اخبار داغ

یادداشت؛

تلنگر شعار سال 96 به مسئولان

تلنگر شعار سال 96 به مسئولان
مقام معظم رهبری دو سال پشت سر هم را، سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده‌اند؛ که نامگذاری مجدد سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تلنگری برای مردم و مسئولین است که در سال 95 اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدای دهه 80 میلادی و آشکار شدن آرمان و نظم جهانی آن که با نظم نوین جهانی غرب مقابله می‌کرد؛ غرب و در راس آن آمریکا به این نتیجه رسیدند که باید مقابل انقلاب اسلامی، با تمام قوا بایستند؛ بنابراین در مرحله اول برای شکست ایران از راه‌حل‌ نظامی استفاده کردند؛ که در جنگ 8 ساله دفاع مقدس با شکست سختی روبه رو شدند و بعد از نتیجه‌گیری آن، روی موضوعات تهاجم فرنگی، اختلافات سیاسی و مسایل اقتصادی تمرکز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , درگزخبر, ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدای دهه 80 میلادی و آشکار شدن آرمان و نظم جهانی آن که با نظم نوین جهانی غرب مقابله می‌کرد؛ غرب و در راس آن آمریکا به این نتیجه رسیدند که باید مقابل انقلاب اسلامی، با تمام قوا بایستند؛ بنابراین در مرحله اول برای شکست ایران از راه‌حل‌ نظامی استفاده کردند؛ که در جنگ 8 ساله دفاع مقدس با شکست سختی روبه رو شدند و بعد از نتیجه‌گیری آن، روی موضوعات تهاجم فرنگی، اختلافات سیاسی و مسایل اقتصادی تمرکز کردند.,

برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی به خصوص از یک دهه گذشته تحریم های سنگینی از طرف اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا، علیه ایران وضع شد که خسارت‌های مالی این تحریم‌ها نیز کمتر از خسارات 8 سال دفاع مقدس نبوده است.

,

درباره چرایی این آسیب‌پذیری می‌توان گفت؛ اقتصاد کشور ما به نفت و خام فروشی وابسته است که همین امر اقتصاد کشور را در برابر حملات اقتصادی غرب آسیب‌پذیر کرده است.

,

به این ترتیب مقام معظم رهبری با تاکید به توانمند شدن اقتصاد کشور، موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند و با نام نهادن آن، بر سالهای متمادی، بر اهمیت آن و تحقق آن در تمام سطوح کشور صحه گذاشتند و بر خلاف عده‌ای که اقتصاد مقاومتی را اقتصادی ریاضتی می دانند؛ اقتصاد مقاومتی به دنبال رفاه و آسایش مردم است و در این سالها نیز اهمیت خود را به اثبات رسانده است.

,

نگاه این اقتصاد، درون زاست که می تواند اقتصاد نفتی و وابسته ما را به یک قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل کند و می‌تواند کشور ایران را که به دلیل قرار گرفتن در بین خلیج فارس و دریای خزر تبدیل به یک کریدور بین قاره‌ای آسیا و اروپا کرده است را تبدیل به محل تولید و صادرات کالا نماید.

,

اما بر خلاف اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشور هنوز در مرحله واردات است و بیکاری، عدم توازن و بی‌تعادل در اقتصاد کشور همچنان مشهود است.

,

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدی‌های کشور تعطیل شده‌اند و آنهایی که هنوز سرپا ایستاده‌اند نیز با مشکلات عدید تعدیل نیرو، عقب افتادگی حقوق و سایر مسایل درگیر هستند.

,

این نکته نیز نباید فراموش شود که مقام معظم رهبری دو سال پشت سر هم را، سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده‌اند؛ که نامگذاری مجدد سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تلنگری برای مردم و مسئولین است که در سال 95 اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نشده است.

,

امیدواریم در سال 96 مطالبات مقام معظم رهبری بر آورده شود و کاندیدای ریاست جمهوری نیز در تبلیغات خود برنامه جامعی را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند تا شاهد آن باشیم که کشور ایران به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه