اخبار داغ

عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در نگین دارالارشاد چیست؟

عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در نگین دارالارشاد چیست؟
ایام نوروز، شهر گیوی به عنوان نگین خطه دارالارشاد میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است اما آسیبی که در زمینه گردشگری متوجه این شهر شده است کاهش ماندگاری گردشگر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، با آغاز مسافرت ها در فصل نوروز استان اردبیل میزبان حجم وسیعی از گردشگران داخلی و خارجی است و از آنجا که بیش از 65 درصد این میهمانان از جاده سرچم به دارالارشاد وارد می شوند، شهر گیوی نیز به عنوان نگین دارالارشاد و اولین شهر در حاشیه جاده سرچم مهیای گردشگران و میهمانان نوروزی است.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از , به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخب, ر,

اهالی خون گرم و فرهنگ پرور، مناطق بکر و دست نخورده و از همه مهمتر تجربه گردشگری سالهای گذشته این منطقه ثابت کرده است که گیوی میهمان پذیر ترین نقطه استان اردبیل است و با دارا بودن شرایط و امکانات جذب توریست جزء گردشگر پذیر ترین شهرستان های استان نیز محسوب می شود.

,

شهر گیوی استراتژیک ترین مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی را در خود جای داده است و همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران می باشد؛ ولی نکته قابل تامل و آسیبی که حوزه گردشگری این منطقه را متوجه خود کرده است؛ کاهش ماندگاری گردشگران می باشد. 

,

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی با وجود داشتن مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و پذیرا بودن از انبوه مسافران در تمامی فصول سال، هنوز دارای یک هتل اقامتی در جذب گردشگر و توریسم نیست.

,

این درحالی است که ایام نوروز، شهر گیوی به عنوان نگین خطه دارالارشاد میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است اما به دلیل عدم اقامتگاه و یا هتل، مسافران و میهمانان نوروزی در این شهر در مدارس و خانه های مسافر اسکان داده می شوند که این نقص عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در این شهرستان است.

,

گیوی به‌ دلیل محرومیت اقتصادی، صنعتی و گردشگری در زیرساخت‌ها محروم مانده و دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری است، یکی از مواردی که به‌شدت مغفول مانده، توجه به ساخت فضاهای فرهنگی و رفاهی از جمله هتل می باشد.

,

این مهم ضعف بزرگی است و نبود متولی یا بخش خصوصی برای رسیدگی به وضعیت هتل سازی در این شهر بر طولانی شدن روند این مشکل دامن می‌زند؛ عدم استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاران از شهر گیوی نبود امکانات رفاهی و تفریحی و ... است.

,

در طول تعطیلات تنها مکان ‌هایی از جمله مدارس آموزش‌ و پرورش، خانه های مسافر و یا سالن های ورزشی با هماهنگی برای اقامت مسافران در نظر گرفته می شود. 

,

با این وجود نمی‌ توان انتظار داشت که تغییر و تحول در حوزه گردشگری به سرعت رخ دهد، آنچه که یکی از معضلات عدم حضور گردشگر دراین شهرستان پر جاذبه می باشد، نبود هتل یا اقامتگاهی مناسب و عدم توجه به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

,

این کمبود و مشکل علیرغم اینکه در حوزه گردشگران و مسافران حس می شود در جشنواره ها، همایش و سمینارهای متعدد علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی نیز ملموس است که زیبنده این شهر تاریخی با پیشینیه فرهنگی نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه