اخبار داغ

استاد حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

اهمیت گردشگری و سفر به مکان های تاریخی در اسلام/ آداب گردشگری صحیح را برای مردم تبیین کنیم

اهمیت گردشگری و سفر به مکان های تاریخی در اسلام/ آداب گردشگری صحیح را برای مردم تبیین کنیم
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: اهداف متعددی برای گردشگری و مسافرت تعیین شده است؛ یکی از آنها رفتن به مکان هایی با آثار باستانی و توجه به سرگذشت امت ها و ملت های گذشته است که چه چیزهایی موجب نابودی و یا عزت انها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با ناب نیوز در خصوص اهمیت گردشگری در اسلام گفت: اهداف متعددی برای گردشگری و مسافرت تعیین شده است؛ یکی از آنها رفتن به مکان هایی با آثار باستانی و توجه به سرگذشت امت ها و ملت های گذشته است که چه چیزهایی موجب نابودی و یا عزت انها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

استاد حوزه علمیه کرمان عنوان کرد: حضرت علی (ع) در دیدار از مدائن و تماشای خرابه های کاخ کسرا، برای همراهان خود توضیح می دادند که هر قسمت برای چه کاری بوده است؛ در این بین یکی از همراهان شعری خواند با این مضمون که باد بر خرابه های خانه ها و سرزمین می وزد و آنها همه رفتند و کسی باقی نماند.

,

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: حضرت فرمودند چرا شعر می خوانی؟ این آیه سوره دخان را می خواندی که می فرماید چه بسیار انسان هایی که در اشرافیت زندگی کردند اما باغ ها، چشمه ها، مزرعه ها، کشتزارها، کاخ های پرارزش ونعمات زیاد را به جا گذاشتند و نه آسمان بر آنها گریه کرد و نه زمین و نه به آنها مهلت داده شد.

,

وی ابراز کرد: لذا یکی از اهداف گردشگری در اسلام، تفکر، تذکر و توجه به آینده، نعمات و ناپایداری دنیا است که در این صورت به انسان سرزندگی و نشاط نسبت به هستی خود می بخشد.

,

این استاد حوزه بیان کرد: هدف دیگر گردشگری برای شادابی و رفع خستگی است؛ زندگی امروز همواره با دود و دم، فشار، استرس، خبرهای ناگوار در خانه های کوچک و فضاهای محدود همراه است لذا در این بین انسان ها باید از طبیعت و هوای پاک استفاده کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی دید و بازدید اقوام را از دیگر اهداف مسافرت دانست و اظهار داشت: برای صله رحم سفارش های بسیاری شده است که آداب آن رعایت شود می تواند درعمر، شادابی و نشاط تاثیرات بسیاری دارد.

,

وی با اشاره به اینکه گردشگری آدابی دارد که باید رعایت شود، تصریح کرد: یکی از آفات گردشگری تخریب محیط و طبیعت است؛ گاهی انسان ها با بی توجهی موجب خرابی یا آتش سوزی درخت ها، کشتزارها و جنگل ها می شوند.

,

این استاد حوزه اذعان داشت: مسئله دیگر زباله ریختن در محیط است که در طبیعت رها می شوند؛ از سوی دیگر در اسلام بر عدم اسراف تاکید شده در حالیکه عمده زباله های موجود در طبیعت را اسراف مواد غذایی و غذاهای نیم خورده و ... تشکیل می دهد.

,

وی افزود: نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید با غفلت از یاد خدا همراه شود؛ باید مراقب باشیم که برای لذت بیشتر، به کارهای حرام متوسل نشویم و مواردی مانند دود و دم، مصرف مشروبات، اختلاط زن و مرد و عدم رعایت حریم ها و حجاب دامن گیر ما نشود.

,

استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: باید افرادی که تریبون یا قلمی در اختیار دارند و در شبکه های اجتماعی فعال هستند، آداب گردشگری صحیح و اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه