اخبار داغ

شکوفایی اقتصادی «عمل‌گرایی» می‌طلبد؛

یقه‌ی داخلی‌ها را بگیرید!

یقه‌ی داخلی‌ها را بگیرید!
آن‌هایی که برای گرفتن حق به دشمنان امتیاز می‌دهند و ماه‌ها به مذاکره می‌نشینند، یک‌بار هم یقه‌ی داخلی‌ها و مفسدین اقتصادی را بگیرند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، هر دولت‌مرد و نماینده‌ای که می‌خواهد درباره‌ی شعار سال 96 سخن‌وری کند، ابتدا بیانات رهبری در حوزه‌های مختلف را تکرار می‌نماید و در خاتمه روی به ریشه‌یابی مشکلات می‌آورد و آن‌ها را یکی پس از دیگری می‌شمارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مسئول می‌داند قاچاق کالا، واردات بی‌رویه و ارائه تسهیلات بانکی با سودِ کلان اقتصاد مملکت را به این روز انداخته است و اتفاقاً رگه‌های آن را نیز در دست دارد اما هنگامی که نوبت به اقدام می‌رسد، آب از آب تکان نمی‌خورد.

,

چه کسی است که نداند قاچاقچیان آدم‌های ساده‌ و بی‌بضاعتی همچون کولبران نیستند و از مبادی رسمی هزاران تن کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود. حتی برخی از مسئولین اسامی انحصارطلبان را نیز در اختیار دارند لکن به علتِ ملاحظات سیاسی و یا شاید غرض‌های مالی در کتمان حقایق بر می‌آیند.

,

چنانچه سال‌ها مسایل اقتصادی شعار سال شوند و در سرتیتر بنرها و سرخطِ خبرها قرار گیرند لکن هیچ عملیاتِ اجرایی برای تحقق آن‌ها صورت نگیرد، گرهی از مشکلات باز نمی‌شود و رویه‌های غلط ادامه می‌یابند. این مردم هستند که باید مبارزه با قاچاق کالا، فساد، ارتشاء، رانت و قص‌علی‌هذه را از مقامات مطالبه کنند و از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بخواهند مفسدان اقتصادی را نیز همچون اراذل و اوباش در خیابان‌ها بچرخانند.

,

همانطور که کالای قاچاق را در جلوی چشم‌ها آتش می‌زنند و خودروهای میلیاردی را لِه می‌کنند، مسئولین حرام‌خوار را نیز در خیابان‌ها شلاق بزنند تا هم سایرین درس عبرت بگیرند و هم امیدها نسبت به عدالت نظام و دولت‌مردان افزایش یابد.

,

در طول سال‌های اخیر مردم تاوانِ ملاحظات سیاسی را داده‌اند و به‌خاطر غلبه‌ی روابط بر ضوابط، مسئولین متخلف و نجومی‌بگیر بدون آنکه از قطارِ خدمت پیاده شوند، از واگنی به واگنِ دیگر انتقال یافته‌اند و در عمل آنچه که مردم از یک نظام اسلامی انتظار دارند، محقق نشده است.

,

برای حل مشکلات و رسیدن به شکوفایی اقتصادی باید به رانت‌ها و انحصارها پایان داد. آن پولی که در سایه‌ی بی‌توجهی مسئولین به بیت‌المال توسط حرام‌خواران به تاراج می‌رود، به مراتب بیشتر از اموالی است که دشمنان بلوکه کرده‌اند و حال که آقایان نتوانسته‌اند حقِ مردم را از حلقوم اجنبی‌ها بیرون بکشند، حداقل یقه‌ی داخلی‌ها را بگیرند تا ببیند در عرضِ مدت کوتاهی چه تحولاتی در جامعه رخ می‌دهد.

,

مفسد اقتصادی، مفسد است، فرقی نمی‌کند در جرگه‌ی اصولگرایان باشد و یا آنکه در جامه‌ی اصلاح‌طلبان ظاهر شود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه