اخبار داغ

زمانی برای خندیدن؛ آیا ذائقه مخاطب می پسندد

زمانی برای خندیدن؛ آیا ذائقه مخاطب می پسندد
زمانی برای خندیدن نام برنامه تلویزیونی است که این روزها بمناسبت ایام نوروز از شبکه سه سیما پخش می شود و با تکیه بر شوخی های دم دستی و نه چندان جالب و الگو گیری از شبکه های ماهواره ای عملکرد خوبی در جلب مخاطب نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه، برنامه های تلویزیونی و مسابقات تفریحی و سرگرمی در سالهای اخیر همچون مسابقه خوانندگی “شب کوک” و دیگر برنامه های مشابه که به سبک و ساختار برنامه های ماهواره ای نیز شباهت دارند و به امید استقبال مخاطب نیز ساخته می شوند قبل از اینکه بخواهند مورد توجه قرار گیرند مورد مقایسه با برنامه های مشابه قرار می گیرند و این موضوع کار تیم برنامه سازی و عوامل اجرایی برنامه را در نحوه جلب رضایت مخاطب سخت می کند و برنامه سازان باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

ایام نوروز و ایجاد نشاط و سرگرمی برای خیل عظیم مخاطبان یکی از ضرورتهایی است که شبکه های سیما در سالهای اخیر به خوبی انجام داده اند و برنامه های خاطره انگیزی در این ایام برای قشرهای مختلف مخاطب ساخته و در ذهن آنان ماندگار شده اند و همه آنها نشات گرفته از خلاقیت ذهنی برنامه سازان بوده و مخاطبان را توانسته همراه خود سازد.

,

طی همین سالها برنامه هایی نیز با الگوگیری از مشابه های خارجی همچون ” دورهمی” توانسته اند مخاطبان پروپاقرص برای خود پیدا کرده و تاثیرات مثبتی را هم حتی با تکیه بر توانایی اجرای منحصر به فرد مجری داشته و با اقبال عمومی هم مواجه شده است و علی رغم برخی تنگناههایی که تیم برنامه سازی با آن مواجه شد همچنان از مخاطبان عام برخورداراست و خنده را برلبهای آنان می نشاند.

,

امسال نیز برنامه تلویزیونی “زمانی برای خندیدن” در نوروز ۹۶ بر روز آنتن شبکه سه سیما رفت برنامه ای که با الگوگیری از برنامه های ماهواره ای سعی بر ایجاد لحظات شاد برای مردم را دارد اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.

,

, ,

به نظر می رسد نحوه اجرای کلی برنامه و ساختار آن نسبت به حتی برنامه های مشابهی که در چندسال اخیر با رویکرد مخاطب محور و با تکیه بر علاقه جوانان به حضور در برنامه های تلویزیونی ساخته شده با اشکالاتی مواجه است و مخاطبان راپس از اجرای مرحله اول نمی تواند به عنوان حامیان اصلی خود جذب کند.

,

نگاه برنامه سازان سیما در بخش مسابقات و تفریحات شبکه های مختلف نیز در سالهای اخیر به سمت و سوی برخی برنامه هایی است که امتحان خود را در شبکه های ماهواره ای پس داده اند و این درحالی است که ذائقه مخاطب بازگشت به عقب را نمی پذیرد و عدم استقبال آنان از سری های دوم و سوم برخی برنامه های تلویزیونی موید این مسئله است و باید بازنگری نسبت به ساخت برنامه های تلویزیونی و به خصوص تفریحات و سرگرمی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه