اخبار داغ

جگر شیر نداری سفر عشق مرو؛

وعده های شورای شهری در حد ریاست جمهوری!

وعده های شورای شهری در حد ریاست جمهوری!
در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا کاندیداهایی سرکار خواهند آمد که همچون گذشته قول و قرارهایی نه در حد شهر بلکه در سطح کشوری که تنها رئیس جمهور توان انجام آن را دارد، می دهند هرچند در مقابل هستند کاندیداهایی که تنها برای آبادانی منطقه خود می اندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، چند روزیست که ثبت نام نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری کوثر و بخشداری فیروز در حال انجام است و طبق ضوابط و قوانین، ثبت نام کاندیداهای احتمالی شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ششم فروردین روز یکشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، , به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

در حال و هوای ثبت نام های داغ انتخاباتی شوراهای اسلامی می توان با اتکا به اهداف اصلی بازوان پرتوان مدیریت شهری، شورایی اصلح و لایق را که واجد شرایط و مورد تایید اقشار مردمی است را انتخاب و بر سرکار آورد؛ اما سوای این مسئله مهم که این روزها بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد وعده های انتخاباتی است که کاندیداهای احتمالی شهر و روستا به مردم منطقه می دهند.

,

بی شک عمل به وعده ها آنطور که می بایست صورت گیرد، مهمترین و جزء بهترین عملکرد شخص شورا قرار واقع خواهد شد، ولی اگر وعده سرخرمنی باشد و صرفاَ برای تصاحب صندلی شورای شهر صورت گیرد، اصول، مبانی و اهداف مهم این مدیریت شهری زیرسوال خواهد رفت.

,

بعضاً مشاهده می شود که برخی از کاندیداها وعده هایی عنوان می کنند که نه در حد شهر بلکه در سطح کشوری است و تنها رئیس جمهور توان انجام آن را دارد؛ هرچند پیشتر وعده های 100 روزه و مرتفع ساختن معضل اشتغال و اقتصاد از سوی رئیس جمهور هم پس از 4 سال فعلا عملی نشده است!

,

در این بین می توان با مروری بر وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر که 34 ماده و 9 تبصره دارد، مجموعه قوانینی که مسیر کامل را مشخص می کند شناسایی کرده و در سال تولید و اشتغال به کار بست.

,

از این رو تعمیم "توسعه شهر" با رعایت "عدالت اجتماعی" جزو دیگر مقوله هایی است که می بایست از سوی شوراها رعایت شود، آن مردمانی که در جای جای شهر زندگی می کنند به عنوان یک انسان"حق شهروندی" دارند که لازم است به این مهم نیز توجه بیشتری صورت گیرد.

,

نکته بعدی این که شوراهای سخت کوش و تلاشگر همیشه و در هر برهه از زمان مورد انتقاد قرار میگیرند و این اندکی سخت است؛ کسی که مسوولیتی را بر عهده می گیرد همیشه باید جوابگوی مردم باشد، از انتقاد فرار نکند و با شنیدن یک حرف تند، ناراحت نشود؛ چرا که هر عملکردی مستلزم یک گزارش است و بتبع موافقان و مخالفان خود را دارد.

,

اما حرف آخر اینکه کاندیداهای احتمالی که می خواهند فقط به برنامه های مدون و از پیش تعریف شده تکیه کرده و به تعریف پروژه های عمرانی، آسفالت کاری معابر و خیابانها بسنده کنند، بی زحمت ثبت نام نکنند؛ یقیناً مردم منطقه محرومی چون گیوی به دنبال کسانی هستند که علاوه بر "توان"، دارای "فکر نو"، "ایده های تازه"، "اندیشمند خلاق" و صرفاً "جسور" باشد.

,

بهتر است کمی بیاندیشید؛ مسئولیت گرفتید، خودتان را گم نکنید؛ اگر مقام ماندنی بود به شما نمی رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه