاثیر گذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


وی اظهار کرد: پروژه تونل انقلاب یکی از طرحهای عمرانی بود که با هدف کنترل هوشمند و روانسازی ترافیک خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن در سال 91 آغاز شد.

,
,


شهردار سنندج افزود: در کنار کمبود اعتبار و مشکل معارض برخی مشکلات دیگر نظیر نبود حداقل روباره بر روی سقف تونل براساس استانداردهای تونل سازی، وجود تاسیسات آبی لوله آب وفاضلاب و چاههای جذبی منطقه، قرارگیری ساختمان‌هایی که بواسطه زمان احداث ونبود شناژ و فونداسیون نامناسب باعث تغییر در روش حفاری تونل شده، تراز آب زیر زمینی در منطقه اجرای طرح و شرایط ژئو تکنیکی توده سنگ در محل وزن استایی سنگ  باعث شده که اتمام این طرح با تاخیر روبه رو شود.

,
,


فخری تصریح کرد: با هدف تسریع در روند اتمام پروژه تونل انقلاب اواخر اسفند ماه سال گذشته جلسات متعددی با مالکین و پیمانکار پروژ ه برگزار شد و در مرحله نخست توانستیم مشکل معارض این طرح را رفع نماییم.

,
,


وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته وعده اتمام این پروژه کلیدی را تاپایان سالجاری اعلام نمودیم که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری توانستیم به وعده خود وفا کنیم.

,
,


شهردار سنندج در خصوص مشخصات تونل انقلاب گفت: این تونل 220 متر طول دارد  که 160 متر از آن تونل و 60 متر از آن هم باکس بتنی بوده و دهانه تونل انقلاب پس از اجرای لاینینگ بتنی 13/40 متر است که 12 متر از آن بصورت سواره رو 7 در صد متر هم در طرفین بصورت پیاده رو است.

,
,


وی افزود: با هدف اتصال خیابان کاوه به میدان نبوت یک رمپ به طول 41 متر و شیب حدود 17 درصد در مسیر این تونل احداث گردید.

,
,


فخری اعلام کرد: برای احداث تونل انقلاب عملیاتی نظیر بیش از 36 هزار متر مکعب خاکبرداری، 981 تن آرماتور بندی، 8800 متر مربع قالب بندی، 8100 متر مکعب بتن ریزی، 7 هزار متر مکعب رافکیل  و8 هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است.

,
,


شهردار سنندج هزینه احداث تونل انقلاب را با احتساب هزینه تملک را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار هزینه از محل اعتبارات داخلی و استانی صرف احداث این پروژه شد.
 

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه