اخبار داغ

ذوالنور مطرح کرد؛

بعد از فقدان هاشمی رفسنجانی ، نگرانی جبهه اصلاحات جدی است

بعد از فقدان هاشمی رفسنجانی ، نگرانی جبهه اصلاحات جدی است
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تا امروز ندیدیم که جریان اصلاحات از عنوان فتنه گران که پناهنده در آمریکا و انگلیس هستند و از آن جا موضوع جریان انحراف ، فتنه و براندازی را شفاف و بدون روتوش کار می کنند، اعلام برائت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در خصوص تأثیر فقدان مرحوم هاشمی رفسنجانی بر روابط و تعاملات جریان دولتی و اصلاحات در گفتگو با خبرنگار زنان قم، اظهار داشت: فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی ضربه سنگینی به جریان و جبهه اصلاحات و دولت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم،, زنان قم،, زنان قم,

وی با اشاره به جریان انتخابات 76 و دوره هایی که خاتمی رئیس جمهور بود و بعد از آن در دوران آقای روحانی، افزود: در رقابت های انتخاباتی ادوار گذشته، شاهد بودیم که جریان های تند ضد انقلاب در جبهه اصلاحات قرار گرفت و هیچ وقت آن ها از ناحیه این جبهه رها نشدند.

,

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما تا امروز ندیدیم که جریان اصلاحات از عنوان فتنه گران که پناهنده در آمریکا و انگلیس هستند و از آن جا موضوع جریان انحراف ، فتنه و براندازی را شفاف و بدون روتوش کار می کنند، اعلام برائت داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: در چنین جریانی آدم های متدین، انقلابی ، ولایتمدار و ارزشی هم با دیدگاه ها و نظرات متفاوت وجود دارند که ترکیب این جبهه یک معجون ناهمگن و ناهماهنگ است و در حقیقت وجود آقای هاشمی رفسنجانی نقطه اتصال و محور این جریانات بود که می توانستند این جریانات را به هم متصل کنند و به آن انسجام و اتحاد ببخشند.

,

ذوالنور بیان داشت: یکی از مشکلاتی که با رحلت آقای هاشمی رفسنجانی در جبهه اصلاحات اتفاق خواهد افتاد ، این است که مثل یک خانواده بدون بزرگتر و پدر شده اند و این می تواند منشاء اختلافات و مشکلات جدی در این جبهه شود.

,

وی افزود: در جبهه اصلاحات  شخص قوی و ریشه داری وجود ندارد که واسطه بین حکومت و آن ها باشد و این امتیازگیری و هماهنگی با حکومت را برای آن ها انجام دهد ، بنابراین نگرانی و ناراحتی در این جبهه بعد از فقدان آقای هاشمی رفسنجانی جدی است.

,

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس در رابطه با سرنوشت و مرجعیت جریان دولتی و اصلاحات گفت: اگر این جریان به دامن نظام متصل باشد و در خیل عظیم مردم تلفیق بشوند، سرنوشت ناخوشایندی نخواهند داشت ولی به هر میزان که از اساس نظام فاصله بگیرند دچار مشکلات بیشتر خواهند شد.

,

وی در خصوص ارزیابی اقتصاد مقاومتی در سال 95 نیز با بیان این که اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد مقاومتی را شاهد نبودیم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی 24 سیاست دارد که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کرده اند.

,

ذوالنور افزود: از شاخص ترین اصول اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد صادرات محور و اقتصاد غیر وابسته به نفت است و اکنون هم شاهد آن هستیم که بزرگترین رشد تولیدی که دولت هم مدعی آن است ، رشد فروش نفت می باشد.

,

وی تصریح کرد: بودجه سال 95 وابستگی جدی به نفت داشت که در این مدت خام فروشی نفت را هم داشتیم و همچنین بیشترین رشد در واردات کالاهای مصرفی از کشورهای مختلف از جمله چین و ترکیه وجود داشت که این موضوع با اصول اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بالاترین درآمد از صدور نفت در صادرات بوده است ، افزود: متأسفم از این که امروز شاهد فروپاشی تولیدات داخلی هستیم و کارخانه ها نیز تعطیل شده اند و از طرفی برندها و مارک های در پیتی ترکیه و چین در حال خودنمایی هستند و بازارها را اشغال کرده اند.

,

وی در خاتمه گفت: اگر بخواهیم بر اساس ادعاهای برخی مسئولین صحبت کنیم ممکن است پاسخ بدهیم که در بُعد اقتصاد مقاومتی اتفاقاتی افتاده است اما اگر بخواهیم بر اساس آنچه که امروز در عرصه اقتصاد از جهت رونق فروش نفت ، وابستگی اقتصاد به نفت، صادرات محور نبودن اقتصاد ، ورود وسایل مصرفی از جمله خودروهای لوکس و معمولی ، مواد غذایی ، لباس و پوشاک ، لوازم آرایشی و سایر موارد که در زندگی مردم شاهد هستیم، صحبت کنیم باید بگوییم متأسفانه هیچ یک از این موارد با اصول و مبانی سیاست های اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه