اخبار داغ

در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقومتی:

سادگی تحقق شعار سال/ اقتصاد مقاومتی ، لذت خلاقیت و تولید

سادگی تحقق شعار سال/ اقتصاد مقاومتی ، لذت خلاقیت و تولید
زهرا محمدی هنرمند خلاقی است که درطراحی سفره هفت سین طرح های سنتی و فانتزی را با هم ترکیب کرده است و این هنر نو را به ارمغان آورده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان ، در میان آشفته بازار استخدام  و بحران بیکاری افرادی هستند که  با اتکا به هنر وخلاقیتشان  دست بر زانو گرفته و روی پای خود می ایستند و تحسین بینندگان را بر می انگیزند.  این هنرمندان هنری نوین ایجاد می کنند و به واقع تولید کنندگانی خاموشند  که در اقتصاد مقاومتی گام های محکمی برداشته اند.
زهرا محمدی هنرمند خلاقی است که درطراحی سفره هفت سین طرح های سنتی و فانتزی را با هم ترکیب کرده است و این هنر نو را به ارمغان آورده است .
زهرا درباره تحصیلات و سابقه هنری اش می گوید : مدرک کارشناسی گرافیک دارم اما  می توانم بگویم در اکثر رشته های هنری سابقه فعالیت دارم نزدیک به 8 سال است که در زمینه مجسمه سازی , نقوش برجسته , عروسک سازی, کلیه کارهای حجمی با متریال های مختلف مشغول به فعالیت هستم .
از این هنرمند عروسک ساز و طراح درباره علت موفقیتش در کارهای هنری می پرسم وی پاسخ می دهد: شاید وقتی بگویم خواستن توانستن است عده ای بگویند دارد شعار می دهد اما آن را با همه وجود تجربه کرده ام. رشته دبیرستانی ام  گرافیک بود در دانشگاه نیز رشته  گرافیک را ادامه دادم .از همان دوران دبیرستان علاقه زیادی به انواع هنر داشتم برای همین به صورت فردی دست به خلاقیت وساختن می زدم بدون اینکه از مربی و یا کلاس های آموزشی  استفاده کنم. در واقع من تنها خواستم و انجام دادم و توانستم. گاه فعل خواستن  در حد یک کاش و یا آرزو باقی می ماند و ما آن را به عرصه عمل نرسانده رها می کنیم. چیزی که باید بدانیم این است که تنها برداشتن گام های اولیه و آغاز کار مشکل است.
زهرا محمدی درباره زمان انجام کارهای هنری می گوید : طراحی و پیاده سازی فعالیتهای هنری لذت خاص خود را دارد به واقع انجام کارهای هنری علاوه برسرگرمی می تواند  تفریح درآمد زا نیز باشد.
زهرا درباره در آمد زایی و استقبال مردم از کارهای هنری اذعان می کند : فعالیت های هنری درآمد زایی بسیار خوبی دارد به شرط آنکه بازار فروش و تبلیغ مناسبی هم وجود داشته با شد. در کشور ما یک هنرمند علاوه بر تولید باید به دنبال بازار فروش وتبلیغ تولیدات نیز باشد. اگر به واسطه ها و یا فروشگاه ها، فروش کالا را واگذار کند مبلغ چندانی نصیبش نمی شود .استقبال مردم از کارهای هنری بسیارجالب توجه است گاه چون یک تولید  کننده صنایع دستی مغازه ای از خود برای فروش کالاهایش ندارد با دردسر های عدیده ای  مواجه می شود .
مرضیه عطاپور خانه دار اصفهانی یکی دیگر از زنان بلند همت سرزمین ایران است که با هنرهای خانگی توانسته درآمد زایی خوبی داشته باشد. این بانوی هنرمند در مورد کارهای هنری خود توضیح می دهد:  مرضیه   می گوید دیپلمه و متاهل هستم اکثر هنرهایم در زمینه بافتنی ,شیرینی پزی ,گل وگیاه  و سرمه دوزی است.
از وی می پرسم چه مدت است کار هنری انجام می دهید؟ این هنرمند با لبخندی پاسخ می دهد: 30سال است در خانه کارهای هنری انجام می دهم .
از وی در باره هدف و انگیزه اش می پرسم و اینکه چه چیزی باعث شد به سمت هنر گرایش پیدا کند؟
عطاپور می گوید: همه زنان ایرانی هنرمند هستند و هنر در خون همه بانوان ایرانی وجود دارد. وی در مورد در پرورش گل و گیاه و سبزه هفت سین می گوید: با رویش هر دانه گیاه شاهد معجزه خداوند و حیات دوباره طبیعت هستم. این فعالیت علاوه بر درآمد زایی در روحیه پرورش دهنده نیز تاثیر فراوانی دارد.
وی افزود:  در مورد شیرینی پزی  باید بگویم شیرینی های سنتی و خانگی در اکثر قنادی ها طرفداران خاص خود را دارد شاید دستور پخت انواع شیرینی ها یکسان باشد اما لطافت, تردی ,عطر وطعم آنها با توجه به مهارت شیرینی پز می تواند  متفاوت باشد.
این بانوی هنرمند در مورد  سرمه دوزی نیز اظهار داشت: این هنر یکی از هنرهای سنتی بانوان در اکثر شهرهای ایران است که امروزه رونقی دوباره گرفته است و در اکثر  هنرهای دستی قابلیت اجرا را دارد .
هنرمند اصفهانی درباره مزیت مشاغل خانگی اذعان کرد : با توجه به 30 سال  تجربه در هنرهای دستی و مشاغل خانگی به صراحت بیان می کنم فعالیت اقتصادی در منزل برای زنان بسیار راحت تر است زیرا ساعت کاری خاص ندارد و این باعث بالا رفتن  کیفیت کار می شود. چون دائم استرس ندارند که مبادا نتوانند سر وقت برسند یا دائم  نگران کارهای منزل باشند از سوی دیگر حضور زنان  در منزل باعث ایجاد روابط عاطفی بهتر در افراد خانواده می شود و افراد خانواده در انجام کارهای هنری با من مشارکت می کنند و این مسئله باعث ایجاد جو صمیمی بین افراد خانواده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه