اخبار داغ

جاذبه های گردشگری فراهان

حمام خنجین؛ از حمام‌های منحصر به فرد قاجاری + عکس

حمام خنجین؛ از حمام‌های منحصر به فرد قاجاری + عکس
حمام تاریخی خنجین یکی از جاذبه‌های گردشگری فراهان است که قدمتی ۱۹۰ ساله دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ فراهان شهرستانی که از پیچ و خم های تاریخ و طبیعت، نشانه ها و آثار زیادی در خود جای داده است که هر انسان متفکر و کنجکاوی را به خود فرا می خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

این روزها که طبیعت جان تازه ای گرفته است مناطق بکر طبیعی فراهان بیش از پیش جلوه نمایی می کند، از سویی جاذبه های تاریخی این شهرستان نیز در ایام نوروز مهمانان خاص خود را دارد.

,

شهر خنجین یکی از شهرهای زیبا و تاریخی فراهان است که قدمتی بیش از سه هزار سال دارد. این شهر علاوه بر طبیعت بکر روستاهای این بخش، آثار تاریخی این شهر در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی است.

,

, ,

یکی از جاذبه های گردشگری فراهان حمام قدیمی شهر خنجین است، قدمت این حمام قدیمی در خنجین به دوران قاجار می‌رسد.

,

حمامی خزینه‌ای با قدمت ۱۹۰ سال، خزینه مکانی‌ مانند حوض است که در بالای دیگ آتش حمام‌ قرار داشته و آب آن توسط آتشخانه گرم می‌شد. این حمام در زیرزمین ساخته شده تا از سرمای زمستان محفوظ باشد و همچنین آب سطحی جاری در جوی‌ها بتواند در بالاترین مخزن آن جاری شود.

,

حمام سنگی خنجین دارای سردخانه، گرمخانه، محل شستشوی بدن، خزینه، محل نشستن و لباس پوشیدن و..... بوده است.

,

به گفته اهالی در شهرها و روستاها حمام ها به نوبت در روز به زنان و مردان اختصاص داده می‌شد، مردان قبل از طلوع آفتاب و تا ساعت هشت صبح از حمام استفاده می کردند و از آن ساعت تا ظهر و حتی چند ساعت بعد از ظهر حمام در اختیار زنان بود و دوباره از ساعت چهار بعد از ظهر تا حدود هفت شب در اختیار مردان بود.

,

این حمام تاریخی بعد از مرمت و بازسازی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۲۰۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به عنوان موزه مردم شناسی در شهر خنجین در معرض دید علاقمندان قرار دارد. و وسایل اهدایی قدیمی شهروندان در این موزه نگهداری می شود.

,

این موزه مردم شناسی شهر خنجین در شهرک ولیعصر وقع شده و در ایام نوروز به صورت رایگان آماده بازدید گردشگران نوروزی است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه