اخبار داغ

معاون حقوقی رئیس جمهور:

در دولت هیچ مدیر دو تابعیتی وجود ندارد/وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است

در دولت هیچ مدیر دو تابعیتی وجود ندارد/وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است، گفت: در دولت فرد دو تابعیتی وجود ندارد و هرگز از افراد دو تابعیتی دفاع نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام مجید انصاری در پاسخ به سوال اول خبرنگار هرمز در خصوص مدیران دو تابعیتی و اختلاف بین دادستان و وزرا اطلاعات و دادگستری گفت : در این زمینه آقای نوبخت و هم وزرای اطلاعات و دادگستری اطلاع رسانی کردند و نظر دادند و بنده هم می گویم که در دولت مدیر دو  تابعیتی وجود نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان این که دو تابعیتی در نظام حقوقی ما وجود نداد و طبق قانون افراد دو تابعیتی به رسمیت شناخته نمی شوند بیان کرد: گاهی افراد به کسانی که گرین کارت دارند می گویند دو تابعیتی در حالی که به لحاظ حقوقی و قانونی این افراد دو تابعیتی شناخته نمی شوند.

,

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که به لیست فرستاده شده از سوی دادستان در زمینه مدیران دو تابعیتی پاسخ داده شد بیان کرد: هیچ یک از افراد فرستاده شده در لیست دو تابعیتی نبودند و یک مورد هم قبل از این که در دولت حضور پیدا کند دولت صرف نظر کرد و مورد دیگری هم که تابعیت مضاعف داشت ترجیح داد تابعیت خود را حفظ کند و در دولت حضور نداشته باشد.

, معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این که به لیست فرستاده شده از سوی دادستان در زمینه مدیران دو تابعیتی پاسخ داده شد بیان کرد: هیچ یک از افراد فرستاده شده در لیست دو تابعیتی نبودند و یک مورد هم قبل از این که در دولت حضور پیدا کند دولت صرف نظر کرد و مورد دیگری هم که تابعیت مضاعف داشت ترجیح داد تابعیت خود را حفظ کند و در دولت حضور نداشته باشد.,

حجت الاسلام انصاری با بیان این که وزارت اطلاعات مرجع شناسایی و تشخیص افراد دو تابعیتی است، گفت: در دولت فرد دو تابعیتی وجود ندارد و دولت هرگز از افراد دو تابعیتی دفاع نمی کند.

,

وی همچنین در پاسخ به عدم رعایت قوانین مربوط به لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت بیان کرد: طبق اصل  ۱۳۴ قانون اساسی تعیین خط مشی و برنامه های دولت از اختیارات رئیس جمهور با مشورت وزیران است و این صراحت قانون اساسی است.

,

معاون رییس جمهور با بیان این که اختلافات در مورد لایحه برنامه ششم توسعه مربوط به برداشت های مختلف از قانون اساسی است، بیان کرد: مجلس نظرش بر این بود که دولت برطبق سیاق سابق برنامه ۵ ساله تقدیم مجلس کرده که با رفت و آمد و تعامل با مجلس آن لایحه تکمیل شد و تقدیم مجلس کرد.

,

انصاری افزود: لایحه ای که دولت به مجلس داده بود حدود ۴۰ ماده بود، اما در مجلس به یک لایحه ۱۲۰ ماده ای تبدیل شد و در حقیقت دچار تغییر ساختاری شد و طرح هم نبود چون طرح هم تعریف خاص خود را دارد و نمایندگان باید امضا کنند تا طرح تقدیم مجلس شود.

,

وی با بیان این که دولت به لحاظ قانونی دیدگاه های خاص خود را در زمینه برنامه ششم توسعه داشت عنوان کرد: از آن جایی که برنامه تصویب مجلس شده است و دولت هم خود را پایبند به قانون می داند بنابراین قانون را تمکین کرده و مصوبه مجلس را محترم خواهد شمرد و آن را اجرا خواهد کرد.

,

انصاری با انتقاد زندگی برنامه های توسعه ۵ ساله در ایران گفت: در کل برنامه ششم توسعه به دلیل برداشت های گوناگون مسیر متفاوت را پیدا کرد و ضمن این برنامه های ۵ ساله و ۷ ساله دیگر در دنیا منسوخ شده است.

,

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورها غالبا به سمت و سوبی می روند که در قالب سیاست های کلان و طرح های استراتژیک خود برنامه های عملیاتی متناسب با مقتضیات زمان، مکان و محدودیت ها داشته باشند.

, معاون حقوقی رئیس جمهور,

انتهای پیام/ ح

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه