اخبار داغ

فرماندار فارسان خبر داد:

تاکنون بیش از 200 نفر برای انتخابات شوراها در شهرستان فارسان نام نویسی کردند

تاکنون بیش از 200 نفر برای انتخابات شوراها در شهرستان فارسان نام نویسی کردند
فرماندار شهرستان فارسان امروز با حضور در ستاد ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر از روند نام‌نویسی نامزدها بازدید و در جریان آخرین وضعیت تعداد ثبت‌نام کنندگان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، مرداس طاهری گفت: همزمان  باسراسر  کشور ثبت نام از کاندیدهای  شهر  و روستا  در محل  فرمانداری  وبخشداری  های تابعه  آغاز گردید  و این ثبت نام  تا پایان  روز 6 فروردین 1396 ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود:از کلیه متقاضیان  جهت کاندید شدن  در این  انتخابات  تقاضا دارم  که ثبت نام خود را به زمان های  پایانی موکول نکنند

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین به استناد ماده‌ی 26 قانون، داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند

الف- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

ب- حداقل سن 25 سال تمام

ج- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه

د- ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

هـ - داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شوراهای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت (برابر قانون اشخاص جانباز، آزاده یا فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار هستند)

و- دارابودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه‌ی عمومی یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان

تبصره 1- اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند

تبصره 2- اعضای شوراها باید در محدوده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده‌ی حوزه‌ی انتخابیه به خارج از آن، موجب سلب عضویت خواهد شد

هم‌چنین به استناد ماده‌ی 28 قانون، اشخاص زیر به‌واسطه‌ی مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محرومند؛ مگر آن‌که قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا داده باشند.

وی تصریح کرد: بررسی سوابق و صلاحیت افراد انجام می شود و ۲۵ فروردین ۹۶ نتیجه تایید صلاحیت ها اعلام و داوطلبان معترض به نتیجه تایید صلاحیت ها از تاریخ دوم اردیبهشت ۹۶ به هیئت نظارت شهرستان مراجعه کنند. و تا کنون  بیش از 200 نفر ثبت نام صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, - ,
,
,
,
,
,
, 2- ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه