اخبار داغ

سرپرست حج و زیارت استان سمنان به مرآت خبرداد:

بیش از 1000 زائر از استان سمنان به حج می روند/آغاز اعزام های حج تمتع از 21 مرداد ماه

بیش از 1000 زائر از استان سمنان به حج می روند/آغاز اعزام های حج تمتع از 21 مرداد ماه
سرپرست حج و زیارت استان سمنان از اعزام بیش از هزار زائر از استان سمنان به حج تمتع ۹۶ خبر داد و گفت: زائران در سایه امنیت عازم حج می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی میرقاسم‌پور سرپرست حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با مرآت  در تشریح جزئیات تفاهم‌نامه حج 96 میان ایران و عربستان گفت: طبق تفاهم‌نامه ای که بین این دو کشور صورت گرفت بیش از 86 هزار حجاج ایرانی به سفر حج تمتع 96 اعزام می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در ادامه افزود: از استان سمنان نیز بیش از 1000 زائر در اواخر مردادماه به حج تمتع اعزام خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا تیر ماه 85 می‌توانند برای ازعام به حج خود اقدام کنند، بیان کرد: حجاج از دهه سوم فروردین ماه بر اساس شرایط استان ها به محض اینکه از سوی مدیران اطلاعات تکمیلی اعلام شد می توانند نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

,

میرقاسم‌پور با بیان اینکه زائرانی که فاقد گذرنامه بوده و یا اعتبار گذرنامه آنان گذشته است باید مدارک را تا زمان ثبت نام تکمیل کنند، اظهار کرد: گذرنامه بین المللی زائران باید انفرادی و با حداقل اعتبار تا 5 اسفند 96  باشد.

,

وی با تاکید براینکه زائران تنها می توانند به بستگان درجه یک قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع را واگذار کنند، گفت: افراد می توانند به جای پدر، مادر، همسر، برادر، خواهرو فرزند به حج اعزام شوند که اسم آنها در آن تاریخ درآمده باشد.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین تصریح کرد: اگر زائران در اولویت قرار گرفته باشند در این شرایط باید قبل از ثبت‌نام در کاروان‌ها، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مراجعه و  نسبت به ثبت و نهایی کردن این فرآیند اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هزینه های حج هنوز اعلام نشده است، گفت: به علت تعطیلی حج در سال گذشته هنوز هزینه ها اعلام نشده است و پیش بینی می شود که افزایش هزینه ها را داشته باشیم که به زودی اعلام خواهد شد.

,

میرقاسم‌پور با بیان اینکه این سفر در سایه کرامت و امنیت حجاج انجام می‌گیرد، افزود: زائران هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند چراکه امنیت تمام حجاج به ویژه حجاج ایرانی را پذیرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه