اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رهبرانقلاب بارها از بیکاری جوانان انتقاد کردند/باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد/بیکاری باعث افزایش سن ازدواج شده است

رهبرانقلاب بارها از بیکاری جوانان انتقاد کردند/باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد/بیکاری باعث افزایش سن ازدواج شده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رهبرانقلاب بارها از بیکاری جوانان انتقاد کردند، گفت: باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد و مسئولان بتوانند به بهترین نحو ممکن،اقتصادمقاومتی را در کشور اجرا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به تاکیدات امام خامنه ای  مبنی بر تلاش مسئولان برای تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بیکاری جوانان یکی از مباحثی است که رهبرانقلاب در سال های گذشته بارها از آن انتقاد داشتند و امسال هم با نامگذاری سال ۹۶ به اقتصاد مقاومتی،تولید ملی و اشتغال، نشان دهنده این است که امام خامنه ای بر مقوله رفع بیکاری از کشور تاکید ویژه ای دارند و این موضوع باید سرلوحه مسئولان کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: رهبرانقلاب بارها با صراحت از نمایندگان مجلس خواسته اند که برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان تدابیری موثری اتخاذ نمایند و قوانینی وضع نمایند که درصد بیکاری جوانان جامعه به پایین ترین سطح ممکن برسد.

,


حجت الاسلام ذوالنور خاطر نشان کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوسانات اقتصادی، عدم توزیع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نیروی کار در مراکز تولیدی و صنعتی، عدم تناسب بین آهنگ رشد جمعیت و فرصتهای شغلی، ضعف قوانین و مقررات، اتخاذ برخی سیاستهای غلط و فقدان آموزشهای متناسب با نیاز بازار کار از شاخص‌ترین عوامل به شمار می‌رود.

,
,


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: بدون شک اولویت نخست همه باید بخش اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی باشد و معضل بیکاری یک بحث جدی است و بر اساس آمارهای رسمی معضل بیکاری در جوانان و تحصیلکرده رو به افزایش است.

,
,


وی در ادامه با بیان اینکه اکثر جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند و این نیروی فعال نباید بیکار باشند و این موضوع یک بحران محسوب می شود، اظهار داشت: مسئله مشکل اشتغال یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج است و یکی از عوامل افزایش طلاق در کشور به موضوع اشتغال بر می گردد. وی در پایان می گوید:یکی از وظایف دولت است که برای جوانان ایجاد اشتغال کند و در اصل دولت باید شرمنده جوانان باشد.

,
,


حجت الاسلام ذوالنور در پایان با بیان اینکه باید الویت همه مسئولان بر پایه رونق اقتصادی در کشور باشد، تاکید کرد: امیدوارم در سال ۹۶ شاهد اشتغال و تولید ملی به نحو مطلوب در کشور باشیم و رکوداقتصادی برای همیشه از کشورمان محو شود.

,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه