اخبار داغ

برداشتن مخارج ختم اموات گامی به‌سوی انجام کار خیر

برداشتن مخارج ختم اموات گامی به‌سوی انجام کار خیر
از سال گذشته در اقدامی پسندیده مردم تعدادی از روستاهای شهرستان اسدآباد با برداشتن هزینه و مخارج ختم اموات به خانواده داغدار کمک کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ مرگ بخشی از زندگی آدمی است که با رسیدن آن روح انسان از دنیایی به دنیای دیگر می‌رود؛ شاید بارها شنیده باشیم که وقتی روح از جسم جدا می‌شود، به عالمی دیگر رفته و به اعمال آن فرد رسیدگی می‌شود؛ اینجاست که بزرگی می‌گوید: به‌حساب خود رسیدگی کنید قبل از اینکه به حسابتان رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجما, ل,

باکمی تأمل به این جمله باارزش پی می‌بریم که گاهی با کوچک‌ترین رفتار گناهکار و یا سبب گناهی می‌شویم.

,

از کتاب‌هایی که به زندگی برزخ و قیامت می‌پردازند، دیده یا شنیده‌ایم که گاهی آدمی نیازمند می‌شود؛ به‌طور مثال نیازمند یک حرکت از سوی خویشان و بستگانش؛

,

 کمی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم بحث از آنجایی شروع می‌شود که فردی که به رحمت خدا رفته به‌طور عامیانه دستش از دنیا کوتاه شده و دیگر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد پس چشم امیدش به بازماندگان خواهد بود.

,

بازماندگان یا همان خانواده‌های داغ‌دیده می‌توانند با قرآن، نماز و یا تیکه فاتحه به روح مرحومشان آرامش بدهند و سبب خیر برای آخرت او شوند؛ اما متأسفانه این روزها عده‌ای از مردم دچار بیماریِ چشم‌وهم‌چشمی شده‌اند و گویی این بیماری واگیر به تعداد چشم‌ دیگری سرایت کرده است؛ انگار دیگر به دنبال  خیر رساندن به اموات خود نیستند!

,

آخر کجای مراسم آن‌چنانی، یا حیف‌ومیل کردن غذا، و یا سبک شمردن نان و درنهایت بی‌احترامی به اموات خیر و فاتحه به روح مُردگان است؟

,

مردم شهر آن‌قدر درگیر و دار خودنمایی شده‌اند که انگار فراموش کرده‌اند به خاطر که و چه به مراسم ختم گذاشته‌اند؟

,

از این صحبت‌ها که بگذریم روی حرف ما در این خبر با مردم فهیم و همیشه درصحنه اسدآباد است که از ابتدای سال ۹۵ فرهنگی را در سطح شهر راه‌اندازی کردند که به لطف الهی به‌خوبی انجام گرفت و رو به‌پیش حرکت می‌کند.

,

اهالی روستای خاکریز-اسدآباد با نهادینه کردن فرهنگِ برداشتن خیرات قدمی مثبت را برداشته‌اند، و به‌پاس این عمل خداپسندانه مردم دیگر روستاها چون(...) هم به تبعیت از این روستا پرداختند‌.

,

همان‌طور که همه می‌دانیم مراسم ختم، هفتم، چهلم و سالگرد بعد از به خاک سپردن اموات برگزار می‌شود؛ اما فرض را بر این مبنا بگذارید فردی که از دنیا رفته پدر خانواده باشد، بنابراین نان‌آور به‌زحمت خدا رفته و خرج و مخارج مراسمات فوق بسیار سنگین و چه‌بسا سرسام‌آور باشد و خانواده داغدار برای حفظ آبرو ... دست به رباخواری بزند.

,

مردم خدادوست اسدآباد در همین راستا با برداشتن مخارج اضافی در این‌گونه مراسمات خدمتی نو را عرضه داشتند، حال انتظار می‌رود که آنانی که توان مالی دارند ازاین‌پس هزینه‌هایی که در این راه خیرات در مجالس هدر می‌رفت را صرف امور خیریه، کمک به نیازمندان و ساخت مسجد کنند.

,

بی‌شک این کار شادی‌بخش روح اموات نیز می‌شود؛ باشد که تمامی مردم کشور به این باور و اعتقاد قلبی برسند و ادامه‌دهنده این مسیر باارزش شوند.

,

امام‌جمعه اسدآباد اظهار کرد: برداشتن هزینه مراسمات مختلف بری اموات یک کار پسندیده‌ای است که از سال گذشته آغاز شده و تقریباً" در حال فرهنگ‌سازی است.

,

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد افزود: برای این امر پسندیده باید ریش‌سفیدان، طوایف، دهیاران و شوراها روستا در روستا همگام باشند و محله به محله بروند که این هزینه از دوش افراد برداشته شود.

,

وی افزود: البته آنانی که می‌خواهند خیراتی برای اموات خود دهند، راه‌های زیادی برای جبران آن وجود ارد که ازجمله این‌ها کمک به نیازمندان و تأمین جهیزیه جوانان و غیره می‌باشد.

,

امام‌جمعه اسدآباد یادآور شد: برای بسیاری از خانواده‌های بازمانده اموات سخت است که این هزینه را متحمل شوند چراکه ممکن است دستشان تنگ باشد و برای حفظ آبرو متحمل این هزینه‌ها شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه