اخبار داغ

با ورزش رفتینگ/

زاینده رود، خروشانی که تو را دعوت به نبرد می کند/ زاینده رود و هیجان انگیز ترین تجربه عمرتان

زاینده رود، خروشانی که تو را دعوت به نبرد می کند/ زاینده رود و هیجان انگیز ترین تجربه عمرتان
در رفتینگ مسافران سوار بر قایق‌های مخصوص ضمن لذت بردن از هیجان رویارویی با امواج رودخانه‌ها، از میان جنگل‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها، مزارع، روستاها و ... گذر کرده و به تماشای مناظری می‌نشینند که با هیچ وسیله دیگری میسر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سامان ما ، قایق‌سواری بر روی آب‌های خروشان یا رفتینگ یکی از ورزش‌های ماجراجویانه‌ای است که در این استان رواج یافته و موجب جذب گردشگر در این استان شده است.

قایق‌سواری در آب‌های خروشان یا رفتینگ، یکی از رشته‌های ورزشی و توریستی پرهیجان در جهان است که علاقه‌مندان زیادی دارد، قایقرانان حرفه‌ای باید سعی کنند در میان امواج خروشان رودخانه، بامهارت و تکنیک‌های خود پارو بزنند و از میان آب‌های پرتلاطم به‌سلامت عبور کنند.



این فعالیت تفریحی، ورزشی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بوده و یکی از بهترین نمونه‌های سفرهای اکو توریستی، توریسم ماجراجویانه و ورزشی است. رفتینگ یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های گردشگری بوده و شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا به‌صورت تخصصی اقدام به طراحی و اجرای این‌گونه سفرها می‌کنند.


در رفتینگ مسافران سوار بر قایق‌های مخصوص ضمن لذت بردن از هیجان رویارویی با امواج رودخانه‌ها، از میان جنگل‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها، مزارع، روستاها و ... گذر کرده و به تماشای مناظری می‌نشینند که با هیچ وسیله دیگری میسر نیست.

هر شخصی که دوستدار هیجان است می‌تواند به‌عنوان عضوی از گروه قایقرانان با استفاده از تجهیزات ویژه و با اتکا به مهارت راهنما این کار را تجربه کند و به همین دلیل رفتینگ روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

دریکی از روستاهای حاشیه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری(روستای سوادجان) این فرصت برای علاقه‌مندان این رشته فراهم‌شده است. در این روستا باشگاهی قایقرانی توسط تعدادی از اهالی آن راه‌اندازی شده که توانسته این باشگاه از این ظرفیت نهفته در این خصوص استفاده کرده و ضمن اشتغال‌زایی مسافران و گردشگران بسیاری را به این استان بکشاند.



هم‌اکنون رفتینگ بر روی رودخانه زاینده با سفر به شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری امکان‌پذیر است اما رفتینگ بر روی رودخانه کارون توسط باشگاه‌های قایقرانی استان اصفهان انجام می‌شود که ابتدا باید با این باشگاه‌ها هماهنگ شود و زمینه برای رفتینگ بر روی رودخانه کارون در چهارمحال و بختیاری فراهم شود

زاینده رود، شما را دعوت به یک ماجراجویی جسورانه می کند و به نبردی تن به تن می خواند تا پا به پای رود در فراز و فرودهایش همراه شوید.



زاینده رود، خروشانی که تو را دعوت به نبرد می کند و در زاینده رود و هیجان انگیز ترین تجربه عمرتان را داشته باشید

مسیر های رفتنیگ در زاینده رود از بابا پیر احمد تا پل زمانخان که حدودا هشت کیلومتری است و در مدت زمان یک ساعت و نیم می توانید آن را پشت سر بگذارید.



از پل زمانخان تا پل چلوان، که مسافتی حدودا سه کیلومتری است و در مدت زمان سی دقیقه می توانید آن را پشت سر بگذارید.

از سوداجان تا پل زمانخان که حدودا ۵ ساعت زمان برای گذر از آن لازم است و مسافتی ۱۷ کیلومتری را در بردارد.



نکات آموزشی وکاربردی در رفتینگ
لیدر در انتهای قایق و دیگر اعضای گروه هم می بایستی در کناره های قایق و روی نوارهای مشکی و طوسی مستقر شوند.
در قسمت مرکزی قایق چند بالشتک تعبیه شده که رفتینگ سواران نباید بر روی آنها بنشینند، باید در کنار قایق باشند تا پارو زدن آسان تر باشد.


رفتینگ سواران در دو ردیف و پشت سرهم مستقر می شوند، آنها باید گوش به فرمان لیدر باشند وخوب به دستورات او گوش دهند.
در هنگام پارو زدن باید دقت داشته باشید که یکی رو به جلو ویکی رو به عقب پارو بزنید .برای این که قایق را به جلو ببرید باید پای تان را جلوتر بگذارید و آب را به عقب هل دهید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, ,


نکته هایی باید هنگام رفتن به رفتینگ حتما آنها را رعایت کنید
در مدتی که روی آب هستید به هیچ عنوان کلاه ایمنی تان را برندارید، زیرا کلاه ایمنی حافظ جان شماست.
از پوشیدن لباس های دست و پا گیر خودداری کنید تا برای پارو زدن مشکلی نداشته باشید.
برای رفتن به رفتینگ بهتر است شنا بلد باشید، ولی ضروری تر از آن این است که از آب نترسید و مطمئن باشید اتفاقی برای تان نخواهد افتاد.
جلیقه نجات در اکثر مواقع مانع از غرق شدنتان می‌شود به شرطی که از همان ابتدای کار بند‌های جلیقه را سفت ببندید. جلیقه باید به تنتان بچسبد تا در تلاطم رودخانه از تنتان بیرون نیاید.
از گرفتن شاخ وبرگ درختان در هنگام رد شده از زیر آنها جدا خودداری کنید زیرا به فرد پشت سری شما آسیب می رساند.
هرگز پاروی خود را رها نکنید، زیرا ممکن است داخل آب بیوفتد و دیگر نتوانید آن را بگیرید.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه